|
|
Katalog Danuta Begierska, 2019-03-06 Ziębice Język polski, Scenariusze Dom pod wielkim dachem nieba - interpretacja i analiza wiersza Stachury. Scenariusz lekcji j. polskiego w klasie 8 E. Stachura, Ile missa est -analiza i interpretacja wiersza 1.Wzorcowe przeczytanie wiersza. 2.Dyskusja,pierwsze wrażenie o utworze-swobodne wypowiedzi uczniów. 3.Zastosowanie QRCODE(przygotowanie QRCODE jest proste przy użyciu darmowej aplikacji) Rozdanie uczniom na karteczkach zakodowanego tematu lekcji oraz zadań do wykonania,, Dom pod wielkim dachem nieba”. 4.Uczniowie odczytują za pomocą aplikacji w telefonach QRCODE temat lekcji i przepisują polecenie .Odczytują głośno rozwiązanie, nauczyciel weryfikuje poprawność odpowiedzi. Wyszukaj w temacie dwa środki poetyckie i nazwij je np. epitet –wielki dach dach nieba- cały świat, ludzkie życie, glob 5.Wpisz 6 adresatów, kierując się treścią wiersza Adresaci: ludkowie, kolorowi, wszystkie stany, biali,czarni,ludzie. Jakie polecenia są zawarte w wierszu Idź-2.os l. poj Idźcie-2 os.l.mn O czym świadczą zastosowane formy czasowników? Czy wiersz ma formę nakazu? Dlaczego? 6.Wyszukiwanie środków poetyckich. 7.Jakie jest przesłanie wiersza? 8.Wspólne redagowanie argumentów. Teza: Dla wszystkich starczy miejsca pod wielkim dachem nieba. Argumenty: 1.Każdy człowiek ma swoje miejsce w świecie. 2.Każdy zasługuje na szacunek i ma swoją wartość. 2.Ziemia jest wspólnym mieszkaniem. 9.Podsumowanie lekcji, ocena aktywności. 10.Zadanie domowe napisz wstęp do tezy podanej na lekcji oraz rozwiń jeden z trzech argumentów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |