![]() |
![]() |
Katalog Dagmara Dymek, 2018-07-03 Strzegowo Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Dagmara Dymek nauczyciel mianowany nauczyciel PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ W STRZEGOWIE Terminarz: 1. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014r. 2. Data zakończenia stażu: 31.05.2017r. (czas trwania stażu – 2 lata 9 miesięcy) Strzegowo wrzesień 2014 § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej , wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (…) – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją Zadanie Formy realizacji Dokumentacja termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Wniosek do dyrekcji o rozpoczęcie stażu. Napisanie planu rozwoju zawodowego. Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów: m.in. Rozporządzenie MEN, Karta Nauczyciela. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Dokumentacja stażu. IX 2014r. 2. Uczestniczenie w szkoleniu na temat „Uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego na nauczyciela dyplomowanego ”. Uczestniczenie w szkoleniu zorganizowanym przez ODN w Mławie. Zaświadczenie W okresie stażu. 3. Doskonalenie zawodowe w ramach WDN. Uczestniczenie w szkoleniach WDN-u. Potwierdzenie dyrektora szkoły. W okresie stażu. 4. Zewnętrzne doskonalenie zawodowe. Udział w konferencjach, warsztatach metodycznych. Zaświadczenia W okresie stażu. 5. Organizacja warsztatu pracy opiekuna świetlicy. Opracowanie rocznego i miesięcznych planów pracy. Sprawozdanie z pracy świetlicy. Diagnoza indywidualnych potrzeb rozwoju nauczyciela oraz zmian w miejscu pracy. Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach: plastycznych, czytelniczych, wiedzy ogólnej. Wzbogacanie wyposażenia świetlicy: gromadzenie pomocy, scenariuszy, płyt DVD, materiałów dla ucznia i dla nauczyciela. Praca z uczniami mającymi trudności w nauce. Organizacja wyjść szkolnych (m.in. do muzeów, na wystawy), spotkań z ciekawymi osobami . Organizacja imprez świetlicowych np. andrzejek, mikołajek, balu karnawałowego itp. Organizacja i przeprowadzenie konkursu „Świetliczak roku” Organizacja i przeprowadzenie konkursu: „Świetlicowy Mistrz Skakanki”. Udział w badaniu jakości pracy szkoły. Współpraca z pedagogiem szkolnym Plan pracy. Sprawozdania. Plan rozwoju zawodowego. Dyplomy, zaświadczenia, podziękowania. Sprawozdanie, potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Potwierdzenie pedagoga. W okresie stażu. Początek każdego kolejnego roku trwania stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadanie Formy realizacji Dokumentacja Termin 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy wychowawcy świetlicy. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Odwiedzanie stron internetowych dotyczących oświaty portali internetowych. Zamieszczenie w internecie planu rozwoju, realizowanych programów itp. Przeprowadzenie zajęć dla dzieci z wykorzystaniem technologii informacyjnej (użycie programów multimedialnych, rzutnika, skanera, aparatu cyfrowego). Korzystanie z zasobów internetu, encyklopedii multimedialnych, materiałów na nośnikach cyfrowych. Wyszukiwanie i przygotowywanie materiałów do zajęć . Opracowanie dyplomów, podziękowań. Wydruki, konspekty, scenariusze, karty pracy. Zebranie bazy linków internetowych. Wydruki, zaświadczenia. Notatki, konspekty. Zebranie bazy linków internetowych. Wykonanie pomocy do zajęć, zestawień, wzorów dokumentów świetlicowych. Przykładowe dyplomy i podziękowania. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadanie Formy realizacji Dokumentacja Termin 1.Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. 2.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Opracowanie scenariuszy zajęć, przeprowadzenie zajęć, omówienie, analiza, ewaluacja. Opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy zajęć imprez, programów, pomocy dydaktycznych. Przekazywanie wiedzy i dzielenie się materiałami opracowanymi podczas spotkań warsztatowych- publikacja ich w druku i w formie elektronicznej. Udzielanie rad na temat pracy opiekuńczo- wychowawczej w świetlicy. Konspekty, arkusze poobserwacyjne, potwierdzenia. Potwierdzenie nauczycieli. Opracowane materiały. Potwierdzenie nauczycieli. Min. 1 zajęcia w roku szkolnym W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. § 8 ust.2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Dokumentacja Termin 1. Opracowanie i wdrożenie programu pracy świetlicy szkolnej. 2. Opracowanie i wdrożenie własnych pomysłów do programu wychowawczego świetlicy. Opracowanie programu w oparciu o fachową literaturę. Wdrożenie programu i jego realizacja. Wdrożenie własnych pomysłów do programu wychowawczego w pracy z dziećmi w świetlicy. Ewaluacja przeprowadzonych działań Plan pracy świetlicy szkolnej. Notatki, opis i analiza realizacji własnych pomysłów do programu pod koniec roku szkolnego 2014/2015 2015/2016 2016/2017 W okresie stażu. § 8 ust.2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Dokumentacja Termin 1. Wykorzystywanie w pracy nowych rozwiązań merytorycznych i metodycznych. Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Zorganizowanie zajęć dla nauczycieli w celu przekazania wiedzy i zaprezentowania umiejętności zdobytych podczas dokształcania. Zaświadczenia. W okresie stażu. 2. Promowanie działalności świetlicy Przygotowywanie wystaw prac uczniów w szkole i poza nią. Zdjęcia. W okresie stażu. 3. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów na terenie szkoły i międzyszkolnych. Opracowanie tematyki i regulaminu. Powiadomienie środowiska ( zakres konkursu). Zorganizowanie nagród. Przeprowadzenie konkursu. Wyłonienie zwycięzców. Podsumowanie. Zdjęcia. Sprawozdanie. W okresie stażu. § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Dokumentacja Termin 1. Akcje charytatywne. 2. Współpraca z organizacjami i instytucjami społecznymi Udział w akcjach charytatywnych (zbiórka art. Szkolnych, żywnościowych, nakrętek). Współpraca z gminną biblioteką publiczną. Współpraca z wychowawcami świetlic szkolnych z innych szkół. Współpraca ze ŚDS Strzegowo. Zorganizowanie przedstawienia. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Zapoznanie się z orzeczeniem PPP. Konsultacje wychowawcze. Potwierdzenie dyrektora szkoły lub koordynatorów akcji. Potwierdzenie pracowników instytucji. Potwierdzenia pracowników świetlic. Zdjęcia. Poświadczenie pedagoga szkolnego. W okresie stażu. W okresie stażu W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji Dokumentacja Terminy 1. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych. Systematyczna obserwacja uczniów nad zdiagnozowaniem dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych. Rozwiązywanie zdiagnozowanych problemów poprzez ustalenie i stosowanie odpowiednich strategii, działań, metod pracy, oddziaływań wychowawczych. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych. Opis i analiza dwóch przypadków. Cały okres stażu. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOKUMENTACJA SPODZIEWANE EFEKTY Korzystanie z technologii komputerowej w pracy pedagogicznej wykorzystanie programów komputerowych i Internetu do zajęć świetlicowych na bieżąco scenariusze zajęć, programy na nośniku CD umiejętność wykorzystania technologii komputerowej w diagnozowaniu oraz organizacji własnego warsztatu pracy; opracowanie nowych, ciekawych scenariuszy zajęć oraz pomocy dydaktycznych (np. kart pracy); umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przykładowo wybrane pomoce dydaktyczne, karty pracy ucznia itp. opracowanie dyplomów i podziękowań przykładowe dyplomy i podziękowania prowadzenie dokumentacji stażu, przygotowanie m.in. projektu sprawozdania na bieżąco cała dokumentacja stażu publikacja różnorodnych materiałów w Internecie, gromadzenie ciekawych materiałów pedagogicznych okres stażu publikowane materiały (wybrane), adresy stron §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOKUMENTACJA SPODZIEWANE EFEKTY Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych wychowanków świetlic szkolnych min. 1 zajęcia w roku szk. scenariusze lekcji, arkusz hospitacyjny dyrektora szkoły, potwierdzenie obecności nauczycieli umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami; własny rozwój zawodowy prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych wg potrzeb scenariusze lekcji, arkusz hospitacyjny dyrektora szkoły Dzielenie się swoim doświadczeniem udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych na bieżąco potwierdzenie wykorzystywania materiałów umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami; publikacje materiałów dydaktycznych w Internecie okres stażu potwierdzenie §8 ust.2 pkt 4 Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań: a) opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich b) wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, d) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, e)wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami f) uzyskanie innych, znaczących osiągnięć w pracy zawodowej ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOKUMENTACJA SPODZIEWANE EFEKTY Współpraca z wychowawcami w zakresie działań edukacyjnych i wychowawczych Prowadzenie kart obserwacji zachowań uczniów okres stażu karty obserwacji,spostrzeżenia sprawozdanie Poszerzenie zakresu działań szkoły organizacja konkursów i imprez świetlicowych, m.in. konkursów plastycznych: „Pocztówka z wakacji”, „Kartka świąteczna”, „Zwierzęcy świat orgiami” okres stażu regulaminy konkursów, pisemne sprawozdania z przeprowadzonych konkursów, dyplomy, podziękowania, scenariusze imprez podniesienie poziomu jakości pracy szkoły i świetlicy; promocja szkoły w środowisku lokalnym; rozwijanie zainteresowań uczniów uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy oraz umiejętności w celu podnoszenia jakości pracy szkoły okres stażu zaświadczenia Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Strzegowie okres stażu zaświadczenie potwierdzające współpracę rozwijanie zainteresowań dzieci; Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną w Strzegowie Organizowanie zajęć w bibliotece. Uczestniczenie w zajęciach bibliotecznych okres stażu zaświadczenie potwierdzające współpracę rozwijanie zainteresowań dzieci; Promocja szkoły udział w konkursach, imprezach i różnego rodzaju akcjach organizowanych na terenie gminy, województwa i kraju okres stażu potwierdzenia, zgłoszenia, opis realizowanych działań promocja szkoły w środowisku lokalnym §8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOKUMENTACJA SPODZIEWANE EFEKTY 1.Poznanie procedur awansu zawodowego Wniosek do dyrekcji o rozpoczęcie stażu. Napisanie planu rozwoju zawodowego . Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów: m.in. Rozporządzenia MEN, Karta Nauczyciela. IX 2014r. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu. Prawidłowo napisany plan rozwoju zawodowego. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych; umiejętność dokonywania właściwej diagnozy; odpowiedni dobór form i metod pracy z dzieckiem trudnym wychowawczo oraz mający trudności w nauce Otoczenie opieką wychowanków świetlicy poznanie sytuacji rodzinnej uczniów - ankieta IX/X 2012 IX/X 2013 uwagi, spostrzeżenia, wzór ankiety rozmowy indywidualne z rodzicami okres stażu zapisy w dzienniku stała współpraca z pedagogiem szkolnym zapisy w dzienniku, potwierdzenia pedagoga szkolnego Opis i analiza jednego problemu edukacyjnego i jednego wychowawczego identyfikacja problemu, diagnoza (rozpoznanie), działania, ocena efektów okres stażu Sprawozdanie z działalności świetlicy szkolnej; dokumentacja działań Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |