Katalog Małgorzata Marks, 2018-08-03 Czernikowo Zajęcia przedszkolne, Sprawozdania arkusz samooceny pracy nauczycielaARKUSZ SAMOOCENY PRACY NAUCZYCIELA Sprawozdanie z realizowanej pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w II-gim półroczu roku 2017/2018 Imię i nazwisko nauczyciela …Małgorzata Marks……………………………………………........................................................................ Staż pracy:… 13lat………………………………………………………………………………………………………………. Stopień awansu zawodowego: n-l mianowany……………………………………………………………………………………………... Czy realizuje Pani staż na wyższy stopień awansu zawodowego (jaki) ………----…………dyplomowany………………………………….. Czy jest Pani opiekunem nauczyciela ubiegającego się o wyższy stopień awansu zawodoweg…tak: Pani Anny Jabłońskiej………………… Kwalifikacje zawodowe:…Pedagogika Wieku Dziecięcego…………………………………………………………………………………………………… Własny rozwój zawodowy i działania podjęte na rzecz podnoszenia jakości pracy Przedszkola Publicznego w Czernikowie Doskonalenie zawodowe i wzbogacanie warsztatu pracy: W jakich formach doskonalenia zawodowego uczestniczyła Pani w tym semestrze Konferencja: ,,Pedagogika oczekiwań dziecka" Nowa Era Samokształcenie: -literatura z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki -śledzenie przepisów prawa oświatowego -śledzenie nowości z zakresu pedagogiki na portalach internetowych -obserwacja zajęć prowadzonych przez P .K.Kańczewską; ,,Klucz do uczenia się” – wymiana materiałów , pomocy, scenariuszy, dzielenie się pozyskaną wiedzą dot. planowania pracy, wymiany doświadczeń w zakresie realizacji pracy, prowadzenia ewaluacji podejmowanych działań Czy uczestniczyła Pani w tzw. zajęciach koleżeńskich ? ( np.: w związku z realizacją awansu zawodowego , proszę podać termin i treść) Obserwacja zajęć prowadzonych przez P.Annę Jabłońską 5.03.,,Zwirzęta prehistoryczne" Słuchanie wiersza Zestaw zabaw ruchowych 08.05. ,,Domy i domki"Porównywanie liczebności zbiorów ,,Domki z pudełka" . Praca plastyczna Czy publikowała Pani swoje osiągnięcia (gdzie, kiedy) Publikowałam swoje osiągnięcia na stronie internetowej przedszkola, facebooku, kwartalniku ,,Dwa Słowa" Działania na rzecz placówki: Czy podejmowała Pani z własnej inicjatywy działania przyczyniające się do wzbogacenia bazy przedszkola? (jakie ? proszę wymienić) -wykonywałam pomoce dydaktyczne, plakaty dot. Imprez okolicznościowych -gromadzenie literatury fachowej dotyczącej rozwijania zainteresowania książką oraz tworzenia warunków i dostarczania okazji do kształtowania postaw czytelniczych dzieci -wyposażałam salę, hol w elementy dekoracyjne, doposażałam kąciki zabaw: gry dydaktyczne, szyłam kostiumy do zabaw teatralnych, ubranka dla lalek, pacynki do zabaw paluszkowych. Czy tworzyła Pani przestrzeń edukacyjną do nabywania przez dzieci planowanych wiadomości i umiejętności? (jaką? Proszę wymienić) Dbałam o wystrój wnętrza sali i jego odpowiednie zaaranżowanie, które pozwala w zaspokojeniu podstawowych potrzeb rozwojowych dzieci w mojej grupie: dekoracja Sali związana z tematyką kompleksową, kalendarzem imprez w przedszkolu oraz porami roku.; wyposażenie kącików tematycznych: przyrodniczy, teatralny, plastyczny, muzyczny. Organizowałam spotkania z rodzicami:„Czytanie kluczem do wiedzy i sukcesu dziecka”, ciekawy zawód Gromadziłam środki dydaktyczne: gry edukacyjne, środki papiernicze, karty pracy, nagrania mp3, plakaty, ilustracje, sylwety. Zakres i przebieg współpracy z rodzicami i instytucjami zajmującymi się edukacją w II-gim półroczu roku 2017/2018 Proszę określić częstotliwość i tematykę zebrań grupowych z rodzicami: Kwiecień –Przekazanie informacji o gotowości szkolnej dzieci Proszę określić częstotliwość i tematykę konsultacji indywidualnych oraz z czyjej inicjatywy były prowadzone : kwiecień– wynikające z obopólnych potrzeb nauczyciela i rodziców- ,,Przedstawienie wyników Obserwacji pedagogicznej oraz Diagnozy przedszkolnej”. Weryfikacja postępów dzieci wg. planu pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem z trudnościami w zakresie obszarów zalecanych do wspomagania Imprezy z udziałem rodziców;( termin realizacji , tematyka: 20 Maj –Dzień Matki 26Maj-Festyn Rodzinny 26 Czerwiec-Uroczyste pożegnanie przedszkola Udział i osiągnięcia dzieci w konkursach organizowanych w placówce i poza nią (w II- gim półroczu 2013/14) -Wewnątrzprzedszkolny Konkurs na Palmę wielkanocną: dzieci zdobyły wyróznienia -,,Wewnątrzprzedszkolny konkurs plastyczny,, Portret pani wiosny" W jakich działaniach na rzecz środowiska lokalnego uczestniczyła Pani wraz ze swoimi wychowankami ( proszę wymienić) Wyiście do Gimnazjum na przedstawienie ,,Królewna Śniezka" Wyjście do SP na ,, Akcje proekologiczną" wyjście do drogerii na ,,Lekcję o zdrowiu" wyjście z okazji Dnia dziecka do ,,Dmuchanego miasteczka" Wyjazd do Jednostki wojskowej w Toruniu Wyjazd na przedstawienie do WDK Mazowsze Wyjazd do Pierogarni w Toruniu Wyjazd na Wystawę klocków Lego do Bydgoszcy Wyjazd do MDK Toruń na przedstawienie ,,Chatka Puchatka" W jakich działaniach na rzecz przedszkola współdziała Pani z innymi nauczycielami , proszę je wymienić i wskazać ich efekty ? 1 dekoracja holu, sal: świąteczna i wiosenna -podniesienie walorów estetycznych pomieszczeń przedszkolnych -wzbogacenie bazy przedszkola 2..Kącik wędrującej książki z p.Szychowską, Jabłońską Efekty: - wdrażanie dzieci do korzystania z biblioteki, z której wypożyczamy książki a po przeczytaniu oddajemy. -propagowanie literatury dziecięcej -zwiększenie kompetencji czytelniczych rodziców i dzieci 3.Współpraca w zakresie: planowania pracy, wymiany doświadczeń w zakresie realizacji pracy, prowadzenia ewaluacji podejmowanych działań, wymiana pomocy dydaktycznych, fachowej literatury, scenariuszy zajęć. Efekty: -optymalizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego -uatrakcyjnianie zajęć -zacieśnienie współpracy z nauczycielkami -poszerzenie warsztatu pracy nauczyciela 5. Brałam udział w pracach zespołu wprowadzającego zmiany w Statucie przedszkola -umiejętność analizowania, dokonywania zmian, tworzenia dokumentów przedszkolnych zgodnie z rozporządzeniem i nowymi przepisami 6.Brałam udział w pracach związanych z wprowadzeniem systemu RODO -umiejętność gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących danych osobowych Roczny raport ewaluacyjny z prowadzonych: obserwacji rozwoju dziecka obserwacja rozwoju mowy dziecka analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole Raport z badania kompetencji językowych dzieci: Liczba dzieci wymagających intensyfikacji działań edukacyjnych w zakresie rozwoju mowy: ……5……… …… Obszary rozwoju mowy dziecka wymagające intensyfikacji pracy edukacyjnej: Wymowa, wypowiadanie się w formie zdaniowej, rozwój ekspresji językowej, zasób leksykalny …… Efekty podjętych działań edukacyjnych zwiększające kompetencje językowe dziecka: …………Zauważono zwiększenie kompetencji w zakresie …rozumienia mowy; wymowy, prawidłowej artykulacji głosek; płynności wypowiedzi; wypowiadania się w formie zdaniowej; rozwoju ekspresji językowej poprzez bezpośredni kontakt z literaturą, sztuką, teatrem; wzbogacenia słownictwa czynnego; odpowiedniego gospodarowania oddechem podczas wypowiedzi; analizy i syntezy wyrazów; wzmocnienia aparatu mowy.…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Zakres podjętej współpracy z nauczycielem logopedą: … Współpracę realizuję poprzez: wspólne opracowywanie zestawów ćwiczeń i zabaw dla grupy w zakresie kształtowania poprawności wymowy; uwzględnienie i realizację proponowanych przez nauczyciela logopedę ćwiczeń i zabaw podczas pracy indywidualnej; włączenie nauczyciela logopedy w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”; wspólne ustalenie kierunku pracy z rodzicami; dzielenie się spostrzeżeniami, doświadczeniami, dotyczącymi pracy indywidualnej z dzieckiem wymagającym wsparcia. Liczba dzieci zakwalifikowanych do pracy indywidualnej z uwzględnieniem jej obszaru : dzieci wymagające wspomagania i korygowania rozwoju : 4 obszary zalecone do wspomagania dla całej grupy: wspomaganie w zakresie rozwoju mowy i umiejętności porozumiewania się Dwoje dzieci w grupie wykazuje umiejętność czytania: Nicola, Szymon Nauczycielka w toku pracy indywidualnej rozwijała i ukierunkowywała zdolności dziecka zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami.. Rozbudzała ciekawość poznawczą, rozwijała nabyte umiejętności językowe, ze szczególnym uwzględnieniem doskonalenia czytania Podjęte działania: Rozwijanie umiejętności językowych -układanie krótkich tekstów np. życzeń -włączenie do udziału w przedstawieniach przedszkolnych -przygotowanie do uczestniczenia w konkursach recytatorskich Jakie nowatorskie rozwiązania służące rozwojowi dzieci zastosowała Pani w pracy z grupą: -prowadzenie zajęć matematycznych metodą ,,Klucz do uczenia się” -kieruję się w swojej pracy założeniami ,,Metody projektu” -prowadzę zajęcia usprawniające narządy mowy -wprowadzam nowatorskie techniki plastyczno-konstrukcyjne: malowanie na folii, szkle, konstrukcje z drutu.. - prowadzę naukę czytania metoda Ireny Majchrzak -wykorzystuję metodę nauki pojęć matematycznych wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej -prowadzę zabawy i ćwiczenia ruchowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa Labana Uogólnione wnioski z realizacji pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w roku szkolnym 2017/2018: Wszystkie Dzieci osiągnęły gotowość szkolną Zdobyły doświadczenia sceniczne w licznych w tym roku występach, przełamały nieśmiałości. Zwiększyły się kompetencje dziecka w zakresie zainteresowania książką, rozwijania wyobraźni, wzbogacania zasobu słownictwa. Dzieci w toku praktycznego działania rozbudzały zainteresowania przyrodnicze i proekologiczne: sadziły drzewa, dokarmiały zwierzęta, odwiedziły sklep zoologiczny, uczestniczyły w spacerach , siały i sadziły rośliny. Zwiększyły się kompetencje dziecka w zakresie zainteresowania książką, rozwijania wyobraźni, wzbogacania zasobu słownictwa Dzieci zdobyły umiejętności z zakresu obszarów przyjętych do wspomagania w toku indywidualnych zajęć prowadzonych dwa razy w tygodniu. Zapewniono warunki poznawcze każdemu dziecku podczas prezentowania pracy kucharza,kosmetyczki, fizyka oraz podcas licznych wycieczek Zacieśniono współpracę z rodzicami. Ujednolicone zostały cele wychowawcze, przekazywane informacje odnośnie osiągnięć i umiejętności Włączono rodziców do czytania dzieciom książek, dyżurowania podczas wyjazdów, wycieczek, prezentowania zawodu w przedszkolu i miejscu pracy, współorganizacji imprez okolicznościowych i plenerowych Ocena stopnia realizacji zadań przyjętych w Koncepcji Rozwoju Przedszkola na lata 2017- 2018: Wszystkie przyjęte do realizacji zadania zostały wykonane. -Diagnozowałam i analizowałam osiągnięcia dzieci, poprzez: obserwacja dziecka – dokumentowanie wyników ,arkusz obserwacji dziecka; prowadzenie diagnozy wstępnej - arkusz badania gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole, przeprowadzenie wywiadu z rodzicami, analizę wytworów pracy dziecka dokonanie analizy i oceny wyników prowadzonych obserwacji i diagnozy przedszkolnej , celem wskazania umiejętności, które trzeba rozwinąć , usprawnić oraz takich na których można oprzeć rozwój dziecka. Konstruowanie i realizowanie indywidualnych planów rozwoju dla dzieci, które tego potrzebują. Półroczna ocena efektów realizowanych planów rozwoju, analiza, wnioski do dalszej pracy. Przeprowadzenie diagnozy końcowej, sporządzenie „Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole” -Dzieci nabyły wiadomości i umiejętności zgodne z założeniami podstawy programowej Umożliwienie dzieciom swobodnego wyboru aktywności zabawowej. Realizacja programów nauczania ze szczególnym naciskiem na rozwój: potencjału dziecka, inteligencji językowej, inteligencji muzycznej , plastyczno - konstrukcyjnej -Stosowałam nowoczesne metody pracy :Stosowanie programu edukacyjnego „Klucz do uczenia się” w zakresie edukacji matematycznej; pedagogika zabawy wg. Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA, metoda prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej - dziecięca matematyka -Wdrażałam dzieci do respektowania norm społecznych – zaspokajanie potrzeb emocjonalnych dziecka. Realizacja „Programu wychowawczego przedszkola – Ja, ty, my”. Wykorzystywałam naturalne sytuacje do rozpoznawania i radzenia sobie przez dzieci z emocjami. Rozwijałam odporności emocjonalną dzieci poprzez uczestniczenie w prezentacjach artystycznych- scenicznych podczas uroczystości z udziałem rodziców i zapraszanych gości.. Tworzyłam sytuacje sprzyjające rozwojowi ekspresji językowej dziecka poprzez stosowanie aktywnych metod pracy i bezpośredni kontakt z literaturą, sztuką i teatrem. -Tworzyłam warunki umożliwiające łączenie ekspresji werbalnej z muzyką, tańcem, pląsami, śpiewem oraz formami plastycznymi. -respektowałam zasady współpracy wychowawczej z rodziną: włączanie rodziców do współdecydowania w zakresie realizowanych zadań wychowawczych; organizacja zebrań ogólnych, grupowych, konsultacji indywidualnych, kontaktów indywidualnych. Określałam zasady współpracy ze środowiskiem lokalnym i instytucjami wspierającymi naszą działalność. Nawiązywałam kontakty z innymi przedszkolami i instytucjami w celu wymiany doświadczeń teatralnych, muzycznych, plastycznych: teatrzyki w wykonaniu dzieci, wystawy, konkursy; wyjścia do innych placówek. mgr Małgorzata Marks Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |