Katalog Dorota Sarad, 2019-03-06 Pilzno Awans zawodowy, Różne plan ewaluacjia kształtowane sa....PLAN EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2016/2017 Na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 6 sierpnia 2015r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek. Wymaganie nr 5 Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne. 1. Cel ewaluacji: Określenie stopnia kształtowania postawy i normy społecznych. 2. Pytania kluczowe: Poziom podstawowy: Czy szkoła lub placówka realizuje działania wychowawcze i profilaktyczne, które są dostosowane do potrzeb uczniów i środowiska. Czy działania szkoły lub placówki zapewniają uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne, a relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Czy zasady postępowania i współżycia w szkole lub placówce są uzgodnione i przestrzegane przez uczniów, pracowników szkoły i placówki oraz rodziców. Czy w szkole lub placówce są realizowane działania antydyskryminacyjne obejmujące całą społeczność szkoły lub placówki. Poziom wysoki: Czy w szkole lub placówce, wspólnie z uczniami i rodzicami, analizuje się podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. Czy ocenia się ich skuteczność oraz, w razie potrzeb, modyfikuje. 3. Kryteria sukcesu: Poziom podstawowy: Szkoła lub placówka realizuje działania wychowawcze i profilaktyczne, które są dostosowane do potrzeb uczniów i środowiska. Działania szkoły lub placówki zapewniają uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne, a relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Zasady postępowania i współżycia w szkole lub placówce są uzgodnione i przestrzegane przez uczniów, pracowników szkoły i placówki oraz rodziców. W szkole lub placówce są realizowane działania antydyskryminacyjne obejmujące całą społeczność szkoły lub placówki. Poziom wysoki: W szkole lub placówce, wspólnie z uczniami i rodzicami, analizuje się podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. Ocenia się ich skuteczność oraz, w razie potrzeb, modyfikuje. 4. Wskazanie próby badawczej: Nauczyciele, Uczniowie, Rodzice uczniów, Pracownicy szkoły. 5. Metody badawcze: Ankiety, Obserwacje zajęć, przerw międzylekcyjnych, zajęć pozalekcyjnych, Analiza dokumentów (koncepcja pracy szkoły, program wychowawczy i profilaktyczny, harmonogram dyżurów na przerwach, harmonogram pracy świetlicy itd.), Wywiad z opiekunami Samorządu Uczniowskiego. 6. Proces zbierania danych i ramy czasowe: przygotowanie narzędzi – listopad 2016 badania – grudzień - styczeń 2016/2017 opracowanie – styczeń 2017 raport – luty 2017 wdrożenie wniosków –kolejny rok szkolny. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |