Katalog Katarzyna Spichalska, 2018-07-03 Toszek Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Mój plan rozwoju zawodowego kacha 1984PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Katarzyna Spichalska Gimnazjum im. Ireny Sendler w Toszku Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2015 Data zakończenia stażu – 31.05.2018 WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MENIS Z 1 MARCA 2013 W SPRAWIE UZYSKIWANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (…) (§8 ust.1 pkt 1) L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Doskonalenie kompetencji zawodowych. - udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, konferencjach i warsztatach metodycznych, kursach, szkoleniach, radach pedagogicznych.Okres stażu Zaświadczenia, listy obecności na radach pedagogicznych 2.Studiowanie literatury pedagogicznej - studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli - wprowadzenie nowych rozwiązań dydaktycznych - wykorzystanie w pracy codziennej proponowanych rozwiązań w literaturze fachowej. Okres stażu Zapisy w scenariuszach lekcji 3. Doskonalenie form i metod pracy dydaktycznej i wychowawczej. - stosowanie metod aktywizujących. - indywidualizacja procesu nauczania - praca z uczniem zdolnym oraz uczniem mającym problemy w nauce - zachęcanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Cały okres stażu. Zgodnie z harmonogramem konkursów . Listy obecności na zajęciach dodatkowych § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. - prowadzenie zapisów w dzienniku elektronicznym -opracowanie różnego typu pomocy dydaktycznych sprawdzianów, testów, scenariuszy lekcji, prezentacji multimedialnych, gier językowych, plakatów -prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów internetowych oraz Internetu -wykorzystanie na zajęciach filmów edukacyjnych na nośnikach multimedialnych Wykorzystanie różnorodnych stron internetowych w celu gromadzenia materiałów dydaktycznych okres stażu Scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne, filmy, prezentacje Power Point, zapisy w dzienniku elektronicznym. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych - konsultacje z innymi nauczycielami oraz udostępnianie im różnego typu pomocy dydaktycznych oraz scenariuszy zajęć -opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego. Okres stażu Scenariusze zajęć. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. - opracowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem słabym na zajęciach. Plan pracy z uczniem słabym § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. Przygotowanie Dnia Języka Niemieckiego ze szczególnym uwzględnieniem realioznawstwa krajów niemieckojęzycznych - przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych z języka niemieckiego -praca z uczniami przygotowującymi się do udziału w konkursach z j. niemieckiego -zapoznanie z obyczajami oraz historią krajów niemieckojęzycznych – prezentacja prac uczniów oraz przygotowanie i przeprowadzenie konkursu z zakresu wiedzy o krajach niemieckojęzycznych. -zorganizowanie nagród dla zwycięzców. Okres stażu zgodnie z harmonogramem konkursów rok szkolny 2016/2017 Testy, pytania konkursowe, regulaminy Scenariusze zajęć, karty pracy, prace uczniów, dyplomy 2.Rozwijanie zainteresowań uczniów. - organizowanie wyjść oraz wyjazdów dydaktyczno – wychowawczych - przeprowadzenie lekcji i zajęć dodatkowych związanych z zainteresowaniami uczniów okres stażu Zdjęcia, listy obecności. Scenariusze lekcji, zapisy w dzienniku § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. - Organizowanie uroczystości szkolnych i apeli.okres stażu wg kalendarza uroczystości szkolnych Zdjęcia, scenariusze, zapisy w dzienniku 2. Zdobywanie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. - współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym - zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą - zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów okres stażu 3. Współpraca z instytucjami samorządowymi. - Nawiązanie współpracy z Opieką Społeczną, samorządem szkolnym, biblioteką szkolną, pedagogiem i psychologiem okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Opis i analiza postępowania z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze.. - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. - identyfikacja problemu - analiza zjawiska - współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym - rozmowy z rodzicami - wyciągnięcie wniosków. okres stażu. opis przypadku Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji ulec modyfikacji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |