Katalog

Małgorzata Żurkiewicz, 2019-03-27
Chmielinko

Matematyka, Scenariusze

scenariusz lekcyjny

- n +

Scenariusz lekcyjny
Termin : 01.03.2019 r.
Klasa: VIII
Nauczyciel matematyki – Małgorzata Żurkiewicz
Temat: Pierwiastki – utrwalenie wiadomości.

Liczba godzin przeznaczonych na ten temat – 1 jednostka lekcyjna.

Cele ogólne:
• Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
• Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników,
• Usystematyzowanie i pogłębienie wiadomości i umiejętności z zakresu wykonywania działań na liczbach rzeczywistych
Cele szczegółowe:

Uczeń:
• zna pojęcie pierwiastka drugiego i trzeciego stopnia,
• umie obliczyć wartość pierwiastka kwadratowego i sześciennego,
• potrafi mnożyć i dzielić pierwiastki tego samego stopnia,
• mnoży i dzieli liczby wymierne,
• oblicza pole prostokąta,
• wyłącza czynnik przed znak pierwiastka,
• włącza czynnik pod znak pierwiastka,
• samodzielnie rozwiązuje postawione problemy,
• porównuje liczby rzeczywiste,
• zna i stosuje twierdzenie Pitagorasa,


Metody : ćwiczeniowa, pogadanka


Formy pracy na zajęciach: praca z całą grupą, praca indywidualna

Środki dydaktyczne: karty pracy uczniów, podręcznik „Matematyka z kluczem” Nowa Era


Przebieg lekcji:
• Faza wprowadzenia
Temat lekcji: Pierwiastki – utrwalenie wiadomości.
Czynności organizacyjno – porządkowe – podanie tematu lekcji i omówienie jej przebiegu. Podanie celów lekcji uczniom.

• Faza realizacji
1. Nauczyciel przypomina uczniom własności pierwiastków jakie poznali w klasie VII. Przypomina własności pierwiastkowania – pierwiastek z iloczynu i z ilorazu; włączanie liczby pod pierwiastek i wyłączanie liczby przed pierwiastek; pierwiastek sześcienny i trzecia potęga; pierwiastek kwadratowy 2.Następnie nauczyciel podaje uczniom zadania, które mają rozwiązać indywidualnie. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów, udziela wskazówek w miarę potrzeb. Uczniowie rozwiązują zadania samodzielnie, konsultują wyniki między sobą, ustalają końcowe rozwiązania. Wyniki zadań są odczytywane.
Zadania sprawiające trudności są rozwiązywane wspólnie, przy pomocy nauczyciela.
• Faza podsumowania
Nauczyciel pyta uczniów jakie przypomnieli sobie własności pierwiastkowanie. Czy wszystkie zagadnienia, które były na lekcjach są jasne dla uczniów. W razie wątpliwości jeszcze raz tłumaczy. Na koniec zadaje pracę domową, która składa się z 4 ostatnich zadań z podręcznika na stronie 237 aby utrwalić wiadomości. Dziękuje uczniom za udział w lekcji i żegna się z nimi.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.