Katalog Hanna Protasiuk, 2019-03-06 Krześlin Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej w klasie IIIScenariusz zajęć z edukacji matematycznej w klasie III Temat zajęć-Detektyw Mat na tropie-niestandardowe zadania matematyczne Cele zajęć: -doskonalenie umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia w zakresie 100 -rozwijanie wyobraźni matematycznej i logicznego myślenia - utrwalenie pojęć: suma, różnica, iloczyn, iloraz -utrwalenie pojęć: liczba parzysta i liczba nieparzysta -kształtowanie umiejętności pracy w grupie Środki dydaktyczne: patyczki, kostki do gry, model sześcianu, karty matematyczne( tabliczka mnożenia), gry planszowe( Chińczyk), podręcznik ,,Nasza szkoła” WSIP, ,,Ćwiczenie z pomysłem” WSIP, tablica interaktywna, ćwiczenia interaktywne dla klasy III ,,Pomóż Zosi”(Scholaris). Formy i metody pracy: praca w grupie, indywidualna Przebieg zajęć: 1. Zapoznanie uczniów z tematem, przebiegiem i celami zajęć. 2. Ćwiczenie na rozgrzewkę ( zabawa z kartami matematycznymi). Nauczyciel pokazuje działanie- tabliczka mnożenia i dzielenia w zakresie 100. Uczniowie podnoszą do góry kartkę z prawidłowym wynikiem-używają określeń iloczyn, iloraz. Zwycięża ten uczeń, który pierwszy zdobędzie 5 punktów. 3. Ćwiczenie z podręcznika str. 18-19. ,,Detektyw Mat poszukuje zaginionych liter”. Uczniowie wspólnie pod kierunkiem nauczyciela poszukują zaginionych liter, mają za zadanie rozszyfrować hasło, nazwę figury geometrycznej: -każdą odgadniętą literę zapisują na tablicy -odczytują hasło- sześcian -prezentacja modelu sześcianu. Uzasadnienie nazwy sześć ścian) 4. Rozwiązywanie zadań z treścią- ,,Ćwiczenia z pomysłem”- zadanie 1 str. 14 - czytanie treści zadania - analiza treści zadania -obliczanie liczby punktów zebranych przez Paulę i Dominika - obliczanie maksymalnej liczby oczek parzystych i nieparzystych -obliczanie sumy wszystkich liczb na kostce i powiększanie tej liczby o 15. 5. Uzupełnianie okienek właściwymi liczbami-zadanie 3/str. 14 6. Patyczkowe zagadki-zadanie 4/str.14.Przekładanie patyczków tak, aby otrzymać podaną różnicę i sumę liczb . 7. Zadanie interaktywne- ,,Pomóż Zosi odnaleźć liczbę” ( Scholaris) 8. Gry planszowe z kostką . Podział klasy na 3 grupy-gra w Chińczyka 9. Praca domowa. Narysuj w zeszycie rozwiązanie patyczkowej zagadki. Przełóż jeden patyczek i rozwiąż działanie 4-4=9 ( przełożenie jednego patyczka w cyfrze 9 i otrzymanie zera). 10. Podsumowanie pracy na lekcji -ocena aktywnych uczniów - przypomnienie wiadomości o sześcianie -przypomnienie pojęć: suma, różnica, iloczyn, iloraz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |