![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Stypułkowska, 2018-07-03 Kulesze Kościelne Różne, Scenariusze Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej dla klasy I Szkoły PodstawowejTemat zajęć: Działania na liczbach w zakresie 10. Prowadzący: B. D., M. S. Data: Czas trwania: 45 minut Miejsce: sala informatyczna Uczestnicy zajęć: uczniowie klasy Ia i Ib Cel ogólny: Utrwalenie wiadomości związanych z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 10. Cele szczegółowe: Uczeń – • Rozpoznaje poszczególne cyfry w zakresie 10 • Potrafi zapisać liczby 0-10. • Porównuje liczebności zbiorów w zakresie 10 (rozumie pojęcie mniej, więcej, tyle samo). • Przelicza elementy w zbiorach. • Potrafi dodawać w zakresie 10 • Dokonuje odejmowania w zakresie 10. Metody pracy: zbiorowa, indywidualna, praktyczne działania, behawioralna, AAC Formy: pokaz, rozmowa, ćwiczenia z użyciem tablicy interaktywnej Środki dydaktyczne: tablica interaktywna, karty pracy, Przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjne. 2. Wprowadzenie do tematu zajęć: wykonanie kart pracy – ułożenie cyfr w odpowiedniej kolejności, przyporządkowanie podpisów do cyfr, przeliczanie od 0 do 10 3. Ćwiczenia z użyciem tablicy interaktywnej: • Wysłuchanie piosenki pt. Cyferki ze strony: www.youtube.pl , zabawa ruchowa w rytm piosenki. • Pisanie na tablicy poszczególnych cyfr w zakresie 10 • Wykonywanie zadań ze strony: www.superkid.pl – - ILE MOTYLI? – Liczymy ile motyli znajduje się na ekranie. - PISZEMY CYFRY 0 DO 9 - Z palety kolorów wybieramy kolor atramentu, którego chcemy użyć. Klikamy w jedną z cyfr. Kliknięcie w niebieską strzałeczkę uruchamia prezentację. - ŁADUJEMY WAGONIKI – Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Po poprawnym obliczeniu wyników działań wagony mogą odjechać. - ROZSYPANKI CYFERKOWE – Przeliczamy elementy w danym zbiorze i dopasowujemy do wyniku. - KTÓRA LICZBA JEST NAJWIĘKSZA/NAJMNIEJSZA? – Wskazujemy na największą lub największą liczbę w danym zbiorze. • Podsumowanie i ocena zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |