![]() |
![]() |
Katalog Sylwia Mól, 2018-07-03 Majkowice Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego plan rozwojowy nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO lic. Sylwia Mól Imię i nazwisko: lic. Sylwia Mól Ukończone studia: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Nazwa i adres placówki: Zespół Szkół Gminnych im. Mikołaja Kopernika w Gawłowie, Przedszkole oddział w Majkowicach Dyrektor: mgr Małgorzata Kozłowska Opiekun stażu: mgr Małgorzata Pagacz Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2017r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2018r. Cel główny: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. 4. Uczestniczenie, jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawianie z prowadzącym obserwowanych zajęć 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora placówki w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawianie je z osobą w obecności, której zajęcia zostały przeprowadzone. 6. Pogłębianie wiedzy i zdobywanie nowych umiejętności poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego wewnątrz placówki, poza placówką oraz samokształcenie. 7. Wspieranie twórczej aktywności dzieci. 8. Pogłębianie współpracy z rodzicami. Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 2014 r. poz. 191 i 1198), 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393) 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. poz 393) &6 Ust.2 pkt.1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki. DZIAŁANIA I ZADANIA NAUCZYCIELA FORMY REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN REALIZACJI 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego, tj.: – Karta Nauczyciela – ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami; – Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 i 1000) - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, – Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty z aktualnymi zmianami, – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli. – krótkie notatki z analizy przepisów i ustaw – napisanie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2017r. i na bieżąco przez okres stażu. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. – rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, – pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego, – ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. – opracowanie zasad współpracy oraz harmonogramu spotkań, – scenariusze, konspekty zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu. Wrzesień 2017r. i na bieżąco przez okres stażu. 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. – zredagowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. – zatwierdzony plan rozwoju zawodowego. Wrzesień 2017r. 4. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola. – analiza dokumentacji przedszkola: Statut Przedszkola, Plan Pracy Dydaktyczno – Wychowawczo – Opiekuńczy Przedszkola, Plan profilaktyczny Dziennik Ramowy rozkład dnia, udział w zebraniach Rad Pedagogicznych. Regulamin pracy Przedszkola w Majkowicach, – sporządzenie notatki z dokumentacji przedszkola, – czynny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej. Cały okres stażu. 5. Poznanie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. – szczegółowe zapoznanie się z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół wraz z rozporządzeniem z 24 lutego 2017 r. – zapoznanie się z programami realizowanymi w placówce przedszkolnej: Analiza Programu Wychowania Przedszkolnego Małgorzata Janiak, Kamila Witerska „Trampolina” Program Wychowawczy Przedszkola Program Profilaktyczny Przedszkola – zapis w dokumentacji przebiegu stażu. Wrzesień 2017r. 6. Poznanie podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. – poznanie regulacji prawnych w zakresie BHP i PPOŻ w placówce, –udział w szkoleniu BHP, - analiza regulaminu BHP i p/poż, – praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej pracy. – zaświadczenie o odbytym szkoleniu Cały okres stażu. 7. Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji. – zapoznanie się z Planem Pracy Dydaktyczno - Wychowawczo -Opiekuńczej, – dokonywanie samodzielnych wpisów w dziennikach zajęć, – przygotowywanie scenariuszy zajęć dydaktycznych, – projektowanie planów miesięcznych, – wypełnianie arkusza obserwacji dzieci, – wpisy w dziennikach zajęć, – wydruki planów miesięcznych, – scenariusze z przeprowadzonych zajęć. Cały okres stażu. 8. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. – gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego poprzez zaświadczenia, scenariusze zajęć, notatki. – sumienne prowadzenie dokumentacji przebiegu działań wychowawczych i dydaktycznych, scenariuszy, planów miesięcznych, protokołów. Cały okres stażu.` 9. Złożenie sprawozdania realizacji planu rozwoju zawodowego. – przygotowanie sprawozdania z działań podejmowanych podczas realizacji planu rozwoju. – pisemne sprawozdanie. Maj 2018r. 10. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. – sporządzenie wniosku i przygotowanie kompletnej dokumentacji. – pisemny wniosek, dokumentacja potwierdzająca realizację stażu. Maj 2018r. &6 Ust.2 pkt.2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola. DZIAŁANIA I ZADANIA NAUCZYCIELA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN REALIZACJI 1. Poznanie prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć. – przygotowanie i analiza scenariuszy prowadzonych zajęć z opiekunem stażu. – zgromadzone scenariusze. Systematycznie przez cały rok. 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora. – przygotowanie scenariuszy zajęć, – prowadzenie zajęć w obecności dyrektora lub opiekuna stażu, – omówienie zajęć. – scenariusze zajęć, – podpis opiekuna stażu pod scenariuszami Raz w miesiącu wrzesień 2017r.- maj 2018r. 2. Obserwacja zajęć powadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli. – obecność i obserwacja zajęć, -omawianie zajęć. – notatki własne, – scenariusze zajęć, – wnioski z obserwacji. Cały okres stażu. 2.Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego poprzez uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzprzedszkolnym, poza placówką i samokształceniu. – uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m.in.: w kursach, szkoleniach, warsztatach, – udział w radach pedagogicznych, – czytanie różnych pozycji książkowych i artykułów pedagogicznych. – zaświadczenia o ukończonych kursach, – potwierdzenie udziału w radach przez opiekuna stażu, – bibliografia. Cały okres stażu. 3.Aktywny udział w dekoracji przedszkola. – zebranie potrzebnych materiałów dydaktycznych oraz plastycznych umożliwiająca wykonanie dekoracji adekwatnej do pory roku itp., – dbanie o estetykę i oryginalność wystroju, – gromadzenie wykonanych dekoracji. -zgromadzone dekoracje, zdjęcia. Cały okres stażu. 4. Udział i pomoc w konkursach organizowanych dla dzieci z placówki przedszkolnej oraz poza nią. – przygotowanie dzieci do udziału w konkursach plastycznych, tanecznych, recytatorskich, literackich proponowanych przez placówkę oraz inne przedszkola (na miarę możliwości dzieci). – dokumentacja przedszkolna, zdjęcia. Cały okres stażu. 5. Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami. – publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie. – portale internetowe, – plan dostępny w dokumentacji przedszkola. Na bieżąco przez okres stażu. 6. Wspólne tworzenie kroniki przedszkolnej wraz z opiekunem stażu. – wykonywanie zdjęć uwieczniających ważne momenty z życia przedszkolnego dzieci, – wspólne redagowanie kroniki z opiekunem stażu, – zapis zdjęć na płycie CD. – karty z wpisami do kroniki Cały okres stażu. 7. Doskonalenie multimedialnych technik pracy. – przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, – wykorzystywanie Internetu jako źródła pomocy dydaktycznych, – tworzenie i opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentacji, korzystanie z nowoczesnych programów komputerowych: plany pracy, scenariusze zajęć, uroczystości, imprezy okolicznościowe, konkursy, sprawozdania, ogłoszenia, – konstruowanie tekstów, kart pracy dla dzieci. – przygotowywanie materiałów na spotkania z rodzicami, scenariusze zajęć otwartych i imprez okolicznościowych, – wykonywanie dyplomów dla dzieci i wszelkiego rodzaju zaproszeń dla rodziców i gości, – śledzenie informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego, – opracowywanie dokumentacji związanych z własnym stażem. – płyty CD z zapisem elektronicznym, – publikacje w Internecie, – scenariusze zajęć, – pomoce dydaktyczne. Cały okres stażu. &6 Ust. 2 pkt. 3 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów DZIAŁANIA I ZADANIA NAUCZYCIELA FORMA REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN REALIZACJI 1. Współpraca z rodzicami – organizacja spotkań z rodzicami, – indywidualne rozmowy mające na celu lepszą współpracę. – organizowanie i udział w imprezach i uroczystościach dla rodziców. – współpraca przy organizowaniu wycieczek, imprez. – notatki z zebrań i rozmów indywidualnych, lista obecności, – potwierdzenie opiekuna stażu udziału w spotkaniach z rodzicami, wrzesień 2017 – maj 2018 r. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci. – stała obserwacja dzieci, -rozmowy indywidualne z dzieckiem, – czytanie literatury pedagogicznej i psychologicznej. – notatki. – arkusze obserwacji. – bibliografia przeczytanych pozycji. Cały okres stażu. 3. Organizacja i udział w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych zamkniętych i otwartych. – włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu, – udział w wycieczkach przedszkolnych z dziećmi i rodzicami, – przygotowanie dzieci do różnych konkursów. – potwierdzenie nauczyciela współpracującego, – zdjęcia. Cały okres stażu. 4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków. – czytanie literatury pedagogicznej i psychologicznej, – kontakt z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną i innymi specjalistami – bibliografia Cały okres stażu. &6 Ust. 2 kpt. 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć DZIAŁANIA I ZADANIA NAUCZYCIELA FORMY REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI TERMIN REALIZACJI 1. Poznawanie zasad omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć. – rozmowa z opiekunem stażu, – notowanie spostrzeżeń, – wyciąganie wniosków, – notatki, Cały okres stażu. 3. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności. – uwzględnienie opinii opiekuna i zaleceń dyrektora w sposobie prowadzenia zajęć, oraz pracy z dziećmi. – notatki, – wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. Cały okres stażu. ………………………………. ( podpis stażysty) ………………………………. ( podpis opiekuna stażu) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |