|
|
Katalog Anna Krajewska, 2018-07-25 Potworów Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwojuPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko odbywającego staż: mgr Anna Krajewska Nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa w Wirze Okres trwania stażu: 01. 09. 2015 r. – 31. 05. 2018 r. Cel główny: 1. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Moje priorytety: 1. Doskonalenie umiejętności zawodowych oraz dzielenie się doświadczeniem z innymi nauczycielami. 2. Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów. 3. Aktywna współpraca z rodzicami oraz organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej i wychowania. ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN 1 2 3 4 § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły Poznanie procedury awansu zawodowego. Zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju szkoły. Analiza przepisów prawa w zakresie awansu zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Znajomość przepisów prawa oświatowego. Prawidłowo napisany wniosek o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego. Dokumentacja. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. IX. 2015 r. IX. 2015 r. Cały okres stażu V 2018 r. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły. Analiza dokumentów (plan rozwoju szkoły, Statut Szkoły, WSO, plan wychowawczy). Posiadanie bieżących wiadomości. Orientacja w zmianach. Cały okres stażu Poszarzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli. Aktywny udział w pracach WDN. Udział w warsztatach metodycznych. Samodzielne studiowanie fachowej literatury. Zaświadczenia, świadectwa. Wykaz literatury. Cały okres stażu Cały okres stażu Czynny udział w tworzeniu dokumentacji. Dokonywanie wpisów do dziennika zajęć. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych dzieci.. Opracowanie indywidualnych programów pracy wspomagająco - korygujących rozwój dziecka. Dziennik zajęć. Arkusze diagnozy gotowości szkolnej. Indywidualny program pracy wspomagająco - korygujący. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych np. ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone, dziecięca matematyka prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, kinezjologia edukacyjna, metody badawcze itp. Zaangażowanie się w projektowanie i urządzanie kącików plastycznych eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci – wystawy prac plastycznych. Uczestniczenie w konkursach przedszkolnych i szkolnych, wystąpieniach, akcjach. Rozwijanie zdolności muzycznych, plastycznych, recytatorskich i tanecznych dzieci. Scenariusze zajęć. Zdjęcia, prace plastyczne. Zaświadczenia, dyplomy. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym Opracowanie planu współpracy z rodzicami; -prowadzenie rozmów indywidualnych. Pedagogizacja rodziców. Zajęcia otwarte dla rodziców. Organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków – przygotowywanie programów artystycznych i dekoracji. Plan współpracy z rodzicami. Referaty. Scenariusze zajęć. Scenariusze uroczystości, zdjęcia. IX. 2015 r. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Podejmowanie dodatkowych zadań. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. Organizacja i przeprowadzenie uroczystości szkolnych. Prowadzenie gazetki dla rodziców. Dziennik zajęć. Scenariusze uroczystości. Potwierdzenie dyrektora. Na bieżąco Na bieżąco 2015 /2016 r. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Opracowanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, kart pracy. Przygotowanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Wykorzystanie na zajęciach urządzeń multimedialnych (tablicy interaktywnej) i programów edukacyjnych. Dokumentacja, scenariusze, sprawozdanie, karty pracy. Wzór dyplomu, zaproszenia, podziękowania. Potwierdzenie dyrektora. Potwierdzenie dyrektora. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Wykorzystywanie Internetu Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. Korzystanie ze stron MEN. Zaświadczenia potwierdzające publikacje. Cały okres stażu § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Dzielenie się swoją wiedza i doświadczeniem Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Udostępnianie scenariuszy zajęć i pomocy dydaktycznych. Podejmowanie działań w ramach WDN. Opracowanie referatu i wygłoszenie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Scenariusze zajęć, referaty, potwierdzenia publikacji. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Dzielenie się wiedzą poprzez publikacje. Opublikowanie na stronie internetowej zatwierdzonego ,,Planu rozwoju zawodowego” Adresy strony internetowej. X. 2015 r. § 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie i realizacja programu koła teatralnego ,,Mali aktorzy”. Dokonywanie ewaluacji wdrożonych programów. Program i inna dokumentacja z nim związana. Cały okres stażu 2015/2016 r. § 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów i organizowanie pomocy dzieciom z problemami. Diagnozowanie środowiska dzieci.. Rozmowy z rodzicami. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną Dokumentacja. Skierowania do Poradni PPP Cały okres stażu Organizacja imprez szkolnych i konkursów. Organizacja uroczystości szkolnych. Organizowanie konkursów. Scenariusze Dyplomy, regulaminy, podziękowania. Cały okres stażu Organizowanie wycieczek. Organizowanie wycieczek pieszych np.(do lasu, sklepu, na łąkę), i autokarowych (np. do kina, teatru, muzeum). Adnotacje w dzienniku. Zdjęcia. Cały okres stażu Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych Prowadzenie kola teatralnego. Przygotowywanie i organizowanie występów artystycznych z okazji różnych uroczystości szkolnych. Zaświadczania z ukończenie kursów doskonalących w zakresie dramy; scenariusze zajęć. Cały okres stażu. § 8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Podejmowanie współpracy z organizacjami działającymi na rzecz rozwoju dziecka i edukacji w środowisku lokalnym. Aktywna współpraca z rodzicami. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną (kierowanie dzieci na konsultacje). Aktywna współpraca z instytucjami samorządowymi: z Urzędem Gminy, z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej. Współpraca z policją. Nawiązanie współpracy z Ochotniczą Strażą Pożarna w Wirze (zwiedzanie pobliskiej straży). Udział w różnych akcjach (,,Sprzątnie Świata” ,,Góra grosza” ,,Cała Polska Czyta dzieciom” ) i zbiórkach (baterii, korków plastikowych, makulatury). Sprawozdanie, zaświadczenia Cały okres stażu § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Opis i analiza dwóch przypadków. Opracowany opis i analiza Okres stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |