![]() |
![]() |
Katalog Dorota Bazydło, 2018-06-26 pisz Awans zawodowy, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCHSCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH Opracowała: Dorota Bazydło 1. Terapia logopedyczna w OREW 2. Dane: dziecko , 5 lat 3. Diagnoza logopedyczna: rotacyzm języczkowy 4. Etap terapii: przygotowanie do wywołania r 5. Czas trwania zajęć: 45 min. 6. Temat zajęć: Zwinne języczki gimnastyczki– ćwiczenia przygotowawcze. 7. Cele: - ćwiczenia oddechowe - ćwiczenia artykulatorów - ćwiczenia słuchu fonemowego, fonetycznego 8. Metody: zabawowa, naśladowcza 9. Formy: indywidualna 10. Środki dydaktyczne: obrazki, balony, kolorowe krążki, słomka i bańki mydlane, lusterko, piłka, papier, lalka, świeca, piłeczki, medal PRZEBIEG ZAJĘĆ I CZĘŚĆ WSTĘPNA Nawiązanie kontaktu z dzieckiem. Rozmowa z dziewczynką na temat jej ulubionych ćwiczeń gimnastycznych. Pokazanie obrazka ukazującego dzieci wykonujące różne ćwiczenia gimnastyczne. Krótka, swobodna wypowiedź dziecka na temat obejrzanej ilustracji. Dzisiaj będziemy starali się wykonywać różne ćwiczenia, by być tak sprawnymi jak sportowcy. Za poprawnie wykonane zadanie otrzymasz punkt – będą to piłeczki. ĆWICZENIA ODDECHOWE By stadion, na którym odbywają się zawody, wyglądał ładnie, przygotujemy różne ozdobne rzeczy. - nadmuchamy balony, powoli i mocno - dmuchać będziemy na zawieszone na nitce kolorowe krążki - puszczać będziemy bańki mydlane Gdy zawodnicy wygrywają, cieszymy się. Naśladować będziemy śmiechy różnych ludzi. - staruszki: he-he-he - kobiety: ha-ha-ha - mężczyzny: ho-ho-ho - dziewczynki: hi-hi-hi - chłopca: ha-ha-ha(hałaśliwy głos) II CZĘŚĆ ZASADNICZA ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE ARTYKULATORY Gdy oglądamy zawody sportowe, niekiedy zajadamy słodkości. Pokażemy, jak te czynności wykonujemy. - Cmokamy, jakbyśmy jedli ciągnącego się cukierka - ssiemy landrynka - pijemy sok przez słomkę - parskamy, by zdmuchnąć papierek - oblizujemy wargi Chcemy być również sprawni jak sportowcy, dlatego wykonamy różne ćwiczenia. Dziecko, trzymając w ręce lusterko, wykonuje następujące ćwiczenia: 1. Unosi język do góry i opuszcza go na brodę; otwierając szeroko buzię, przesuwając językiem w płaszczyźnie poziomej od jednego do drugiego kącika ust – z jak największym wysunięciem na boki. 2. Wysuwa z buzi raz szeroki, raz wąski język. 3. „Robią skłony” – kilkakrotnie wysuwa język na brodę. Nasze języki trochę poćwiczyły, więc są wygimnastykowane i potrafią robić różne sztuczki. - robimy z języka „namiot” - dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu - próbujemy dotknąć językiem ostatnich zębów dolnych i górnych - oblizujemy zęby przy szeroko otwartych ustach - mlaszczemy czubkiem i środkiem języka - wymawiamy sylaby la la la ..., lo lo lo..., le le le...(poruszamy jedynie językiem – nie brodą, usta szeroko otwarte) - wolno, cicho powtarzamy ttttt, dddd, tdtdtd,,tdntdntdn, te-de-te-de..., te-du, tedo, te-da, te-de... (naśladujemy oklaski) DOSKONALENIE SŁUCHU FONEMOWEGO I FONETYCZNEGO Sportowcy ćwiczą, by mieć sprawne ręce, nogi, ale również doskonalą swój słuch. My również postaramy się sprawdzić, czy dobrze słyszymy. - rozpoznawanie dźwięków z otoczenia (oklaski, odbijanie piłki, warkot samochodu, darcie papieru, płacz lalki...) - naśladowanie głosów Sportowcy biegając, porozrzucali obrazki. Ja powiem wyraz, a Ty podasz mi odpowiedni obrazek Ilustracje przedstawiają: raka, las, kurę, kulę, kratkę, klatkę. Odczytam ci wyrazy, a ty, gdy usłyszysz wyraz z r, podniesiesz do góry medal. Mak, rak, lok, rok, ryk, byk, róg, but. Wypowiem dźwięki poprawne i niepoprawne, gdy usłyszysz poprawny dźwięk, podnieś medal do góry. III CZĘŚĆ KOŃCOWA Sportowcy po zawodach zostali nagrodzeni. Otrzymali piękny tort ze świeczkami oraz pamiątkowe medale. My również mamy tort i świeczki. Spróbujemy zdmuchnąć świeczki, ale bardzo powoli. Za prawidłowo wykonane zadanie dostałaś punkty. Policzmy je. W nagrodę za ciężką pracę dostajesz medal oraz pysznego lizaka. IV PRACA DOMOWA ĆWICZENIA ODDECHOWE - staruszki: he-he-he - kobiety: ha-ha-ha - mężczyzny: ho-ho-ho - dziewczynki: hi-hi-hi - chłopca: ha-ha-ha(hałaśliwy głos) V OMÓWIENIE ZAJĘĆ Z RODZICAMI - Przekazanie informacji o pracy domowej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |