Katalog Joanna Kowalewska , 2019-03-27 Białystok Matematyka, Scenariusze Kodowanie na dywanie- scenariusz zajęć otwartych z rodzicamiOpracowały i przeprowadziły: Joanna Kowalewska, Karolina Krasińska Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami 5 latki z dn. 13.03.2019r. Temat: ,,Kodowanie na dywanie"- zabawa matematyczna Cele: * rozwój koordynacji wzrokowo- ruchowej; * doskonalenie motoryki dużej, spostrzegawczości i szybkości reakcji; * przestrzeganie zasad gry i rywalizacji; * utrwalenie układu współrzędnych; * zwiększenie wiary we własne możliwości oraz odporności emocjonalnej; * rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole; Metody: słowna, czynna, oglądowa Formy: indywidualna, zbiorowa, zespołowa Środki dydaktyczne: maty średnie, mata duża, kolorowe kubeczki, schematy graficzne, kolorowe wycięte grafiki: gwiazdki, serduszka, chmurki, słoneczka w czterech kolorach; Przebieg zajęcia: 1. ,, Klaszczmy w dłonie, ja potrzebuję ciebie"- zabawa na powitanie; 2. ,,Pokaż tak, jak ja"- zakodowany ruch; 3. ,,Kolorowy wzór"- Dzieci podzielone są na trzy zespoły. Zadaniem dzieci jest ułożenie kompozycji przestrzennej, a następnie odwzorowanie tego układu na grubiej macie. Zadanie - ułożenie na macie wzoru wg pomysłu dzieci, następnie odwzorowanie tego samego wzoru na drugiej macie. Zadanie można powtórzyć zmieniając kompozycję, a następnie zespoły zmieniają maty i układają kompozycje, które ułożyła poprzednia grupa. Nauczyciel podsumowuje punkty. Najwięcej można zdobyć 10, za błędy odejmuje się p 1 punkcie. Zespoły wracają na swoje miejsca. 4. ,, Uzupełnij pola"- zadaniem dzieci jest uzupełnienie pół wg rodzaju kształtów i kolorów. 5. ,,Dojście do celu"- od koła do kwadratu. Wyznaczone dziecko wydaje polecenia, np: 5 kroków w prawo, 4 w górę, 5 w prawo itd., zaś drugie chodzi po macie wg podawanych poleceń; Dojście do celu wg podanego schematu. Wyznaczone dziecko chodzi po macie wg narysowanego schematu; 6. ,,Zakodowany obrazek"- zadaniem dzieci jest odkodowanie obrazka ( żaglówka) za pomocą schematu słownego. 7. ,,Odkoduj" - zaproszenie Rodziców do odkodowania obrazka za pomocą schematu słownego; 8. Słodki poczęstunek. Rozmowy indywidualne z rodzicami; Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |