Katalog Magdalena Burniewicz, 2019-04-11 Kwidzyn Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - dyplomowanyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Magdalena Burniewicz nauczyciel mianowany Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjra Henryka Sucharskiego w Kwidzynie Czas trwania stażu : 01.09.2016. – 31.05.2019. Cel głόwny : uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNE Zadania Formy realizacji Termin Sposób realizacji Poznanie procedury awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Analiza prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego. VIII /IX 2016r. Wniosek o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego IX 2016r. Plan rozwoju zawodowego Dokumentowanie planu rozwoju zawodowego Gromadzenie materiałów oraz dokumentów. Cały okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego. Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. VI 2019r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Projekt planu rozwoju zawodowego jest elastyczny i może ulec modyfikacji. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji • Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. • Analiza dokumentόw szkoły. • Wspόłpraca z Radą Pedagogiczną. • Uczestnictwo w pracach zespołu edukacji wczesnoszkolnej związanych z realizacją zadań szkoły. Dowody realizacji : posiadanie bieżących wiadomości, orientacja w zmianach Systematycznie w okresie trwania stażu Udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli • Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych. • Uczestnictwo w innych formach doskonalenia wewnątrzszkolnego organizowanego w szkole. • Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. • Uczestnictwo w zewnętrznych szkoleniach, kursach, warsztatach. Dowody realizacji : zaświadczenia o udziale w szkoleniach, kursach, warsztatach Systematycznie w okresie trwania stażu Samokształcenie • Uczestniczenie w formach dokształcania wynikających z aktualnych ofert placówek doskonalenia nauczycieli i innych instytucji szkolących nauczycieli oraz potrzeb szkoły i własnych możliwości. • Rozpoznanie i śledzenie zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej w zakresie księgozbioru pedagogicznego i czasopism zawodowych. • Aktualizowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. • Śledzenie i zgłębianie zasobów Internetu w zakresie ciekawostek, informacji i nowości edukacyjnych. Dowody realizacji : zaświadczenia o udziale, powiększenie własnej, prywatnej biblioteczki pomocy dydaktycznych i literatury Systematycznie w okresie trwania stażu Doskonalenie własnego warsztatu pracy oraz metod pracy pedagogicznej • Organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych (opracowane karty zadaniowe, karty pracy, plansze demonstracyjne itp.). • Opracowywanie materiałów pomocniczych dla uczniów, np. dodatkowe ćwiczenia, przykładowe prace, itp. • Włączanie uczniόw do ogόlnoszkolnych zadań służących rozwijaniu aktywnych i twόrczych postaw społecznych. • Praca z uczniami o szczegόlnych potrzebach edukacyjnych i opiekuńczych. • Wspόłpraca z wychowawcami klas I – III. • Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w zakresie rozwiązań metodycznych, metod i form pracy z uczniami. Dowody realizacji : trwałe pomoce i środki dydaktyczne, sprawozdanie z pracy i wnioski Systematycznie w okresie trwania stażu Aktywna realizacja zadań wychowawczo – dydaktycznych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy • Opracowywanie rocznych planów dydaktyczno-wychowawczych dla uczniόw uczęszczających do świetlicy. • Poznanie środowiska dziecka poprzez rozmowy indywidualne z rodzicami oraz angażowanie rodzicόw do uczestnictwa w życiu świetlicy. • Poznanie dokumentacji uczniόw w celu rozpoznawania indywidualnych potrzeb - analiza orzeczeń i opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych. • Praca wyrόwnawcza z uczniami. • Propagowanie prawidłowych postaw społecznych poprzez cykle zajęć tematycznych. • Prowadzenie zajęć techniką origami płaskiego z koła i kwadratu. Wystawy prac w holu szkoły. Dowody realizacji : plany pracy, wnioski z rozmόw, scenariusze zajęć i zdjęcia, sprawozdanie z pracy i wnioski IX 2016r. IX 2017r. IX 2018r. Na bieżąco w okresie trwania stażu ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Organizowanie świetlicowych uroczystości, konkursόw, wycieczek • Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych, międzyszkolnych w ramach swoich kompetencji. • Organizowanie wycieczek i spotkań tematycznych (np. Straż Miejska, Policja, lekarz itp.), imprez i uroczystości świetlicowych. • Organizowanie konkursόw „Najsympatyczniejszy świetliczak”, kolęd i pastorałek, „Jajko Wielkanocne”, „Dynia i lampion Halloween”. Dowody realizacji : zapis w kronice szkolnej, dyplomy, scenariusze, zdjęcia, sprawozdanie z pracy Systematycznie w okresie trwania stażu Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu innowacyjnego „Podrόże małe i duże” • Prowadzenie cyklu zajęć z zakresu edukacji europejskiej – prezentacja wybranych krajόw Unii Europejskiej. • Organizowanie wystaw prac, prezentacje multimedialne, pokazy kulinarne, prezentacje strojόw, flag itp. • Organizowanie quizu wiedzy i kącika europejskiego. Dowody realizacji : scenariusze zajęć, zdjęcia, zapis w kronice szkolnej, wystawy prac, quiz, sprawozdanie i wnioski W okresie trwania stażu (raz na dwa miesiące) § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Wykorzystywanie komputera i technologii informacyjnej podczas zajęć świetlicowych • Przygotowywanie narzędzi przydatnych do pracy w świetlicy. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych. • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej zgodnie z ich możliwościami. • Wykorzystywanie zasobów internetowych do opracowywania własnych zajęć. • Wykorzystanie edytora tekstu Word do wykonywania pomocy dydaktycznych do zajęć, pisania scenariuszy, planów pracy. • Wykorzystanie podczas zajęć dydaktyczno – wychowawczych komputera, tabletu, czytnika e – book’όw. Dowody realizacji : karty pracy, plany pracy, wydruki z internetu, dyplomy, sprawozdania Cały okres trwania stażu Korzystanie z sieci Internet oraz poczty elektronicznej • Bieżące śledzenie publikacji w Internecie związanych z zagadnieniami: awansu zawodowego, pedagogiki zabawy, literatury pedagogicznej. • Zbieranie materiałów do celów dydaktycznych. Korzystanie z portali edukacyjnych dla dzieci. • Prowadzenie korespondencji e-mail – kontakt i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Dowody realizacji : wydruki z internetu Cały okres trwania stażu Promowanie działalności świetlicy szkolnej na stronie internetowej SP2 • Publikowanie na szkolnej stronie internetowej aktualności i ważniejszych wydarzeń z życia świetlicy (informacje, ogłoszenia, zdjęcia, krόtkie filmiki, prace uczniόw). • Publikowanie na stronie własnych opracowań, scenariuszy zajęć itp. Dowody realizacji : zdjęcia, notatki, scenariusze Systematycznie w okresie trwania stażu Wykorzystanie komputera do tworzenia grafiki komputerowej • Wykonywanie dyplomów, zaproszeń, zadaniowych kart pracy, plakatόw i innych. • Tworzenie prezentacji multimedialnych w programie PowerPoint. Dowody realizacji : dyplomy, zaproszenia, karty pracy, prezentacje multimedialne Systematycznie w okresie trwania stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi • Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych i koleżeńskich dla nauczycieli stażystόw i kontraktowych. • Opublikowanie w internecie własnego planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Dowody realizacji : scenariusze zajęć, informacja w sprawozdaniu o stronie internetowej, na ktόrej znajduje się plan rozwoju zawodowego W trakcie trwania stażu X 2016r. Udostępnianie prac własnych innym nauczycielom • Opracowanie i publikowanie na stronie internetowej szkoły własnych opracowań, konspektόw, scenariuszy uroczystości świetlicowych, kart pracy, prezentacji multimedialnych i innych. Dowody realizacji : kopie scenariuszy zajęć Cały okres trwania stażu Wymiana doświadczeń w ramach pracy zespołów • Współpraca w ramach spotkań zespołu edukacji wczesnoszkolnej – rozwiązywanie trudnych spraw wychowawczych i opiekuńczych. Dowody realizacji : sprawozdanie i wnioski Systematycznie w okresie trwania stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Opracowanie rocznych planόw pracy wychowawczo – dydaktycznej i opiekuńczej świetlicy • Realizacja zamierzeń dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych podczas zajęć z uczniami. • Modyfikacja i aktualizacja świetlicowego systemu motywacyjnego „Buźki”. Dowody realizacji : wpisy w dzienniku pracy świetlicy, sprawozdanie i wnioski Cały okres trwania stażu IX 2016r. Opracowanie i wdrożenie programu innowacyjnego „Bądźmy ostrożni” • Realizacja założeń programu innowacyjnego z zakresu edukacji komunikacyjnej „Bądźmy ostrożni”. • Organizacja zajęć we wspόłpracy ze Strażą Miejską, Policją, Strażą Pożarną. • Ewaluacja programu innowacyjnego – quiz wiedzy. Dowody realizacji : program innowacyjny W okresie trwania stażu V 2017r. ; V 2018r. ;V 2019r. Opracowanie i wdrożenie programu innowacyjnego „Podrόże małe i duże” • Prowadzenie cyklicznych zajęć z zakresu edukacji europejskiej, mających na celu prezentację wybranych krajόw Unii Europejskiej (jeden kraj raz na dwa miesiące). • Organizowanie wystaw prac uczniόw, pokazy prezentacji multimedialnych, pokazy kulinarne, pokazy mody, pokazy tradycji i zwyczajόw omawianych państw europejskich. • Włączanie rodzicόw uczniόw do wspόłtworzenia kącika europejskiego. • Ewaluacja programu innowacyjnego – quiz wiedzy. Dowody realizacji : program innowacyjny Okres trwania stażu VI 2017r. ; VI 2018r.; IV2019r. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Zorganizowanie quizu wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego • Opracowanie regulaminu. • Opracowanie pytań i zadań konkursowych. • Powołanie komisji oceniającej. Dowody realizacji : quiz wiedzy, zdjęcia, dokumentacja V 2017r. ; V 2018r. ; V 2019r. Wykorzystanie zasobόw lokalnych dla potrzeb edukacyjnych • Uczestnictwo w życiu kulturalnym środowiska lokalnego – wspόłpraca z biblioteką, muzeum, lokalnymi mediami, instytucjami kulturalno – oświatowymi. • Uczestniczenie w akcji „Sprzątanie Świata”, „Dzień Ziemi”. Dowody realizacji : zdjęcia, dyplomy, podziękowania, zapis w kronice szkolnej Na bieżąco w okresie trwania stażu Uczestnictwo w akcjach charytatywnych • Uczestnictwo w WOŚP, akcji „Szlachetna paczka”, zbieranie zabawek i innych darόw dla osόb potrzebujących (akcja świąteczna we wspόłpracy z siostrą zakonną). Dowody realizacji : zdjęcia, podziękowania, zapis w kronice szkolnej Na bieżąco w miarę możliwości § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Współpraca z instytucjami samorządowymi • Współpraca ze Strażą Miejską, Strażą Pożarną, Komendą Policji w zakresie realizacji zagadnień edukacji komunikacyjnej. • Współpraca ze Stowarzyszeniem „Eko – Inicjatywa” w zakresie realizacji zagdanień przyrodnicznych. • Organizowanie spotkań z przedstawicielami ciekawych zawodόw. Dowody realizacji : zdjęcia, scenariusze spotkań, zapis w kronice szkolnej, podziękowania Cały okres trwania stażu Wspόłpraca z pielęgniarką szkolną • Wizyty pielęgniarki szkolnej, pogadanki. • Prelekcje na temat profilaktyki higieny jamy ustnej, higieny osobistej, zdrowego odżywiania. Dowody realizacji : zdjęcia, scenariusze spotkań W okresie stażu Współpraca z pedagogiem szkolnym • Konsultacje w sprawach wychowawczych. • Pedagogizacja rodzicόw. Dowody realizacji : rozmowy indywidualne, notatki, sprawozdanie i wnioski W okresie stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w ktόrej nauczyciel jest zatrudniony ZADANIA DZIAŁANIA/FORMY REALIZACJI TERMIN Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych • Współpraca z rodzicami – prowadzenie zebrań, spotkań indywidualnych. • Pedagogizacja rodziców – przekazywanie ciekawych artykułόw, porad. • Integracja wychowankόw świetlicy poprzez imprezy i uroczystości, pomoc koleżeńską. Dowody realizacji : adnotacje w dzienniku świetlicy, sprawozdanie i wnioski Cały okres stażu Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych • Obserwacja badanego problemu. • Gromadzenie niezbędnych dokumentόw i informacji. • Analiza i opis przypadków. Dowody realizacji : analiza i opis przypadkόw W trakcie trwania stażu Przedkładam do zatwierdzenia Zatwierdzam do realizacji ……………………………… ………………………………….. (podpis nauczyciela) (data, pieczątka, podpis dyrektora) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |