![]() |
![]() |
Katalog Marta Kowal, 2019-03-05 Wrocław Lekcja wychowawcza, Scenariusze Scenariusz zajęć - emocje kl. 1-3 SPScenariusz zajęć Temat: W kręgu emocji – czy strach ma wielkie oczy? Cele: Uczeń: • Rozwija umiejętność wyrażania własnych emocji • Potrafi nazwać podstawowe emocje, tj: radość, złość, smutek i strach oraz wskazać po czym można je rozpoznać w języku angielskim • Potrafi ułożyć zdanie złożone w języku angielskim • Potrafi nazwać, co wywołuje w nim uczucie strachu • Kształtuje umiejętność pracy w grupie Czas trwania: 45min Grupa: uczniowie kl. 2SP Formy pracy: • Indywidualna • Grupowa Metody: • Podające (pogadanka, wyjaśnianie) • Ćwiczeń praktycznych • Burza mózgów • Elementy bajko terapii Przebieg zajęć: 1) Nauczyciel pokazuje dzieciom piosenkę z teledyskiem: Sesame Street „A song about emotions”. Po wysłuchaniu piosenki nauczyciel po każdorazowym przedstawieniu emocji zatrzymuje teledysk i pyta dzieci, co to za emocja oraz po czym ją poznały. Nazwy emocji w języku angielskim zapisuje na tablicy. 2) Dzieci otrzymują tekst pierwszej zwrotki i powtarzają za nauczycielem. Następnie próbują ją zaśpiewać. 3) Nauczyciel rozdaje dzieciom pocięte zdania w języku angielskim. Dzieci w parach mają ułożyć z nich zdania: I smile - when I'm happy I cry - when I’m sad I yell - when I’m angry My cheeks turn pink or purple - when I'm embarrassed or feel shy When I take a deep breath - I calm down and then feel proud Następnie uczniowie sprawdzają poprawność ułożonych przez siebie zdań z tekstem pierwszej zwrotki, którą nauczyciel rozdał wcześniej. 4) Uczniowie siadają na dywanie, a nauczyciel czyta im bajkę „Dwóch odważnych krawców”. Po przeczytaniu bajki nauczyciel zadaje pytania: a. O czym była bajka? b. Czego przestraszyli się krawcy? c. Jak sobie z tym poradzili? Co im pomogło? d. Czy mieli faktycznie się czego bać? Czy to była ich wyobraźnia? e. Po czy można rozpoznać, że ktoś się czegoś boi? f. Co to znaczy, że strach ma wielkie oczy? 5) Dzieci siadają przy stolikach w grupie 4 osobowej. Nauczyciel daje im kredki oraz duży arkusz papieru. Dzieci mają stworzyć wspólny kolaż na temat swojego „stracha”. 6) Dzieci prezentują swoje prace i opowiadają, czego się boją (chętni). 7) Burza mózgów: dzieci szukają sposobu na swoje „strachy”. Nauczyciel dopowiada, co można zrobić, kiedy się boimy/czujemy strach. 8) Na zakończenie dzieci jeszcze raz śpiewają wspólnie pierwszą zwrotkę piosenki. Wyk. Marta Kowal Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |