![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Jałowiec, 2019-04-25 WARSZAWA Matematyka, Scenariusze "Zbieramy dziesiątki” – doskonalimy wykonywanie obliczeń w zakresie 10Scenariusz lekcji w klasie 1 Edukacja matematyczna „Zbieramy dziesiątki” – doskonalimy wykonywanie obliczeń w zakresie 10 Cele: Uczeń doskonali umiejętność wykonywania działań w zakresie 10 Uczeń rozwija logiczne myślenie Uczeń uczy się respektować zasady obowiązujące w grach matematycznych Uczeń współpracuje z innymi w grupie i w parze Metody: Problemowe – gry matematyczne Praktyczne – obliczenia Formy pracy: Indywidualna Grupowa W parze Środki dydaktyczne: Lizaki z liczbami Plansza do gry matematycznej Tablica multimedialna Przebieg zajęć: 1. Prezentacja celów lekcji 2. NaCoBeZu – określenie zasad oceniania o punkty za zgodną i dobrze wykonaną pracę w parach o ocena za poprawnie wykonane zadanie w zeszycie 3. Zagadki matematyczne z lizakami (każdy uczeń posiada zestaw lizaków z liczbami od 0 do 9). Uczniowie reagują na polecenia nauczyciela podnosząc odpowiedni kartonik z liczbą: Jaka to liczba: jest większa niż 7 a mniejsza niż 9 Jaka to liczba: jest większa niż 0 a mniejsza niż 2 Jaka to liczba: jest większa niż 4 a mniejsza niż 6 Jaka to liczba: większa o 1 od 5 Jaka to liczba: większa o 2 od 8 Jaka to liczba: mniejsza o 1 od 7 Jaka to liczba: mniejsza o 2 od 10 4. Zabawa ruchowa z lizakami: dzieci spacerują po klasie przy muzyce, na hasło realizują poleceni nauczyciela: Grupę tworzą takie same cyfry Grupę tworzą cyfry od 1do 4, cyfry ustawione rosnąco Grupę tworzą cyfry, których suma wynosi 8 Grupę tworzą cyfry, których suma wynosi 10 5. Gra matematyczna w parach: na liściach nenufaru uczniowie układają kartoniki z liczbami lub kostki tak, aby suma liczb wynosiła 10. Powstałe działania zapisują w zeszycie. Dla uczniów, którzy przejawiają trudności z wykonaniem zadania przewidziane są przykładowe rozwiązania, które należy ułożyć na planszy. Plansza do gry pochodzi zestawu gier: „Matematyczne rozgrywki – zabawy i gry edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” Z. Olejniczak i J. Wójcickiej 6. Gra multimedialna w portalu learningapps: Dodawanie i odejmowanie do 10 - https://learningapps.org/1998491 7. Podsumowanie: Przypomnienie celu lekcji Ocenianie swojego zaangażowania – strzał w dziesiątkę Nauczyciel przygotowuje planszę przedstawiającą tarczę do rzutek. Uczniowie przyklejają do niej kulkę z papieru, oceniając swojej zaangażowanie w czasie lekcji _ 10 oznacza bardzo się angażowałem, 1 oznacza nie angażowałem się. Opracowała: Agnieszka Jałowiec Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |