Katalog Małgorzata Żurkiewicz, 2019-03-27 Chmielinko Matematyka, Scenariusze scenariusz lekcyjnyScenariusz lekcyjny Termin : 01.03.2019 r. Klasa: VIII Nauczyciel matematyki – Małgorzata Żurkiewicz Temat: Pierwiastki – utrwalenie wiadomości. Liczba godzin przeznaczonych na ten temat – 1 jednostka lekcyjna. Cele ogólne: • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, • Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników, • Usystematyzowanie i pogłębienie wiadomości i umiejętności z zakresu wykonywania działań na liczbach rzeczywistych Cele szczegółowe: Uczeń: • zna pojęcie pierwiastka drugiego i trzeciego stopnia, • umie obliczyć wartość pierwiastka kwadratowego i sześciennego, • potrafi mnożyć i dzielić pierwiastki tego samego stopnia, • mnoży i dzieli liczby wymierne, • oblicza pole prostokąta, • wyłącza czynnik przed znak pierwiastka, • włącza czynnik pod znak pierwiastka, • samodzielnie rozwiązuje postawione problemy, • porównuje liczby rzeczywiste, • zna i stosuje twierdzenie Pitagorasa, Metody : ćwiczeniowa, pogadanka Formy pracy na zajęciach: praca z całą grupą, praca indywidualna Środki dydaktyczne: karty pracy uczniów, podręcznik „Matematyka z kluczem” Nowa Era Przebieg lekcji: • Faza wprowadzenia Temat lekcji: Pierwiastki – utrwalenie wiadomości. Czynności organizacyjno – porządkowe – podanie tematu lekcji i omówienie jej przebiegu. Podanie celów lekcji uczniom. • Faza realizacji 1. Nauczyciel przypomina uczniom własności pierwiastków jakie poznali w klasie VII. Przypomina własności pierwiastkowania – pierwiastek z iloczynu i z ilorazu; włączanie liczby pod pierwiastek i wyłączanie liczby przed pierwiastek; pierwiastek sześcienny i trzecia potęga; pierwiastek kwadratowy 2.Następnie nauczyciel podaje uczniom zadania, które mają rozwiązać indywidualnie. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów, udziela wskazówek w miarę potrzeb. Uczniowie rozwiązują zadania samodzielnie, konsultują wyniki między sobą, ustalają końcowe rozwiązania. Wyniki zadań są odczytywane. Zadania sprawiające trudności są rozwiązywane wspólnie, przy pomocy nauczyciela. • Faza podsumowania Nauczyciel pyta uczniów jakie przypomnieli sobie własności pierwiastkowanie. Czy wszystkie zagadnienia, które były na lekcjach są jasne dla uczniów. W razie wątpliwości jeszcze raz tłumaczy. Na koniec zadaje pracę domową, która składa się z 4 ostatnich zadań z podręcznika na stronie 237 aby utrwalić wiadomości. Dziękuje uczniom za udział w lekcji i żegna się z nimi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |