AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzenna Majka, 2018-07-03
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I Temat zajęć: CO ZROBIĆ, ABY PAMIĘTAĆ O WAŻNYCH SPRAWACH?

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH
W klasie 1


Temat zajęć: CO ZROBIĆ, ABY PAMIĘTAĆ O WAŻNYCH SPRAWACH?

Zapis w dzienniku:
Co zrobić, aby pamiętać o ważnych sprawach? – wypowiedzi dzieci na podstawie doświadczeń własnych i wiersza J. Tuwima „Okulary”. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Inscenizacja ruchem treści wiersza. Układanie i zapisywanie zdania z rozsypanki wyrazowej. Ćwiczenie percepcji i pamięci wzrokowej- układanie klocków według wzoru.

Cele:
1. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
2. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
3. Kształtowanie grafomotoryki poprzez pisanie i rysowanie.
4. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
5. Inscenizowanie ruchem treści wiersza.
6. Ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej i wyrazowej.
7. Ćwiczenie percepcji i pamięci wzrokowej.

Środki dydaktyczne:
Wiersz J.Tuwima „Okulary”- podręcznik s.14-15, karty pracy dla każdego ucznia : memory, figury geometryczne, duży arkusz papieru, kartki z wyrazami, klej, rozsypanka wyrazowa dla każdego dziecka, rekwizyty do inscenizacji wiersza.

Plan zajęć:
1. Wprowadzenie do tematu zajęć.
„Szukamy różnych rzeczy” – ćwiczenie typu: proste doświadczenie.
Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel prosi wybrane dziecko, aby wylosowało kartkę, przeczytało napisany wyraz i odnalazło w sali wymienioną rzecz, przyniosły ją i położyło w środku koła.
Nauczyciel prosi dzieci, aby postarały się nazwać uczucia, których doświadcza człowiek w sytuacji, gdy czegoś szuka, np. złość, zdenerwowanie, strach, bezradność, zniecierpliwienie.

2. Czytanie głośne wiersza J. Tuwima pt.:„Okulary” przez nauczyciela. Dzieci siedzą w ławkach i słuchają uważnie czytanego tekstu.
3. Inscenizacja wiersza z wykorzystaniem rekwizytów. Jeden uczeń czyta wiersz, a drugi przebrany naśladuje Hilarego.
4. Gimnastyka śródlekcyjna. Przypomnienie układu ćwiczeń do melodii krakowiaka.
5. Ćwiczenie czytania ze zrozumieniem.
Nauczyciel dzieli dzieci na 4-osobowe grupy. Każda grupa otrzymuje karty pracy z nazwami rzeczy wymienionymi w utworze. Uczniowie numerują je w kolejności przedstawionej w wierszu (Uczniowie zaglądają do podręcznika w celu sprawdzenia właściwej kolejności). Uczniowie czytają pozostałe wyrazy, które są nazwami rzeczy gubionymi przez ludzi. Następnie prosi chętnych uczniów o przyklejenie wybranych wyrazów na arkuszu z napisem „Biuro rzeczy znalezionych”
6. Przypomnienie nazw figur geometrycznych i układanie klocków według wzoru - Ćwiczenie percepcji i pamięci wzrokowej.
Każde dziecko przygotowuje zestaw figur geometrycznych w trzech kolorach (z wyprawki). N-l wiesza na tablicy wzór, następnie prosi, aby uczniowie zapamiętali go. Zasłania wzór. Uczniowie układają zapamiętany wzór. Po odsłonięciu sprawdzają, czy dobrze wykonali zadanie.
7. Zadanie dodatkowe- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej- strona www.matzoo.pl/
8.
9. Ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości- gra „Memory” z wykorzystaniem tablicy multimedialnej- strona pisupisu.pl/klasa1
10. Podsumowanie zajęć.
Rozmowa z dziećmi na temat: „Co zrobić, aby pamiętać o ważnych sprawach?”
- Jaki problem miał pan Hilary?
- Czym on był spowodowany?
- Jak się czują ludzie w takiej sytuacji?
- Co możecie poradzić ludziom, aby takie sytuacje się nie powtarzały?
11. Praca domowa.
• Nauczyć się pięknie czytać tekst wiersz J. Tuwima „Okulary”
• Ułożyć i zapisać w zeszycie zdanie z rozsypanki wyrazowej.
Uczniowie otrzymują od nauczyciela rozsypankę wyrazową, z której układają zdanie „Kto o porządek dba, ten znajdzie wszystko raz-dwa!”.

Opracowała: Marzenna Majka
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.