Katalog

Maria Uryś, 2018-08-20
Lubsko

Język angielski, Różne

Innowacja metodyczno - organizacyjno

- n +

INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Tytuł innowacji:
Project eTwinning – Learning English through drama
Projekt eTwinning – nauczanie języka angielskiego poprzez przygotowanie przedstawienia
Autor i osoba wdrażająca innowację: Maria Uryś, nauczyciel języka angielskiego
Czas trwania innowacji: od 11 marca 2018 r. do 15 czerwca 2018 r.
Miejsce realizacji:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Lubsku
Moniuszki 36, 68-300 Lubsko
Adresat innowacji: uczniowie klasy Va szkoły podstawowej.
Rodzaj innowacji: metodyczno-organizacyjno

Podstawa prawna:

Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.) - art. 22 ust. 2 pkt 6.
Ustawa z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U.
z 2017 r. poz. 60) - art. 15 pkt 29b.
Ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz.U. z 2002 r. nr 56, poz. 506 ze zm.).

Wstęp:

Innowacja jest efektem realizacji projektu programu Erasmus+ Mobilność kadry edukacji szkolnej: „Poprawa umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz TIK
+ europejski wymiar w SP3 w Lubsku” oraz udziału nauczyciela języka angielskiego w kursie ‘2-WEEK COURSE FOR EUROPEAN TEACHERS ON USING TECHNOLOGY FOR TEACHING THEIR SUBJECT(S) w Walii od 14 do 25 sierpnia 2017r. W trakcie owego kursu zostały zaprezentowane narzędzia, które zostaną wykorzystane w realizacji innowacji.

Opis innowacji

Uczniowie będą realizowali projekt z wykorzystaniem bezpiecznych mediów elektronicznych, w tym platformy internetowej programu eTwinning, która gromadzi uczniów i nauczycieli z całej Europy. Projekt realizowany będzie we współpracy z chętnymi nauczycielami języka angielskiego zarejestrowanymi na platformie eTwinning. Efektem końcowym będzie wystawienie przedstawienia anglojęzycznego w naszej szkole na podstawie bajki. Poszczególne etapy pracy będą rejestrowane i umieszczane na platformie eTwinning przez wszystkie współpracujące ze sobą szkoły. Realizacja projektu umożliwi wykorzystanie narzędzi TIK.
Uczniowie będą brali udział w wirtualnej mobilności (rozmowa przez Internet
z uczniami z innych szkół). Dzięki temu język obcy praktykowany będzie w bezpośredniej komunikacji ze szkołą partnerską, co zwiększy motywację uczniów do nauki.

Założenia organizacyjne:

Innowacja ma być integralnym elementem procesu nauczania w klasie Va, spójnym
z realizacją podstawy programowej z języka obcego nowożytnego. Innowacja zakłada poszerzenie materiału realizowanego na lekcjach języka angielskiego o nowe zwroty konieczne do wystawienia przedstawienia. Podobnie jak dotychczas, wiodącą rolę będzie pełnił podręcznik World Explorer 2. Lekcje dotychczas przeznaczane na prace projektowe będą poświęcone na realizację innowacji. Zadania będą realizowane także w trakcie dodatkowych zajęć prowadzonych dla chętnych uczniów. Warunkiem niezbędnym do wdrażania innowacji, jest dostęp do sieci komputerowej z połączeniem internetowym.
W trakcie zajęć wykorzystywane będą stanowiska mobilne (laptop i rzutnik) oraz telefony
i tablety uczniów.

Cele innowacji pedagogicznej:

Cele ogólne innowacji to:
- rozwój kompetencji językowych, artystycznych i cyfrowych,
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia,
- kształtowanie postawy otwartości wobec innych kultur,
- rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości.
Cele szczegółowe:
- znajomość środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) i sprawne posługiwanie się ich zasobem w zakresie tematów: człowiek, życie towarzyskie, przyroda, sport, zdrowie oraz świat przyrody,
- kształcenie umiejętności ustnego prezentowania i opisywania ludzi, przedmiotów, miejsc
i czynności,
- rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem,
- poszerzenie słownictwa o zwroty występujące w przedstawieniu,
- trening wymowy angielskiej,
- używanie języka angielskiego do realnej komunikacji,
- promowanie współpracy w grupie oraz w klasie w celu realizacji finalnego przedstawienia.

Spodziewane efekty:

dla szkoły:
- wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły dla uczniów II etapu edukacyjnego,
- budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców,
- wzbogacenie tradycyjnych środków i metod dydaktycznych,

dla uczniów:
- zwiększenie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim, poznanie różnych form i metod nauki języka angielskiego,
- wzrost umiejętności posługiwania się narzędziami TIK,
- nabycie umiejętności pracy w grupie i świadomości współodpowiedzialności.

Metody, formy i narzędzia realizacji:
W trakcie zajęć edukacyjnych przewiduje się zastosowanie następujących metod, form
i technik pracy:
• metoda komunikacyjna
• metoda audiolingwalna
• praca indywidualna, zajęcia w parach oraz w małych grupach
• techniki teatralne (drama)
• gry i zabawy językowe
• praca z piosenką
• aktywne szukanie informacji pochodzących z różnych źródeł, ich selekcjonowanie
i przetwarzanie
• różne techniki rozumienia ze słuchu na podstawie nagrań audio i video

W pracy wykorzysta się aplikacje: Kahoot, Padlet, Wheel decide, Quiver, Book creator, Clarishetch.
Efektem końcowym będzie strona projektu TwinSpace na portalu eTwinning. Ponadto zostanie wystawione przedstawienie dla młodszych uczniów naszej szkoły.
Wprowadzona zostanie metoda odwróconej lekcji, czyli zmiany kolejności – uczeń dostaje do opracowania materiał przed lekcją, a na zajęciach powtarza i utrwala nabyte wiadomości i umiejętności. Zdobyte umiejętności uczniowie będą mieli okazję wykorzystać w komunikacji w klasie i poza klasą w trakcie realizacji kolejnych projektów międzynarodowych.

Harmonogram działań

1. Wybór bajki
2.Oglądanie filmu
3.Znalezienie scenariusza bajki
4.Wybór kolokacji i ćwiczenie wymowy
5.Scenariusz napisany wspólnie z uczniami
6.Ćwiczenie dialogów
7.Podział ról
8. Przygotowanie scenografii
9. Próby przedstawienia
10. Przedstawienie
11.Mobilność wirtualna
12.Podsumowanie projektu






Ewaluacja

Ewaluacji podlegać będą:
- stopień realizacji zaplanowanego programu innowacyjnego,
- skuteczność metod i form pracy,
- stopień zaangażowania wszystkich uczestników projektu.
Narzędzia służące do ewaluacji:
• obserwacja aktywności uczniów w czasie zajęć,
• analiza wytworów prac uczniów wykonanych na lekcji i w domu,
• informacje zwrotne od partnerów tureckich,
• ankieta skierowana do uczniów za pomocą aplikacji Tricider.
Ewaluacja będzie próbą ustalenia odpowiedzi na pytanie:
• Czy realizacja projektu eTwinning wpłynęła na umiejętności językowe uczniów?
W trakcie realizacji innowacji na bieżąco będzie prowadzona dokumentacja na portalu eTwinning, dzięki której nauczyciel będzie mógł dokonywać ewaluacji podjętych działań. Wyniki ewaluacji będą opracowane na koniec realizacji programu oraz zostaną zaprezentowane uczniom oraz radzie pedagogicznej szkoły w czerwcu 2018 r. Raport
z realizacji innowacji, który zostanie wykorzystany do realizacji kolejnych projektów eTwinning w przyszłym roku szkolnym.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.