Katalog Lucyna Raszka, 2019-04-11 Górki Wielkie Różne, Konspekty Konspekt zajęć rewalidacji indywidualnejKonspekt zajęć rewalidacji indywidualnej Temat zajęć: W świecie liczb (gry liczbowe i matematyczne). Układanie figur geometrycznych na podstawie działań matematycznych. Uczę się rozumieć innych – emocje i gesty (karty obrazowe z pytaniami pomocniczymi). 1. Cele: • Wykorzystywanie mocnych stron ucznia; rozwijanie zdolności matematycznych; • Rozwijanie zainteresowań na bazie już istniejących; • Wzmocnienie motywacji do pracy i wysiłku intelektualnego; • Kształtowanie wytrwałości w działaniu; • Nauka nawiązywania relacji z rówieśnikami, współdziałania w grupie; • Utrwalanie umiejętności współpracy; 2. Kryteria sukcesu: Uczeń aktywnie współpracuje w losowo przydzielonej grupie. Do końca wykonuje przydzielone zadania. 3. Treści: działania matematyczne, rachunek pamięciowy, odczytywanie emocji: zdziwienie, gniew, smutek itp., rozumienie gestów. 4. Metody: metody aktywizujące, interaktywna z elementem zaskoczenia, budowanie napięcia (innowacja). 5. Środki dydaktyczne: interaktywne prezentacje multimedialne, matematyczna gra edukacyjna (figury geometryczne w liczbach). 6. Forma organizacyjna: praca w grupie, zespołowa, indywidualna; 7. Przebieg zajęć/treści zajęć: 1) Czynności organizacyjno-porządkowe nauczyciela. • Przywitanie • Zapoznanie z tematem, celami lekcji oraz kryteriami sukcesu, 2) Prezentacja multimedialna: Nauczyciel wyświetla na monitorze multimedialnym animację działań matematycznych. Uczniowie wykonują rachunek pamięciowy. Na monitorze sprawdzają poprawność wykonanego działania. Grupa uczniów opisuje, co przedstawiają poszczególne fragmenty ilustracji. 3) Odczytywanie emocji i gestów: Uczniowie opisują co przedstawiają kolejne ilustracje, przedstawione na monitorze. Nauczyciel naprowadza uczniów pytaniami pomocniczymi, np. Czy dziewczynka: a) jest przestraszona , ponieważ boi się psa? b) wesoła, ponieważ bawi się w chowanego? c) jest smutna, ponieważ nikt nie chce się z nią bawić? 4) Omówienie sytuacji społecznych przedstawionych w prezentacji multimedialnej. 5) Podział na grupy: Każdy uczeń zabiera kartkę z działaniem, rozwiązuje i szuka wyniku. Kartki z wynikami leżą na 4 stolikach. Uczeń siada przy stoliku, na którym znajduje się wynik odpowiadający działaniu, które uczeń rozwiązał. 6) Praca w grupach - układanie figur geometrycznych na podstawie działań matematycznych – nauczyciel monitoruje pracę w grupach, podpowiada rozwiązanie, naprowadza i zachęca do wspólnego szukania rozwiązań, zachęca do wysiłku intelektualnego i doprowadzenia zadania do końca. 7) Praca indywidualna: Nauczyciel wyświetla działania, każdy uczeń liczy w pamięci i zapisuje wynik na kartce. Gdy jest pewien rozwiązania, podnosi kartkę do góry. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonanego działania. 8) Czynności końcowe. Pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |