Katalog

Hanna Protasiuk, 2019-03-06
Krześlin

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w klasie III

- n +

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w klasie III
Temat zajęć-Detektyw Mat na tropie-niestandardowe zadania matematyczne
Cele zajęć:
-doskonalenie umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia w zakresie 100
-rozwijanie wyobraźni matematycznej i logicznego myślenia
- utrwalenie pojęć: suma, różnica, iloczyn, iloraz
-utrwalenie pojęć: liczba parzysta i liczba nieparzysta
-kształtowanie umiejętności pracy w grupie
Środki dydaktyczne: patyczki, kostki do gry, model sześcianu, karty matematyczne( tabliczka mnożenia), gry planszowe( Chińczyk), podręcznik ,,Nasza szkoła” WSIP, ,,Ćwiczenie z pomysłem” WSIP, tablica interaktywna, ćwiczenia interaktywne dla klasy III ,,Pomóż Zosi”(Scholaris).
Formy i metody pracy: praca w grupie, indywidualna
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie uczniów z tematem, przebiegiem i celami zajęć.
2. Ćwiczenie na rozgrzewkę ( zabawa z kartami matematycznymi). Nauczyciel pokazuje działanie- tabliczka mnożenia i dzielenia w zakresie 100. Uczniowie podnoszą do góry kartkę z prawidłowym wynikiem-używają określeń iloczyn, iloraz. Zwycięża ten uczeń, który pierwszy zdobędzie 5 punktów.
3. Ćwiczenie z podręcznika str. 18-19. ,,Detektyw Mat poszukuje zaginionych liter”. Uczniowie wspólnie pod kierunkiem nauczyciela poszukują zaginionych liter, mają za zadanie rozszyfrować hasło, nazwę figury geometrycznej:
-każdą odgadniętą literę zapisują na tablicy
-odczytują hasło- sześcian
-prezentacja modelu sześcianu. Uzasadnienie nazwy sześć ścian)
4. Rozwiązywanie zadań z treścią- ,,Ćwiczenia z pomysłem”- zadanie 1 str. 14
- czytanie treści zadania
- analiza treści zadania
-obliczanie liczby punktów zebranych przez Paulę i Dominika
- obliczanie maksymalnej liczby oczek parzystych i nieparzystych
-obliczanie sumy wszystkich liczb na kostce i powiększanie tej liczby o 15.
5. Uzupełnianie okienek właściwymi liczbami-zadanie 3/str. 14
6. Patyczkowe zagadki-zadanie 4/str.14.Przekładanie patyczków tak, aby otrzymać podaną
różnicę i sumę liczb .
7. Zadanie interaktywne- ,,Pomóż Zosi odnaleźć liczbę” ( Scholaris)
8. Gry planszowe z kostką . Podział klasy na 3 grupy-gra w Chińczyka
9. Praca domowa. Narysuj w zeszycie rozwiązanie patyczkowej zagadki. Przełóż jeden patyczek i rozwiąż działanie 4-4=9 ( przełożenie jednego patyczka w cyfrze 9 i otrzymanie zera).
10. Podsumowanie pracy na lekcji
-ocena aktywnych uczniów
- przypomnienie wiadomości o sześcianie
-przypomnienie pojęć: suma, różnica, iloczyn, iloraz
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.