![]() |
![]() |
Katalog Karolina Piętka, 2018-10-26 Łódź Awans zawodowy, Sprawozdania SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOSPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO (za okres stażu od 01.09.2013 r. do 31.05.2016r.) Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowiło dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględniał założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie stażu kontynuowałam niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane były z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Pracuję jako nauczyciel od 2004 roku. Od początku mojej pracy zatrudniona byłam jako wychowawca w świetlicy, a od 2013 roku nauczam również historii. Od 2011 roku jestem nauczycielem mianowanym. Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od początku pracy zawodowej, był i jest wszechstronny rozwój ucznia, dlatego też starałam się doskonalić swój warsztat pracy oraz wykorzystywać nabyte umiejętności dla dobra uczniów i szkoły, w której pracuję. Plan działania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej I Sportu z dnia 1.12.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 8 ust. 1 w/w rozporządzenia z późniejszymi zmianami. 1. Zapoznałam się z nowymi przepisami prawa oświatowego oraz starałam się na bieżąco korzystać z przepisów prawa oświatowego. 2. Złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego. 3. W trakcie trwania stażu gromadziłam dokumentację dotyczącą realizacji planu rozwoju. 4. Po zakończeniu stażu opracowałam w formie sprawozdania realizację planu rozwoju. § 8 ust. 1 pkt 1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informatycznej i komunikacyjnej. 1. Rozwijałam i doskonaliłam własny warsztat pracy: - przygotowywałam i udoskonalałam narzędzia do pracy (pomoce dydaktyczne i materiały pomocnicze), scenariusze i konspekty zajęć. 2. Samodzielnie pogłębiałam wiedzę i umiejętności zawodowe poprzez: - studiowanie literatury fachowej z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki, , poradników metodycznych - korzystnie z programów multimedialnych („My i historia”), stron internetowych ( E- podręczniki, historia.org, historia.wp) - starałam się na bieżąco uzupełniać pomoce dydaktyczne, gry edukacyjne i sprzęt sportowy wykorzystywane w świetlicy szkolnej - prowadziłam zajęcia z wykorzystaniem aktywizujących metod pracy zarówno w świetlicy szkolnej oraz na zajęciach historii 3. Tworzyłam wspólnie z innymi nauczycielami, a także samodzielnie dokumenty i opracowania, mające wpływ na doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły: - od kilku lat współtworzę roczne plany pracy świetlicy - przygotowywałam dokumenty i opracowania, np. karty zapisu do świetlicy, ankiety, arkusze ewaluacyjne - w ramach pracy w zespołach zadaniowych koordynowałam pracę zespołu zajmującego się ewaluacją koncepcji pracy szkoły – we współpracy z członkami zespołu opracowałam i przeprowadziłam ankiety, przygotowałam i przedstawiłam prezentację podsumowującą badania - uczestniczyłam w pracach zespołu do spraw koncepcji pracy szkoły - systematycznie prowadziłam dokumentację szkolną związaną z funkcjonowaniem świetlicy (dzienniki zajęć świetlicowych) oraz dokumentację niezbędną do prowadzenia zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych ( dzienniki klas oraz dziennik zajęć dodatkowych) 4. Wykorzystywałam techniki komputerowe w pracy pedagogicznej: - opracowywałam dokumentację, konspekty i scenariusze zajęć, - pomoce dydaktyczne na zajęcia - podczas zajęć historii i koła historycznego korzystałam z tablic multimedialnych – w ten sposób mogłam zaprezentować uczniom prezentacje związane z tematyką zajęć i zachęcić do poszukiwania informacji (strony internetowe , seria „Był sobie człowiek”, „Byli sobie podróżnicy”, „Byli sobie odkrywcy”) - przeglądałam serwisy edukacyjne poszukując nowych inspiracji do przygotowania zajęć - wykorzystywałam programy komputerowe do tworzenia dyplomów, zaproszeń, ogłoszeń ( informacje o SKO, rajdach, akcjach Unicefu) - systematycznie korzystałam ze skrzynki e-mailowej która umożliwia mi kontakt z innymi nauczycielami i dyrekcją - starałam się w miarę systematycznie archiwizować dane i materiały dydaktyczne - przygotowywałam dokumentację w postaci zdjęć, filmów z przeprowadzanych w szkole uroczystości i imprez - jako administrator strony szkoły na facebook-u dbałam by aktualizować znajdujące się tam informacje - od 2015 roku współpracowałam przy przygotowaniu i prowadzeniu kroniki szkolnej § 8 ust. 1 pkt 2 Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. 1. Doskonaliłam swoje umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym oraz współpracowałam z Radą Pedagogiczną: - prowadziłam zajęcia otwarte dla zainteresowanych nauczycieli - wymieniałam spostrzeżenia z nauczycielami zarówno w kwestiach dydaktycznych jak i wychowawczych. - starałam się dzielić wiedzą zdobytą na szkoleniach, kursach i warsztatach w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego - udostępniałam zainteresowanym nauczycielom materiały dydaktyczne (np. scenariusze zajęć, propozycje zajęć) - opublikowałam w Internecie planu rozwoju zawodowego - współdziałałam przy opracowywaniu publikacji zamieszczanych na stronie internetowej szkoły - w ramach zespołu zadaniowego współpracowałam z innymi nauczycielami by wspólnie rozwiązywać zaistniałe problemy, podejmować decyzje, przygotować dokumenty - aktywnie uczestniczyłam w uroczystościach i imprezach organizowanych na terenie szkoły: a) Drzwiach Otwartych ( zawsze miałam przypisane zadania, z których starałam się jak najlepiej wywiązać) b)Pikniku Szkolnym - byłam koordynatorem i współpracowałam z przedstawicielami Rady Osiedla przy przygotowaniach do imprezy ( współtworzyłam scenariusz imprezy oraz organizację stoisk, współprowadziłam występy sceniczne) oraz aktywnie uczestniczyłam w piknikach organizowanych przez szkołę samodzielnie c) Święto Patrona ( przygotowałam antyramy z informacjami o patronie oraz prace plastyczne na wystawę, przeprowadziłam konkurs dotyczący naszych symboli narodowych), współpracowałam z nauczycielem przygotowującym apel - współorganizowałam apel z okazji świąt majowych – Święta Konstytucji 3 Maja i Dnia Flagi Narodowej - współpracowałam z nauczycielami w ramach projektu Comenius – uczestniczyłam w szkoleniu „Outdoor Education” odbywającym się w Szwecji 2. Starałam się aktywizować uczniów, angażować w życie szkoły, zachęcać do samorealizacji i rozwijania zainteresowań: - organizowałam w czasie trwania stażu kolejne edycje międzyszkolnego konkursu dla świetlic „Portret Mikołaja”- przygotowywałam regulaminy, wystawy prac, nagrody i dyplomy, oraz współpracowałam z nauczycielami przy organizacji uroczystości podsumowującej. - wspierałam uczniów przygotowujących prace na coroczne konkursy: „Kartka Bożonarodzeniowa”, „Kartka Wielkanocna”, „Niesamowite zjawiska przyrodnicze”, „Anioły, aniołki, anielice”, „Mój miś”, „Jestem kibicem z klasą”, „Palma Wielkanocna”, „Kartka Wielkanocna”, „Autyzm”, „Zagłębie- kraina bajek”, „Śmieciosztuka” ( II miejsce Michalina Kiełbik), „Ogrody świata” ( I miejsce Weronika Przybył), „Orlęta Lwowskie” ( Ala Jankowska wyróżnienie), „ 11 listopada”, „Nowe oblicza Księżego Młyna” (wyróżnienie Julia Bracichowicz), „Architektura sakralna”, „Znaczek pocztowy – twórcy Konstytucji 3 MAJA”, „ Żołnierze Wyklęci”, „Ekopociąg” - byłam członkiem komisji konkursowej o patronie naszej szkoły - byłam koordynatorem ds. prac przygotowanych w ramach akcji Kolażu Świątecznego na Piotrkowskiej 217 - starałam się organizować spacery po osiedlu w ramach koła historycznego - zachęcałam do uczestnictwa w rajdach szkolnych - przygotowywałam plakaty dotyczące rajdów, sama również aktywnie brałam udział w rajdach: „Młodych oszczędnych”, „Czterech kultur”, „Marzanna”.„Młodych oszczędnych”, „Czterech kultur”, „11 listopada”, „Marzanna”, „Mikołajkowym”, „Bożego Narodzenia”, „Powitanie wiosny” -prowadziłam koło historyczne w ramach którego przygotowaliśmy Książkę artystyczną o Łodzi oraz plakaty z najważniejszymi informacjami o wybranych przez dzieci państwach, miastach. - przez rok prowadziłam koło SKO w ramach którego uczniowie zapoznawali się z tematyką oszczędzania i przedsiębiorczości 3. Podejmowałam współpracę z innymi osobami i organizacjami: - w trakcie trwania stażu kooperowałam z Radą Pedagogiczną – zarówno podczas rad oraz w ramach zespołów zadaniowych - współpracowałam z nauczycielami z innych szkół ( ramach m.in. Zespołu ds. Ekspresji plastyczno-muzyczno-ruchowej, zespołu świetlicowego) - jako opiekun SKO byłam w stałym kontakcie z przedstawicielami Banku PKO - koordynowałam przez rok współpracę ze szkołą w Somersby w Wielkiej Brytanii - od września 2013 roku byłam koordynatorem Unicefu, przeprowadziłam dla uczniów naszej szkoły: a) cykl zajęć w ramach akcji „Szkoła z Prawami Dziecka”, zorganizowałam na Pikniku Szkolnym wystawę prac plastycznych przygotowanych przez uczniów oraz uroczystość rozdania Gwiazd Szeryfa b) akcję „Wszystkie kolory świata”, która polegała na przygotowaniu przez naszych uczniów lalek z różnych stron świata – zorganizowałam materiały na lalki. Uczniowie przygotowali łącznie 74 lalki, które zostały zaprezentowane i sprzedane na wystawie, a dochód został przekazany na konto Unicefu c) w tym roku szkolnym dwie akcję „Mali uczniowie idą do szkoły”, w ramach której uczniowie przygotowali książki o dowolnej tematyce, które następnie zostały wystawione na sprzedaż, a fundusze po raz kolejny zasiliły konto Unicef. Ostatnią akcją jest Akcja „ Prawa dziecka w problemy współczesnego świata”, w ramach której uczniowie zapoznali się z sytuacją dzieci na świecie, poznali pojęcia takie jak ubóstwo, krąg ubóstwa, zintegrowane cele rozwoju. 4. Poszerzałam wiedzę i kształtowałam umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci: - podczas trwania stażu prowadziłam rozmowy indywidualne (według potrzeb) z uczniami, rodzicami (opiekunami) , wychowawcami klas i pedagogiem, by na bieżąco dostosowywać formy i metody pracy do potrzeb dzieciom - prowadziłam obserwację zajęć by modyfikować system pracy w świetlicy w miarę potrzeb dzieci i ich możliwości § 8 ust. 1 pkt 3 Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 1.Doskonaliłam kompetencje zawodowe poprzez uczestnictwo w: - radach pedagogicznych w miarę możliwości ( dyżury świetlicowe) - konferencjach metodycznych związanych z pracą w świetlicy szkolnej oraz historią: a) „Rola multimediów w edukacji małego dziecka. Kierunki działalności pracowni Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej w 2013/2014” b) „Edukacja europejska, regionalna i obywatelska w roku szkolnym 2013/2014”. c) „Edukacja europejska, regionalna i obywatelska w roku szkolnym 2014/2015” d) „Twórczy nauczyciel, aktywne dziecko podstawą sukcesów szkolnych” - projekcie „Po nitce do kłębka” (dawne zawody) w ramach którego odbyło się 6 spotkań. - szkoleniach: a) „Tablice Multimedialne” b)komisji egzaminacyjnej (a następnie byłam członkiem komisji egzaminacyjnej pod czas egzaminu klas szóstych) - warsztatach doskonalących jakość pracy nauczycieli a) Rękodzieło b) Rzeźba c) dla nauczycieli świetlic „Wiosna ach to Ty” d) emisji głosu e) Design Thinking f) Łódzkiego Uniwersytetu Dziecięcego ( 9 spotkań poruszających różnorodną tematykę od biochemii, po warsztaty muzyczne) g) Spotkajmy się z Łodzią - starałam się na bieżąco śledzić zmiany w prawie oświatowym - studiowałam literaturę tematu - uczestniczyłam w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły: a) szkolenia dotyczące Librusa b) szkolenie o diabetykach c) szkolenie na temat wypalenia zawodowego d) z neurodydaktyki - Uczestniczyłam w zastępstwach oraz pomagałam uczniom w trakcie odrabiania prac domowych. - przez cały okres stażu byłam koordynatorem akcję „Cała Polska czyta dzieciom”, dzięki której uczniowie mają możliwość zapoznania się z współczesną literaturą dziecięcą - W marcu 2016 roku zakończyłam studia na kierunku „Edukacja plastyczna z elementami grafiki komputerowej” i obroniłam pracę dyplomową dotyczącą tematyki barw. Realizacja planu rozwoju zawodowego dała mi dużo satysfakcji i utwierdziła przekonaniu, że to jest praca w której mogę się realizować, która daje mi dużo zadowolenia i satysfakcji. Myślę, że moje działania wpłynęły na zarówno na mój rozwój jak i na wzrost jakości pracy szkoły. W przyszłości zamierzam również podnosić swoje kwalifikacje i kontynuować udoskonalanie swojego warsztatu pracy. Część zadań realizowanych w trakcie trwania stażu to zadania, które są na stałe wpisane w moje działania jak np. akcje Unicefu, konkurs „Portret Mikołaja”. Okres stażu był czasem do autorefleksji, która jest niezbędna do doskonalenia własnej pracy. W następnych latach postaram się jak najlepiej wykorzystać pozyskaną wiedzę, zdobywać nowe umiejętności oraz na bieżąco śledzić zmiany zachodzące w prawie oświatowym i systemie oświaty, by móc jak najlepiej wspomagać uczniów w ich rozwoju, pamiętając o ich potrzebach i możliwościach. Karolina Piętka Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |