Katalog

Dorota Sarad, 2019-03-06
Pilzno

Awans zawodowy, Różne

plan ewaluacjia kształtowane sa....

- n +

PLAN
EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ROK SZKOLNY 2016/2017



Na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 6 sierpnia 2015r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.



Wymaganie nr 5

Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne.













1. Cel ewaluacji:

 Określenie stopnia kształtowania postawy i normy społecznych.


2. Pytania kluczowe:

 Poziom podstawowy:

 Czy szkoła lub placówka realizuje działania wychowawcze
i profilaktyczne, które są dostosowane do potrzeb uczniów i środowiska.
 Czy działania szkoły lub placówki zapewniają uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne, a relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
 Czy zasady postępowania i współżycia w szkole lub placówce są uzgodnione i przestrzegane przez uczniów, pracowników szkoły
i placówki oraz rodziców.
 Czy w szkole lub placówce są realizowane działania antydyskryminacyjne obejmujące całą społeczność szkoły lub placówki.

 Poziom wysoki:

 Czy w szkole lub placówce, wspólnie z uczniami i rodzicami, analizuje się podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań.
 Czy ocenia się ich skuteczność oraz, w razie potrzeb, modyfikuje.





3. Kryteria sukcesu:

 Poziom podstawowy:

 Szkoła lub placówka realizuje działania wychowawcze i profilaktyczne, które są dostosowane do potrzeb uczniów i środowiska.
 Działania szkoły lub placówki zapewniają uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne, a relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
 Zasady postępowania i współżycia w szkole lub placówce są uzgodnione
i przestrzegane przez uczniów, pracowników szkoły i placówki oraz rodziców.
 W szkole lub placówce są realizowane działania antydyskryminacyjne obejmujące całą społeczność szkoły lub placówki.


 Poziom wysoki:

 W szkole lub placówce, wspólnie z uczniami i rodzicami, analizuje się podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań.
 Ocenia się ich skuteczność oraz, w razie potrzeb, modyfikuje.


4. Wskazanie próby badawczej:

 Nauczyciele,
 Uczniowie,
 Rodzice uczniów,
 Pracownicy szkoły.


5. Metody badawcze:

 Ankiety,
 Obserwacje zajęć, przerw międzylekcyjnych, zajęć pozalekcyjnych,
 Analiza dokumentów (koncepcja pracy szkoły, program wychowawczy i profilaktyczny, harmonogram dyżurów na przerwach, harmonogram pracy świetlicy itd.),
 Wywiad z opiekunami Samorządu Uczniowskiego.


6. Proces zbierania danych i ramy czasowe:
 przygotowanie narzędzi – listopad 2016
 badania – grudzień - styczeń 2016/2017
 opracowanie – styczeń 2017
 raport – luty 2017
 wdrożenie wniosków –kolejny rok szkolny.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.