Katalog Daniel Nowak, 2018-06-26 Oświęcim Różne, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy Nauczyciela-RehabilitantaImię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr xxx Nazwa szkoły: Adres szkoły: Stanowisko: nauczyciel rehabilitant Posiadane wykształcenie: magisterskie Opiekun stażu: Czas trwania stażu: dziewięć miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Data ukończenia stażu: 31.08.2017 r. Cel główny: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 4 a) przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły, b) sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole, c) przepisy dotyczące bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy. 2. Uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze jednej godziny w miesiącu oraz omawianie ich z prowadzącym obserwowane zajęcia. 3. Prowadzenie zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omawianie ich z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone. 4. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli oraz samokształcenie. § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Zawarcie kontraktu pomiędzy stażystą a opiekunem stażu, który określa zakres obowiązków stażysty, jak i opiekuna stażu. 09. 2017 Omówienie zasad współpracy. Kontrakt o współpracy 2. 2. Zapoznanie z procedurą osiągania awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Rozporządzenie MEN z 1.03.2013 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego nauczycieli – Dz. U. z dnia 26 marca 2013 r.( Dz.U.2013.393) 09. 2017 Poprawnie sporządzony plan rozwoju zawodowego. 3.Zapoznanie się z oświatowymi aktami prawnymi. Analiza dokumentacji: a) Ustawa - Prawo oświaty, b) Karta Nauczyciela, c) Rozporządzenia MEN. 10.2017 Notatki własne. 4.Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zasadami współpracy Dyrektora z pracownikami. Udział w posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Cały okres trwania stażu Potwierdzenie w protokole. 5. Poznanie zasad prowadzenia dokumentacji. Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej (dziennik zajęć). Cały okres trwania stażu Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 6. Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole. Analiza dokumentacji: a) Statut szkoły, b) Szkolny program wychowawczy, c) Przedmiotowy System Oceniania. d) Regulaminów pracy i innych 09. 2017 Notatki własne z analizy dokumentacji. 7.Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Udział w Radach Pedagogicznych i zespołach przedmiotowych. Cały okres trwania stażu Lista obecności 8.Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. Udział w szkoleniu BHP. 09. 2017 Lista obecności. 9. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty. Gromadzenie i opis dokumentów, działań, programów, scenariuszy. Cały okres trwania stażu Wspomniane dokumenty umieszczone w teczce stażysty. 10.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego – z pomocą opiekuna stażu i przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. 06. 2018 Sprawozdanie z realizacji stażu. 11. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dokumentacją. Złożenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. 06. 2018 Wniosek. Dokumentacja z realizacji planu. § 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Hospitowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela Obserwowanie zajęć co najmniej w wymiarze jednej godziny w miesiącu zgodnie w wytycznymi określonymi przez opiekuna stażu. Zwrócenie uwagi na warsztat nauczyciela (metody, formy, środki dydaktyczne) Cały okres trwania stażu Własnoręcznie sporządzony protokół z hospitowanych zajęć. 2.Prowadzenie zajęć z osobami objętymi procesem rehabilitacji w szkole w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola Konstruowanie konspektów zajęć Cały okres trwania stażu Konspekty zajęć. 3.Podnoszenie własnych kwalifikacji Udzia kursach, szkoleniach lub warsztatach z zakresu fizjoterapii Udział w wewnątrzprzedszkolnych szkoleniach i warsztatach podnoszących kwalifikacje pracowników Według terminarza kursów, szkoleń i warsztatów Formalne zaświadczenia o ukończeniu jednostki szkoleniowej 4. Dzielenie się posiadaną wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Publikację planu rozwoju Cały okres trwania stażu Dokumentowanie działalności poprzez tworzenie plików internetowych będących dowodem podjętych aktywności § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Analiza środowiska rodzinnego dziecka Analizę dokumentacji np. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub innych dokumentów wystawionych przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną Cały okres trwania stażu Notatki własne z analizy dokumentacji. 2.Analiza środowiska szkolnego , w którym funkcjonuje dzieci z orzeczeniem o potrzebie rehabilitacji Stałą współpracę ze specjalistami pracującymiz dzieckiem (użycie kwestionariusza wywiadu Cały okres trwania stażu Kwestionariusze wywiadu 3.Tworzenie Indywidualnego Programu Rehabilitacji Wykonanie badań wstępnych, określenie celów, kontrola efektywnośći Cały okres trwania stażu Opracowany Indywidualny program rehabilitacji 4. Nawiążanie kontaktu oraz aktywizacji rodziców w procesie rehablitacji Indywidualny kontakt z rodzicem, prezentacja programu rehabilitacji Cały okres stażu Podpis rodzica § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWAN 1.Tworzenie planu zajęć Stworzenie harmonogramu z terminami zajęć. Cały okres trwania stażu Harmonogram z terminami zajęć 2.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Obserwacja zajęć. Cały okres trwania stażu Arkusze obserwacji lekcji. 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie scenariusza zajęć (konspekt). Cały okres trwania stażu Konspekty z zajęć. 4. Analiza i samoocena swoich zachowań. Analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych. Cały okres trwania stażu Wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. 5. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena, ewaluacja zajęć. Cały okres trwania stażu Teczka stażysty. Sprawozdanie z okresu stażu. ................................................................................ (podpis nauczyciela stażysty) ...................................................................................... (podpis opiekuna stażu) ....................................................................................... (data i podpis dyrektora placówki) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |