Katalog Aleksandra Płaczek, 2019-04-11 Wielun Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko: Aleksandra Płaczek Aktualny status zawodowy: nauczyciel mianowany Nazwa placówki: Stanowisko: pedagog Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2016r. Posiadane kwalifikacje: § 8 ust. 2. pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego Poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (ustawy,rozporządzenia) Przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego IX 2016r. Znajomość przepisów prawnych oraz notatki z ich analizy 2. Udział w pracach organów placówki związanych z realizacją jej podstawowych funkcji Zapoznanie się z koncepcją pracy poradni, planem pracy poradni, planem doskonalenia zawodowego, Priorytetami Kuratorium Oświaty na dany rok szkolny Okres stażu Notatki własne 3. Prowadzenie badań diagnostycznych uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych,ponadgimnazjalnych, dzieci w wieku 0-3, w wieku przedszkolnym Prowadzenie badań: analiza wniosków o podjęcie czynności diagnostycznych, analiza wcześniejszych badań prowadzonych w poradni, analiza dokumentacji zewnętrznej (szkolnej, lekarskiej badanych uczniów), prowadzenie wywiadu, dobór narzędzi do badania, prowadzenie badań, konsultacje z psychologami i logopedami,interpretacja wyników,propozycje wniosków, rozmowy w rodzicami,opiekunami, formułowanie opinii i orzeczeń. okres stażu Dokumentacja badań 4. Udzielanie bezpośrednich form pomocy Prowadzenie zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wspomagania rozwoju dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną, zajęć dla dzieci, rodziców Udzielanie indywidualnych porad uczniom, rodzicom i nauczycielom Prowadzenie badań przesiewowych słuchu i wzroku Prowadzenie badań uwagi ukierunkowanej, uwagi rozproszonej Prowadzenie szkoleń i warsztatów dla uczniów, rodziców i nauczycieli Okres stażu Wpisy w dziennikach, Wpisy w kartach indywidualnych, Wpisy w innej obowiązującej dokumentacji Platforma do badań zmysłów Scenariusze zajęć Dziennik pracy w terenie Listy obecności 5. Doskonalenie umiejętności dydaktycznych w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu zawodowym w celu podnoszenia jakości pracy poradni poprzez wykorzystywanie zdobytej wiedzy Udział w WDN Udział w kursach, szkoleniach,konferencjach Udział w zebraniach szkoleniowych Rady Pedagogicznej Udział w pracach zespołu problemowego do spraw diagnozy i terapii pedagogicznej Przewodniczenie zespołowi problemowemu do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dziecka Studiowanie literatury fachowej poświęconej zagadnieniom wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz innej tematyce psychologiczno-pedagogicznej Cały okres stażu Protokoły Zaświadczenia Protokoły RP Protokoły posiedzeń zespołów problemowych Notatki własne 6. Udoskonalenie własnego warsztatu pracy Uzyskanie kwalifikacji do posługiwania się testem Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji pozwalających poszerzyć zakres działań edukacyjnych, terapeutycznych Wprowadzenie nowych technik diagnostycznych Poszukiwanie i wdrażanie nowych sposobów prowadzenia terapii np. formy multimedialne Opracowywanie nowych scenariuszy zajęć do oferty poradni Analiza własnej pracy Okres stażu Certyfikat Zaświadczenia o odbytych szkoleniach Założenie teczki stosowanych testów i sprawdzianów pedagogicznych (autorefleksja, ewaluacja, wnioskowanie, wdrożenie zmian) Ankiety Sprawozdania 7. Przygotowanie do postępowania egzaminacyjnego na nauczyciela dyplomowanego Napisanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego V.2019 r. Sprawozdanie z dokumentacją formalną § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Wykorzystywanie w pracy komputera Wykorzystywanie w pracy internetu Doskonalenie umiejętność obsługi komputera Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi diagnostycznych Przygotowanie zajęć edukacyjnych z prezentacją multimedialną Stosowanie programów komputerowych w trakcie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęć dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną Prowadzenie badań przesiewowych wzroku i słuchu, uwagi ukierunkowanej i rozproszonej na „Platformie badań zmysłów” Pisanie sprawozdań, programów, scenariuszy, ankiet Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku Śledzenie przepisów prawa oświatowego Korzystanie z portali oświatowych Korzystanie z platformy www.doskonaleniewsieci.pl Opracowane materiały Teczka z opracowanymi narzędziami diagnostycznymi Nośnik informacyjny Dokumentacja karty terapii dziecka Platforma badań zmysłów Opracowane dokumenty Teczka z zebranymi przepisami oświatowymi, Notatki własne § 8. ust. 2. pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Współpraca z placówkami z podległej gminy Porady i konsultacje dla dyrektorów,nauczycieli, pedagogów szkolnych w trakcie wizyt w terenie Prowadzenie zajęć dla nauczycieli i rodziców według tematyki zawartej w ofercie poradni Według potrzeb Zeszyty pracy w terenie Dziennik pracy 2. Wymiana doświadczeń w ramach pracy w zespołach Zespoły diagnostyczne Zespoły orzekające Zespół problemowy do spraw diagnozy i terapii pedagogicznej Zespół do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci Inne zespoły powoływane wg potrzeb Cały rok Protokoły z posiedzeń zespołów Dziennik pracy 3. Dzielenie się wiedzą nabytą podczas kursów i szkoleń Zorganizowanie WDN Szkolenia rad pedagogicznych według tematyki zawartej w ofercie poradni na dany rok szkolny Cały rok 4. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli Udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na portalu dla nauczycieli Przygotowanie i publikacja własnych materiałów na stronie internetowej poradni Okres stażu Scenariusze zajęć Notatki własne Publikacja w internecie Publikacja w internecie rozwoju dziecka, zajęć dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną 8. Ust. 2. Pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1.Opracowanie programów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęć dla dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną Prowadzenie terapii według opracowanych programów Cały rok Opracowany program i sprawozdanie z realizacji założeń zawartych w programie 2.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dla dziecka z obniżoną sprawnością manualną i grafomotoryczną Analiza publikacji dotyczących kształcenia umiejętności opracowania i wdrażania programów edukacyjnych Ukończenie szkolenia „Terapia ręki w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym” Prowadzenie zajęć w oparciu o przygotowany program Okres stażu Notatki Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Potwierdzenie Dyrektora Poradni Opracowany program i sprawozdanie z jego wdrożenia § 8. Ust. 2. Pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności doty czących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Popularyzowanie idei wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka Opracowanie broszurek informacyjnych kierowanych do rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym Okres stażu Opracowane broszury 2. Propagowanie wiedzy mającej na celu zmniejszenie liczby urodzeń dzieci z wadami rozwojowymi Prowadzenie zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Udział w ramach akcji czy kampanii ogólnopolskich Okres stażu Scenariusze zajęć Scenariusze zajęć § 8. ust. 2. pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1.Aktywna i systematyczna współpraca z różnymi instytucjami, lokalnymi fundacjami, stowarzyszeniami Podejmowanie różnych form współpracy z instytucjami świadczącymi pomoc dla dziecka i jego rodziny Udział w ogólnopolskich akcjach Według potrzeb Sprawozdania ze współpracy z placówkami i instytucjami § 8. ust. 2. pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w k § 8. ust. 2. pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych Uczestniczenie w szkoleniach poszerzających umiejętności diagnostyczne i terapeutyczne Okres stażu Zaświadczenia ze szkoleń 2.Analiza dwóch przypadków dzieci wymagających objęcia zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju. Identyfikacja problemu, propozycja rozwiązania problemu, uzyskane efekty oddziaływań Okres stażu Zatwierdzam do realizacji: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |