Katalog Joanna Mucha, 2019-03-27 Nysa Język niemiecki, Scenariusze SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO Z WYKORZYSTANIEM TIKScenariusz lekcji otwartej z języka niemieckiego Temat: Deutsch ist fun- czyli gramatyka i leksyka dla TIK – lajka Lekcja podsumowująca treści nauczania z 1 semestru. Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: Uczniowie w ramach zadania domowego stworzyli prezentacje oraz quizy w aplikacjach internetowych takich jak: Powtoon, Kahoot, Quizizz, Laerningsapps do lekcji podsumowującej treści nauczania z 1 semestru. Cel ogólny lekcji : uczniowie w poprawny gramatycznie sposób posługują się bardzo podstawowym zasobem środków językowych Cele lekcji Uczniowie : ● znają zasady odmiany podstawowych czasowników ● utrwalą podstawowe słownictwo: przedstawianie siebie i uzyskiwanie informacji o rozmówcy, liczby, godziny, dni tygodnia i pory dnia, przybory szkolne ● są wdrażani do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego; ● wykorzystują pozyskaną wiedzę i umiejętności w praktyce; ● doskonalą umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi poprzez posługiwanie się nowoczesnymi aplikacjami internetowymi wspierającymi proces uczenia się. Cele lekcji sformułowane w języku ucznia: ● utrwalisz podstawowe słownictwo z zakresu : przedstawiania siebie i uzyskiwania informacji o rozmówcy, liczb, godzin, dni tygodnia i pór dnia, przyborów szkolnych ● powtórzysz zasady odmiany podstawowych czasowników ● potrafisz posługiwać się nowoczesnymi aplikacjami internetowymi tworząc prezentacje i quizy językowe NaCoBeZu – kryteria oceniania Po lekcji uczeń będzie potrafił: ● odmienić podstawowe czasowniki ● posługiwać się słownictwem z zakresu: przedstawianie siebie i uzyskiwania informacji o rozmówcy, liczb od 0 -100, czasu zegarowego, dni tygodnia i pór dnia oraz przyborów szkolnych ● sprawnie posługiwać się nowoczesnymi aplikacjami internetowymi do tworzenia prezentacji i quizów językowych oraz nauki słownictwa i gramatyki: Powtoon, Kahoot Quizizz, Quizlet, Learningsapps Metody pracy: ● metody aktywizujące: multimedialne ćwiczenia i prezentacje za pomocą różnych aplikacji internetowych Formy pracy: ● praca w parach/grupach 3-4 osobowych ● plenum ● praca indywidualna Środki dydaktyczne: ● tablica interaktywna ● aplikacje internetowe Powtoon, Learningapps, Kahoot, Quizlet, Padlet, Quizizz ● smartfony Lp. Przebieg lekcji Forma socjalna Materiały 1. Powitanie uczniów, sprawdzenie obecności, podanie celów i NaCoBeZu plenum Aplikacja Padlet 2. Prezentacja 1 : Prezentacja uczennic pt: Beste Freunde - za pomocą aplikacji Powtoon -przedstawianie siebie, uzyskiwanie informacji o rozmówcy plenum Aplikacja do tworzenia prezentacji Powtoon 3. Aplikacja Quizziz - quiz stworzony przez parę uczniów : Verben- odmiana czasowników. Uczniowie w parach lub samodzielnie rozwiązują quizy przy użyciu smartfonów – zasady odmiany podstawowych czasowników praca w parach lub indywidualna Aplikacja Quizizz 4 Quiz z aplikacją Kahoot stworzony przez parę uczniów: Schulsachen – przybory szkolne. Test wyboru- uczniowie wybierają prawidłową odpowiedź za pomocą smart fonów z zakresu słownictwa: szkoła. praca w parach lub indywidualna aplikacja Kahoot 5. Powtórzenie dni tygodnia i pór dnia za pomocą aplikacji Learningsapps- mini gra w milionerów utworzona przez parę uczniów . Powtórzenie liczb do 100 za pomocą aplikacji Learningsapps- gra wisielec utworzona przez parę uczniów (Jakub Borcz i Toamsz Gniewczyński) plenum aplikacja Learningsapps 6. Prezentacja 2 : prezentacja uczniów pt: Uhrzeit -czas zegarowy -za pomoc aplikacji Powtoon na temat zasad tworzenia godzin w języku niemieckim praca w parach Aplikacja do tworzenia prezentacji Powtoon 7. Quiz z aplikacja Kahoot stworzony przez parę uczennic : Uhrzeit -czas zegarowy : test wyboru- uczniowie wybierają prawidłowa za pomocą smartfonów. praca w parach lub indywidualna aplikacja Kahoot 8. Na zakończenie lekcji nauczyciel prosi uczniów o dokończenie zdań podsumowujących, zaczynających się od słów: umiem już ………….. muszę jeszcze …………. podobało mi się……… plenum 9. Zadanie domowe: Uczniowie maja do wykonania 2 testy/quizy za pomocą aplikacji Quizizz w określonym przez nauczyciela terminie i podanym przez niego kodem do testu *Zadanie domowe dla chętnych: stworzenie własnego quizu za pomocą aplikacji Quizlet na temat czynności dnia codziennego plenum aplikacja Quizizz aplikacja Quizlet Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |