Katalog

Edyta Mazurkiewicz, 2018-08-01
lubaczów

Awans zawodowy, Sprawozdania

CZĄSTKOWE SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

CZĄSTKOWE SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Mgr E. Mazurkiewicz

Data rozpoczęcia stażu – 1 września 2015 r.
Czas trwania stażu – 2 lata 9 miesięcy
Data zakończenia stażu – 31 maja 2018 r.

§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1. Dokumentowanie realizacji planu zawodowego.
Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej z trzynastoletnim stażem pracy. Swoją pracę staram się wykonywać sumiennie, rzetelnie i twórczo. Systematycznie poszerzam wiedzę i umiejętności uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach i konferencjach. W minionych latach ukończyłam też studia podyplomowe w zakresie Matematyki z elementami informatyki. W roku 2016 ukończyłam Studia Podyplomowe - Logopedia szkolna i przedszkolna z logorytmiką.

W trakcie stażu poznałam procedury awansu zawodowego. Dokonałam analizy Karty Nauczyciela oraz wybranych pozycji z zakresu prawa oświatowego min.:
• Analizowałam przepisy prawa oświatowego (Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r.- Karta Nauczyciela z późniejszymi zmianami,
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz .U.z 2004 r. nr 260 poz.2593 ),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
• Dziennik Ustaw Nr 214 z 16 listopada 2007 r. pozycja nr 1580.
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz .U.z 2013 r. poz 393 ).
Systematycznie śledziłam wszelkie informacje dotyczące awansu zawodowego pojawiające się w Internecie. Sporządziłam plan rozwoju zawodowego oraz sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
EFEKTY:
• poznałam wymagania niezbędne do uzyskania awansu na nauczyciela dyplomowanego,
• poszerzyłam wiedzę na temat aspektów prawnych systemu awansu zawodowego,
• opracowałam i wdrożyłam do działania plan rozwoju zawodowego.
2. Systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo – dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podniesienia jakości pracy szkoły.

Podczas stażu, aby wzbogacić własny warsztat i metody pracy na bieżąco uczestniczyłam w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, seminariach w ramach zewnętrznego i wewnętrznego doskonalenia nauczycieli.
W okresie stażu uczestniczyłam w:
 zewnątrzszkolnych formach doskonalenia:
• szkolenia sieci współpracy i samokształcenia wychowawców i pedagogów szkolnych -2015
• szkolenie: „Zmiany w podstawie programowej – co czeka nauczycieli”- MAC Lubaczów 2016
• V Rzeszowska Sesja Logopedyczna: „Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi” – Rzeszów 2016
• warsztaty: „Warsztaty kompetencji wychowawczych jako forma współpracy z rodzina w procesie terapii” – Rzeszów 2016
• warsztaty: „Wspomaganie rozwoju językowego przedszkolaków metodą prof. Jagody Cieszyńskiej” – Rzeszów 2016
 wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego:
• „Udzielenie pierwszej pomocy”- 2015
• „Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży”- 2016

EFEKTY:
• podniesienie moich kompetencji zawodowych,
• wzbogacenie wiedzy,
• zdobycie niezbędnej wiedzy na temat dokumentów dotyczących awansu zawodowego,
• podwyższenie jakości pracy szkoły,
• edukowanie uczniów ciekawymi metodami pracy pedagogicznej,
• zdobycie wiedzy na temat pracy z uczniem o specjalnych potrzebach jak i z uczniem zdolnym,
• wykorzystanie ciekawych pomysłów na zajęciach.

3. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich działań.
W czasie stażu brałam czynny udział w opracowaniu i układaniu dokumentów regulujących pracę szkoły:
• ankiety dla uczniów na temat najskuteczniejsze formy promocji szkoły i uczniów oraz analizy jej wyników (kwiecień 2016 r.),
• brałam udział w komisji podczas sprawdzianu szóstoklasistów, którego byłam przewodniczącą (kwiecień 2013 r.)

Jako wychowawca klasy miałam obowiązek współpracować z rodzicami. Podczas systematycznych spotkań z rodzicami poruszałam tematy, które wynikały bezpośrednio z sytuacji wychowawczej zespołu klasowego, którego byłam wychowawczynią przez okres stażu:
● współpraca między uczniami,
• zachowanie w szkole,
• postępy uczniów, osiągnięcia w konkursach.

W trakcie zebrań z rodzicami stosowałam pedagogizację rodziców, omawiając:
● przyczyny niepowodzeń szkolnych,
• agresję wśród dzieci,
• zagrożenia płynące z Internetu.
Przedstawiłam propozycje sposobów zapobiegania trudnościom. W razie potrzeby spotykałam się indywidualnie podczas konsultacji. Zapraszałam rodziców na zajęcia otwarte w celu obserwacji zachowań dzieci i ich zaangażowania podczas zajęć, chętnie korzystali z takiej formy współpracy. Rodzice również chętnie pomagali w organizacji imprez szkolnych np.:
• zabawa andrzejkowa,
• mikołajki,
• dzień babci i dziadka,
• dzień rodziny.
EFEKTY:
• podniesienie jakości pracy szkoły,
• podniesienie moich kompetencji zawodowych,
•nabycie umiejętności tworzenia dokumentów, ich analizy i pisania sprawozdań,
•motywacja uczniów do pracy nad właściwym zachowaniem się w szkole,
•nastąpiła systematyczna kontrola postępów w nauce, zachowaniu,
•angażowanie rodziców w działania wychowawcze szkoły,
•organizowanie imprez i uroczystości,
• nastąpił wzrost pozytywnych relacji nauczyciel - rodzic,
4.Doskonalenie warsztatu pracy.
W okresie stażu byłam współorganizatorką uroczystości szkolnych:
• Dożynki gminne (wrzesień 2015 r.)
• Dzień Babci i Dziadka ( styczeń 2016 r.)
• Piknik rodzinny (czerwiec 2016 r.)

5. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej.

Istotną rolę w doskonaleniu mojego warsztatu pracy odgrywa studiowanie literatury fachowej oraz czasopism dla nauczycieli (najczęściej w formie elektronicznej ze względu na łatwość dostępu). Książki, które najbardziej pomagają mi w pracy to:
• K.Kozłowska- ,,Wady wymowy można usunąć” Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Kielce 1998
• I.Styczek- ,,Logopedia” PWN Warszawa 1979
• G.Jastrzębowska- ,,Podstawy logopedii” wyd. Uniwersytetu Opolskiego 1996
• E.J.Lichota- ,,Terapia wad wymowy” Impuls Kraków 2006
• K Datkun – Czerniak „Logopedia. Jak usprawniać mowę dziecka” Kielce 2004

Swój warsztat wzbogacałam wykorzystując informacje i porady zawarte na stronach internetowych wydawnictw np.: www.nowaera.pl , www.mac.pl i tym podobne.

W celu poszukiwania nowych metod aktywizujących i urozmaicania zajęć korzystałam z materiałów zamieszczonych na stronach edukacyjnych: www.literka.pl, www.profesor.pl.

EFEKTY:
• pomogły mi ustosunkować się do pracy z dzieckiem,
• wzbogacić wiedzę i umiejętności,
• poznać nowe metody pracy i dostosować je do indywidualnych potrzeb uczniów,
• wprowadzić wiele ciekawych rozwiązań na zajęciach
• zajęcia stały się bardziej atrakcyjne, ciekawe,
•nastąpiło podniesienie jakości pracy szkoły.

6. Udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych
Podczas stażu uczestniczyłam w przygotowaniu lub byłam opiekunem uczniów biorących udział w następujących konkursach:
• Konkurs Plastyczny organizowany przez Nadleśnictwo Lubaczów pt. „Praca leśnika” (październik 2015 r.) wyróżnienie – W.M., K.M.
• XXIV Konkurs Piosenki Dziecięcej „Śpiewaj Razem z Nami”(listopad 2015r.)
• Szkolny Konkurs Ortograficzny (kwiecień 2016r.)
• XIX Bieg Uliczny im. Marszałka Józefa Piłsudskiego (maj 2016 r.)
 w kategorii dziewcząt rocznik 2009 – 2010 - I miejsce – M.Cz.
 w kategorii chłopców rocznik 2009 – 2010 - I miejsce – B.Sz.
 w kategorii dziewcząt rocznik 2007 – 2008 - III miejsce – Z.Sz.
 w kategorii dziewcząt rocznik 2007 – 2008 - IV miejsce – J.K.
 w kategorii chłopców rocznik 2007 – 2008 - VI miejsce – K.Ł.
 w kategorii dziewcząt rocznik 2005 – 2006 - VI miejsce – N.N.
• Gminny Konkurs Ortograficzny „Mistrz Ortografii” (maj 2016 r.) II miejsce – A.P., IV miejsce W.S.
• VI Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla Dzieci „Bezpiecznie na wsi – niebezpieczne atrakcje w wakacje” organizowany przez KRUS (czerwiec 2016 r.)
EFEKTY:
• uczniowie mobilizowali się do pracy,
• odnosili sukcesy na miarę swoich możliwości,
• rozwijali swoje zainteresowania i mocne strony,
• nabyli umiejętność radzenia sobie ze stresem, sukcesem i porażką,
• nastąpiła promocja szkoły na zewnątrz,
• podwyższył się poziom jakości pracy szkoły,
• dbam o wszechstronny rozwój moich uczniów,
• rozwijam w dzieciach poczucie własnej wartości,
• uświadamiam uczniom, że każdy wysiłek sprzyja osiąganiu sukcesu,
• mam poczucie satysfakcji z odniesionych sukcesów przez moich uczniów,
• nabyłam umiejętności organizacyjnych.

§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Wykorzystywanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w
pracy nauczyciela.
Z zastosowaniem komputera przygotowywałam różne dokumenty, które wykorzystywałam w swojej pracy: scenariusze zajęć, scenariusze uroczystości i imprez, karty pracy, ankiety, oceny opisowe uczniów, zaproszenia, ogłoszenia, dyplomy, podziękowania, sprawozdania, harmonogramy wycieczek, listy uczniów.
Przy pomocy komputera:
• sporządziłam plan rozwoju i sprawozdanie z jego realizacji,
• sprawozdanie z testu trzecioklasistów OBUT ,
• pisałam oceny opisowe,
Starałam się systematycznie uzupełniać zbiór płyt CD z ciekawymi piosenkami, które są wykorzystywane na zajęciach, podczas imprez szkolnych. Często również korzystałam z aparatu fotograficznego, utrwalając różne imprezy, wycieczki.
Przygotowywałam sprawozdania z wycieczek, konkursów.
EFEKTY:
ułatwione mam prowadzenie dokumentacji klasy,
estetyczne wykonanie dyplomów, zaproszeń, podziękowań,
poszerzyłam swoje umiejętności z zakresu opracowywania i tworzenia dokumentów, tworzyłam czytelną ocenę opisową dla rodziców,
nastąpiło podniesienie jakości pracy szkoły.

2. Korzystanie z Internetu oraz poczty elektronicznej.
Każdego dnia w pracy pedagoga i wychowawcy, organizując swój warsztat pracy, wykorzystuję umiejętności posługiwania się komputerem. W szczególności korzystam z programów: Microsoft Word, Excel, Point.
Korzystam z portali edukacyjnych (m.in.: www.eduforum.pl www.oświata.org.pl, www.literka.pl, www.interklasa.pl, www.profesor.pl.)
Śledzę nowości i zmiany w przepisach prawa oświatowego umieszczonych na stronach internetowych: www.ko.rzeszow.pl , www.men.gov.pl.
Internet również wykorzystywałam do komunikowania się z innymi nauczycielami drogą mailową.
Korzystałam również z Internetu przy wprowadzaniu wyników zadań uczniów z testu trzecioklasistów OBUT.

§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, dzielenie się własną wiedzą i doświadczeniem.
Współpraca z innymi nauczycielami jest nieodłącznym elementem moich działań dydaktyczno-wychowawczych na terenie szkoły. Dzieliłam się wiedzą oraz materiałami pomocniczymi do realizacji konkretnych zajęć. Przekazywałam pomysły, zestawy zadań, sprawdziany, scenariusze, wzory ankiet, materiały ćwiczeniowe innym nauczycielom. Współpraca między nami przejawia się również podczas organizowania imprez, szkolnych konkursów, wycieczek. Polega na wspólnym planowaniu, wdrażaniu i monitorowaniu wszelkiej działalności dydaktyczno- wychowawczej.

Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas różnych form doskonalenia zawodowego.
Wspólnie z panią mgr... przygotowałam prezentację multimedialną na temat: „Bezpieczeństwo i opieka podczas wycieczek szkolnych” zaprezentowaną podczas zebrania Rady Pedagogicznej (11.2015r.)
Podczas zebrania Rady Pedagogicznej wygłosiłam referat nt. :,,Współczesne zagrożenia dzieci i młodzieży” (02.2016 r.)
Byłam na obserwacji lekcji otwartej z języka angielskiego w klasie IV prowadzonej przez panią mgr ..... Tematem lekcji był: ,,At the grocer′s. W sklepie spożywczym.”. (03.2016)

§ 8 ust. 2pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

W 2015 r. opracowałam program kółka ortograficznego dla klas III. Program był realizowany przez 1 rok w ramach 1 godziny tygodniowo podczas zajęć pozalekcyjnych. Uczennica biorący udział w kółku zajął II miejsce w Gminnym Konkursie Ortograficznym ,,Mistrz Ortografii”.
W roku szkolnym 2014/2015 i 2015/2016 przygotowałam program i prowadziłam zajęcia korekcyjno - kompensacyjne dla uczniów klas I - III.

§ 8 ust. 2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Zdobycie nowych kwalifikacji do nauczania.
W roku 2016 ukończyłam Studia Podyplomowe - Logopedia szkolna i przedszkolna z logorytmiką.

2. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku.
Nieodzownym elementem mojej pracy jest podejmowanie zadań w formie samodzielnego organizowania uroczystości i wycieczek, uczestniczenie w życiu naszej szkoły. W ciągu roku stażu promowałam szkołę, zdolności i umiejętności uczniów w środowisku lokalnym poprzez organizowanie i prowadzenie szeregu imprez i uroczystości. W tym roku organizowałam imprezy kulturalne dla uczniów naszej szkoły, rodziców i środowiska lokalnego:
• Andrzejki - połączone z zabawą,
• Mikołajki • Wigilię z poczęstunkiem,
• Bal Karnawałowy,
• Dzień Babci i Dziadka z występami dzieci i poczęstunkiem,
• Piknik Rodzinny – przedstawienie dla rodziców, poczęstunek, zabawy integracyjne połączone z ogniskiem i zabawami.
EFEKTY:
Dzięki organizacji imprez kulturalnych szkoła jest lepiej postrzegana.
Rodzice angażowali się w życie szkoły i wspomagali organizowane akcje.
Uczniowie potrafili zaprezentować pracę swojej grupy, aktywnie uczestniczyli w twórczych zajęciach i rozwijali umiejętność współpracy w zespole.
Budowali pozytywny wizerunek szkoły.
3. Organizowanie wyjazdów do placówek kulturalnych.
W czasie stażu byłam współorganizatorką:
• wyjazd do MDK w Tomaszowie na przedstawienie pt.: „Najpiękniejszy motyl świata i magiczne drzewo”.
• wyjazd do MDK w L na przedstawienie pt.: „Szalone bajeczki z dziadunia teczki” na podstawie wierszy J. Brzechwy i J Tuwima.
• wyjazd do GOK w H na przedstawienie pt.: „Kaja szuka przyjaciela”.

4. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych
W pierwszym roku odbywania stażu organizowałam wycieczki szkolne. Pełniłam na nich funkcję kierownika wycieczek. Dbałam o bezpieczeństwo uczestników wycieczki oraz o to, aby wyjazdy były wartościowe i ciekawe dla dzieci.

We wrześniu 2015 roku zorganizowałam wycieczkę do Zamościa. Podczas wycieczki uczniowie klas 0 - IV uczestniczyli w seansie filmowym w kinie 3D, zwiedzali ZOO, bawili się w parku linowym.

W roku szkolnym 2015/2016 zorganizowałam trzydniową wycieczkę szkolną do Krakowa, Wieliczki i Energylandi w Zatorze. Podczas wycieczki uczniowie klas II – VI zwiedzili Wawel – siedzibę królów Polski, Stary Rynek , Kościół Mariacki. Odwiedzili Sanktuarium w Łagiewnikach. Zwiedzili Kopalnię Soli w Wieliczce, Wadowice, Kalwarię Zwbrzydowską. Uczniowie bawili się w parku rozrywki Energylandia.

Brałam udział jako opiekun:
• w pielgrzymce klasy trzeciej do Kalwarii Pacławskiej (maj 2016r.)

5. Organizowanie i współorganizowanie imprez integracyjnych i okolicznościowych.

Integracja ze środowiskiem lokalnym, a tym samym promocja naszej placówki to kolejny cel, który postawiłam sobie w mojej pracy zawodowej. Podczas Gminnych Dożynek w W zorganizowałam część artystyczną w wykonaniu uczniów naszej szkoły. . Przygotowywałam dzieci do występów na scenie, uczniowie pięknie wyrecytowali wiersze i zatańczyli taniec „Trojak” – „Zasiali górale”.

EFEKTY:
Organizacja imprez dla środowiska lokalnego rozwijała aktywność, pobudzała kreatywność, a tym samym zmuszała mnie do poszukiwania coraz to ciekawszych rozwiązań.
Pozwalała czerpać korzyści z faktu wzajemnych relacji i nieocenionej współpracy.
W wychowankach budowała poczucie własnej wartości.
Mi pozwalała rozwijać dodatkowe umiejętności i tworzyć bazę narzędzi niezbędnych w pracy z dzieckiem.

§ 8 ust.2 pkt.4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
W czasie stażu współpracowałam z PPP w L. Na wniosek rodziców kierowałam do Poradni uczniów, którzy mieli problemy w nauce. Dzięki temu uzyskałam specjalistyczną diagnozę oraz opinie dotyczące kierunków form dalszej opieki i pomocy dla danego dziecka.

W roku szkolnym 2015/2016 zorganizowałam przesiewowe badania logopedyczne dla dzieci oddziału przedszkolnego i klas I – III wykonane przez logopedę z PPP.
2. Nawiązanie współpracy z instytucjami.
W 2015 roku zorganizowałam spotkanie z pielęgniarką na temat higieny, zdrowia i fluoryzacji.

Zorganizowanie cyklu pogadanek i spotkań z policjantami na temat :
Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu policjanta – znaczenia pracy policjanta oraz jego umundurowaniem, wyposażeniem policyjnego radiowozu. Poznawanie zakresu zadań wykonywanych przez policjanta (wrzesień 2015 r. )
W lutym 2016 roku brałam udział z uczniami w spotkaniu z policjantem zorganizowanym przez Komisję Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na temat: „Bezpieczne ferie”.(12.02.2016r.)
Współpraca z wydawnictwem NOWA ERA
W roku szkolnym 2015/2016 wspólnie z uczniami klasy II i III przystąpiłam do ogólnopolskiego projektu promującego czytelnictwo wśród uczniów klas młodszych, realizowany był od października do czerwca. Projekt nosił nazwę Świerszczykowy Klub Pożeraczy Liter.
PODSUMOWANIE
Powyższe sprawozdanie jest sprawozdaniem cząstkowym z odbytego rocznego stażu, niezbędnego do uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego. Na tym etapie mogę stwierdzić, iż udało mi się zrealizować większość zaplanowanych zadań, jakie postawiłam sobie w planie rozwoju zawodowego. Wzbogaciłam swoją wiedzę, warsztat pracy i zdobyłam nowe doświadczenia. Doskonaląc swoja pracę przyczyniłam się do podniesienia jakości pracy szkoły.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.