Katalog Katarzyna Kowalczuk, 2018-08-08 Nysa Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO. MGR Katarzyna Kowalczyk MIEJSCE ZATRUDNIENIA: SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY PRZY ZESPOLE PLACÓWEK SPECJALNYCH W NYSIE DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2016r. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2019r. POSIADANE KWALIFIKACJE: MGR PEDAGOGIKI OPIEKUŃCZEJ I TERAPEUTYCZNEJ STUDIA PODYPLOMOWE: OLIGOFRENOPEDAGOGIKA I EDUKACJA INTEGRACYJNA W OGÓLNODOSTPNYCH PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH SOCJOTERAPIA, PROFILAKTYKA I TERAPIA ZABURZEŃ W ZACHOWANIU OBSZAR ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI §8 ust 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. Doskonalenie własnego warsztatu pracy oraz poszerzanie wiedzy. - Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. - Udział w warsztatach metodycznych – konferencjach, kursach z zakresu terapii pedagogiki i profilaktyki. - Konsultacje z metodykiem. - Udział w WDN zespołu wychowawczego internatu. Cały okres Modyfikowanie zachowań wychowanków. Opracowywanie i wdrożenie działań specjalistycznych w pracy z wychowankami przy zastosowaniu arteterapii i elementów socjoterapii. . Cały okres Udział w zajęciach otwartych. Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez nauczycieli .którzy stosują metody i techniki w pracy nie wykorzystywane przeze mnie. Cały okres Studiowanie fachowej literatury pedagogicznej, wzbogacenie warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań. - Systematyczne zapoznawanie się z literaturą metodyczną. - Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, miejskiej i pedagogicznej. Cały okres Wspomaganie wychowanków mających trudności w nauce. Stworzenie w internacie grupy wsparcia (wzajemna pomoc koleżeńska). Rok szkolny 2016/2017 2017/2018 Wzbogacanie pomieszczeń internatowych w nowe środki dydaktyczne oraz troska o wystrój i estetykę sypialni i innych pomieszczeń. -Wykonywanie tablic informacyjnych, tematycznych oraz okazjonalnych. -Poszukiwanie sponsorów sprzętów i artykułów dekoracyjnych, książek, pomocy dydaktycznych. Cały okres Rozpoznawanie sytuacji materialnej, zdrowotnej i rodzinnej wychowanków. Gromadzenie dokumentacji nt wychowanków, stały kontakt z rodzicami bądź opiekunami prawnymi, indywidualne rozmowy z wychowankami, monitoring sytuacji szkolnej i rodzinnej wychowanków. Cały okres §8 ust 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w doskonaleniu warsztatu i metod pracy wychowawczej. - Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w opracowywaniu dokumentacji, przygotowywaniu środków dydaktycznych, tworzenie narzędzi ewaluacyjnych. Teczka z konspektami do pracy opiekuńczo – wychowawczej. Zbiór konspektów z zajęć otwartych i z zajęć prowadzonych w ramach współpracy z innymi nauczycielami. - Wykorzystanie oprogramowania komputera, skanera, aparatu cyfrowego do obróbki fotografii, wytworów pracy plastycznej uczniów oraz w innych zakresach edukacji plastycznej wychowanków. - Zastosowanie odtwarzaczy płyt CD, Mp3, Mp4 w edukacji muzycznej wychowanków. - Wykorzystanie zasobów Internetu, oprogramowania, w szczególności Encyklopedii Multimedialnej zwłaszcza podczas odrabiania zadań domowych. - Wykorzystanie poczty elektronicznej w kontaktach z wychowawcami internatu i rodzicami. Cały okres Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w zakresie pogłębiania mojej wiedzy i umiejętności. - Korzystanie z zasobów portali edukacyjnych, stron wydawnictw, prasy, galerii sztuki w poszukiwaniu inspiracji do pracy oraz pogłębianiu wiedzy poprzez zapoznawanie interesujących opracowań, recenzji, autorskich programów z zakresu wychowania i profilaktyki. Cały okres Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w dzieleniu się doświadczeniem z innymi nauczycielami. - Opublikowanie na stronie Internetu planu rozwoju zawodowego. - Prezentacja programów wychowawczych, w tym z wykorzystaniem PowerPoint i ich przesłanie pocztą elektroniczną do wychowawców internatu. - Umieszczenie własnej publikacji na stronie wybranego portalu edukacyjnego, np. scenariusza zajęć. Cały okres §8 ust 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Wymiana doświadczeń z wychowawcami innych grup. Dzielenie się wiedzą w ramach wewnątrzszkonnego doskonalenia zawodowego. - Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, w tym dla n-li kontraktowych. - Współpraca z wychowawcami innych grup w zakresie m.in.: przygotowywania uroczystości, imprez, wymiany scenariuszy okolicznościowych . - Aktywny udział - opracowanie i zaprezentowanie materiałów na posiedzeniu Zespołu Wychowawczego Grup wychowawczych. Cały okres §8 ust 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Opracowanie i wdrożenie własnego programu pracy wychowawczej grupy internatowej. Realizacja programu „ Zabawa w teatr jako efektywna forma spędzania czasu wolnego”. Ewaluacja i wnioski. Cały okres §8 ust 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. §8 ust 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Nabywanie umiejętności rozpoznawania zagrożeń i prawidłowego reagowania na nie. - Umiejętność udzielania pomocy medycznej i radzenia sobie w sytuacji trudnej. Opracowanie i przeprowadzenie cyklu zajęć na temat zachowania się w sytuacjach trudnych i sposobów udzielania pierwszej pomocy, zorganizowanie spotkania z ratownikami medycznymi, pielęgniarką szkolną. Spotkanie ze strażakiem, wycieczka do Straży Pożarnej. Cały okres Sprawowanie opieki nad Samorządem Grup Wychowawczych. Organizowanie imprez związanych z życiem Internatu np.: ( Wybory do Samorządu Internatu, Otrzęsiny, dzień chłopaka, Andrzejki, Mikołajki, Wigilia, Zabawa karnawałowa, dzień kobiet, dzień wiosny, dzień dziecka, dzień matki). Organizowanie różnorodnych konkursów w tym "Konkurs czystości. Organizowanie uroczystych akademii okolicznościowych. Cały okres . §8 ust 2 pkt 4d uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym. §8 ust 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Nawiązanie współpracy ze świetlicą środowiskową działającą przy OPS-ie. Wspólne organizowanie imprez okolicznościowych: Wieczór Andrzejkowy, Dzień Dziecka, Organizowanie spotkań na których nasi wychowankowie będą mieli możliwość zaprezentowania siebie i swoich osiągnięć: przedstawienie jasełek i innych widowisk teatralnych. Cały okres Współpraca z Dziennym Domem Pobytu w Nysie. Przedstawienie "Jasełek"-wizyta z życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Udział wychowanków w obchodach Międzynarodowego Dnia Solidarności Międzypokoleniowej Grudzień 2016, 2017, 2018. Kwiecień 2016,2017,2018 Aktywna współpraca w prowadzeniu akcji „Nasi Przyjaciele”. - Organizowanie pomocy materialnej dla wychowanków. - Doposażenie pomieszczeń internatu. - Organizowanie niezbędnych środków i materiałów do przeprowadzania zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Cały okres Poszerzanie współpracy z rodzicami. Podnoszenie kompetencji i świadomości rodziców w różnych zakresach: np. niebezpieczeństwo w sieci. -Zapraszanie rodziców w celu zaprezentowania umiejętności i osiągnięcia dzieci. Przedstawienia teatralne, jasełka. - aktywizacja rodziców przy organizacji imprez, spotkań w internacie. Aktywne uczestnictwo wychowawców w zebraniach szkolnych. Przekazywanie rodzicom materiałów informacyjnych w postaci ulotek, folderów. Organizowanie warsztatów dla rodziców. Cały okres Uczestniczenie w imprezach lokalnych „Gwiazdka dla Wszystkich” „Dzień rodziny” „ Dzień Patrona”. - W ramach popołudniowych i wieczornych zajęć w internacie przygotowywanie produktów przeznaczonych do licytacji. - Organizowanie materiałów do wykonywania prac. Cały okres §8 ust 2 pkt 4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. §8 ust 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych. - Obserwacja i analiza badanego problemu. - Zbieranie informacji, określanie przyczyny i dynamiki zjawiska. - Zaproponowanie metody rozwiązywania tego problemu i wdrożenie jej. Cały okres Zastosowanie wiedzy i umiejętności w rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb wychowawczych. Pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, współpraca z wychowawcami klas, pedagogiem, psychologiem i rodzicami. Cały okres Udzielanie pomocy wychowankom w rozwiązywaniu trudności na tle konfliktów rodzinnych. Udzielanie pomocy wychowankom w pokonywaniu trudności w kontaktach rówieśniczych. - Rozpoznanie warunków życia i nauki wychowanków nie tylko tych sprawiających trudności wychowawcze. - Indywidualne konsultacje z rodzicami. - Indywidualne konsultacje z wychowankami. - Podejmowanie działań (stosowanie metod) mających na celu pokonywanie nieśmiałości i podnoszenie samooceny wychowanków.- stawianie zadań adekwatnych do możliwości, wdrażanie do udziału w różnego typu przedsięwzięciach artystycznych, stosowanie dramy, elementów socjoterapii, bajkoterapii podczas zajęć. - Cały okres Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |