Katalog Katarzyna Sasal, 2018-06-26 Jastrząb Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Z UWZGLĘDNIONYMI ANEKSAMI NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Katarzyna Sasal Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2018 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Jastrząb, dn. 03.10.2016 r. Cele główne awansu: 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 3. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju szkoły, w której odbywam staż. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach - § 7, ust. 2, pkt 1 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego. • Napisanie aneksu do planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2015 Wrzesień 2016 - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, - plan rozwoju zawodowego, -aneks do planu rozwoju zawodowego, 2. Współpraca z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu. • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. • Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu . • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć według harmonogramu obserwacji. Według harmonogramu - kontrakt, - konspekty zajęć, - wnioski z obserwacji zajęć, 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje metodyczne, itp.). • Opracowanie indywidualnych programów nauczania. • Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. • Dostosowywanie działań do możliwości uczniów; modyfikacja i realizacja planów wynikowych. • Opracowanie pomocy dydaktycznych: gazetki, testy, karty pracy, itp. • Uczestnictwo w pracach szkolnego zespołu przedmiotowego. • Studiowanie literatury z zakresu metodyki i dydaktyki języka polskiego, i teatrologii. • Opracowanie programu innowacji pedagogicznej Bliżej teatru. • Napisanie sprawozdania z przeprowadzonej innowacji. 2015/2018 - zaświadczenia ukończenia kursów, - pomoce dydaktyczne, - dokumentacja innowacji, -sprawozdanie z innowacji, 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. • Udział w szkoleniach w ramach WDN. • Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Według harmonogramu - listy obecności, 5. Publikacja własnych prac. • Publikacje sprawozdań, notatek z przeprowadzonych działań na stronie internetowej szkoły. 2015/2018 - www.jastrab.edu.pl 6. Samoocena własnej pracy. • Ocena skuteczności własnych działań, a w razie konieczności dokonywanie zmian w tych działaniach. Okres trwania stażu - notatka, ankiety, 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, notatek, itp. • Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Okres trwania stażu - dokumentacja, - sprawozdanie, 8. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • Współpraca z rodzicami. • Współpraca z Samorządem Uczniowskim. • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. • Aktywny udział w imprezach i spotkaniach okolicznościowych. • Integralny rozwój ucznia- kształcenie, wychowanie, wycieczki • Akcja doposażenia świetlicy szkolnej: - Drugie życie zabawki Okres trwania stażu Wrzesień- grudzień 2015 - sprawozdania ze spotkań, -współpraca z Samorządem Uczniowskim i Mini Samorządem Uczniowskim, 9. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. • Testy diagnozujące osiągnięcia szkolne ucznia „na wejście” i „na wyjście”. • Testy sprawdzające wiadomości i umiejętności uczniów. Okres trwania stażu - testy, sprawdziany, kartkówki, - notatki, - dokumentacja szkolna, 10. Współpraca z instytucjami na rzecz rozwoju i promocji szkoły. • Współpraca z lokalną prasą. • Publikacje internetowe. • Współpraca z sąsiednimi szkołami. • Współpraca z Urzędem Gminy w Jastrzębiu. • Współpraca z biblioteką szkolną. Pomoc w realizacji programu: Kto czyta, nie błądzi. • Współpraca z grupą wokalną z OKiSz Resursa Obywatelska oraz wokalistami niezależnymi. • Współpraca z jastrzębskim Stowarzyszeniem Pogodni Seniorzy. Okres trwania stażu 2015/2018 2015/2018 2015/2016 2016/2017 2016/2017 - artykuły prasowe, - notatki, - sprawozdania, Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - § 7, ust. 2, pkt 2 1. Skoordynowanie własnych działań edukacyjnych i wychowawczych z innymi zaangażowanymi w to osobami. • Systematyczny kontakt z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym, rodzicami. • Prowadzenie zajęć teatralnych. • Przygotowanie przedstawienia dla rodziców. • Przygotowanie przedstawienia dla środowiska lokalnego. • Pomoc w organizacji festynu. • Zainteresowanie uczniów aktualnymi problemami społecznymi-udział w akcjach charytatywnych. • Prezentacja osiągnięć uczniów w środowisku lokalnym: - występ uczniów na festynie szkolnym, - występ uczniów na festynie gminnym, - sztuka teatralna pt. Na Arce o ósmej, - udział w przygotowaniu 70-lecia szkoły. • Przeprowadzenie działań w ramach innowacji pedagogicznej. • Przygotowanie przedstawienia pt. Mały Książę. Okres trwania stażu 2015/2018 2015/2016 2016/2017 2015/2018 2016/2017 2015/2016 2016/2017 2016/2017 2017/2018 - udział w spotkaniach, - pisemna dokumentacja, - sprawozdania, - scenariusze, - zdjęcia, 2. Przygotowywanie uczniów do konkursów polonistycznych. • Zainteresowanie uczniów tematem, zachęcanie i przygotowywanie do udziału w konkursach. • Organizacja konkursów szkolnych: -Konkurs Pięknego Czytania IV- VI, - Konkurs Recytatorski IV- VI, -Polonistyczno-plastyczny konkurs filozoficzny. • Prowadzenie i przygotowanie działań na rzecz szkoły. • Organizacja wycieczek szkolnych. Okres trwania stażu 2015/2018 2015/2018 Etap szkolny: 2015/2016 Według harmonogramu Według potrzeb - zdjęcia, - dyplomy i podziękowania, - notatki prasowe, - współpraca z innymi nauczycielami, 3. Inicjatywy uczniów w organizowaniu imprez szkolnych. • Zachęcanie uczniów do pracy na rzecz szkoły, wspólne przydzielanie zadań i osób odpowiedzialnych, czuwanie nad pracą uczniów. • Angażowanie uczniów mniej zdolnych w przygotowanie imprez i ich realizację. • Wspólna organizacja imprez szkolnych i klasowych. • Opieka nad projektem: Uczeń na medal oraz Uczniowskie przedsięwzięcia. • Innowacja pedagogiczna. • Sprzedaż produktów przetworzonych termicznie na cele klasy. Według kalendarza imprez Okres trwania stażu 2015/2018 2016/2017 2016/2018 - zdjęcia, - notatki, - sprawozdania, - zatwierdzony projekt innowacji, 4. Współpraca z biblioteką szkolną. • Przekazanie do biblioteki książek i lektur szkolnych. • Systematyczne przekazywanie materiałów z posiedzeń zespołu przedmiotowego. • Korzystanie ze zbiorów biblioteki. • Wprowadzanie elementów biblioterapii na lekcjach języka polskiego. • Współpraca w projekcie: Kto czyta, nie błądzi. • Współpraca w projekcie: W przyjaźni z książką. Okres trwania stażu 2015/2016 2016/2018 - potwierdzenia - scenariusze zajęć - zdjęcia - sprawozdania Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - § 7, ust. 2, pkt 3 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. • Wykonywanie środków dydaktycznych przy pomocy komputera. • Opracowanie dokumentacji szkolnej. • Dokumentowanie przebiegu stażu. • Promocja szkoły w prasie lokalnej, na stronie internetowej szkoły. • Utworzenie grupy na znanym portalu Facebook. • Komunikacja za pomocą portalu. Okres trwania stażu 2015/2018 2016/2018 - testy, gazetki, przygotowywanie dyplomów i wyróżnień itp., - dokumentacja szkolna, - dokumentacja dorobku zawodowego, - notatki na stronie internetowej, -notatki do prasy, 2. Korzystanie z Internetu, publikacje w Internecie. • Pozyskiwanie informacji ze stron internetowych. • Publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego. • Publikacja notatek z przeprowadzonych działań. Maj 2018 2015/2018 - strony internetowe, 3. Strona internetowa szkoły. • Sporządzanie notatek dla opiekuna strony. Okres trwania stażu - www.jastrzab.edu.pl, 4. Wykorzystanie technologii komputerowej przez uczniów. • Lekcje języka polskiego z wykorzystaniem komputera i technik multimedialnych. Według potrzeb - scenariusze zajęć, 5. Publikacja własnych prac. • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. Maj 2018 - strony internetowe,. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań - § 7, ust. 2, pkt 4 1. Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej. • Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Okres trwania stażu - zaświadczenia, 2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. • Udział w Radach Pedagogicznych. • Rzetelne wypełnianie dokumentacji szkolnej. • Pełnienie dyżurów podczas przerw lekcyjnych. • Rozpoznanie sytuacji rodzinnej, materialnej, zdrowotnej uczniów. Okres trwania stażu - lista obecności, - dokumentacja szkolna, 3. Analiza opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, • Opracowanie notatek o uczniu i wykorzystanie zaleceń poradni w pracy pedagogicznej. Okres trwania stażu - notatki, - opinie z poradni, 4. Współpraca z pedagogiem szkolnym. • Poszukiwanie rozwiązań i wspomaganie dzieci z trudnościami wychowawczymi. Okres trwania stażu - notatki ze spotkań i opis zaistniałych problemów, Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż - § 7, ust. 2, pkt 5 1. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. • Zapoznanie się z: - Kartą Nauczyciela, - Rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej oraz ustawami. Na bieżąco - notatki, 2. Współpraca z organizacjami wspomagającymi pracę szkoły. • Nawiązanie współpracy z organizacjami działającymi na rzecz pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich: GOPS, Policja, Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna itp. Okres trwania stażu - sprawozdania, - notatki, Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |