AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Jałowiec, 2019-04-25
WARSZAWA

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Wiosna nad rzeką - scenariusz lekcji ortografii w klasie 1

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI W KLASIE 1
Edukacja polonistyczna
Temat: Wiosna nad rzeką
Cele:
Uczeń :
 potrafi uporządkować liczby w szeregu rosnącym;
 rozpoznaje, nazywa i pisze dwuznak rz;
 potrafi dokonać analizy wyrazów;
 pamięta pisownię niektórych wyrazów z ż i rz;
 potrafi współpracować w parze.
Metody:
 słowne
 praktycznego działania
 problemowe
Formy pracy:
 indywidualna
 w parach
 zbiorowa

Przebieg lekcji:
1. Prezentacja celów lekcji.
Cele zostają przedstawione za pomocą plansz obrazkowych (poznawanie litery, czytanie, ortografia)

2. Orientacja w szeregu liczbowym: wybrane dzieci otrzymują kartoniki
z liczbami 1-14
 ustawiają się w szeregu od najmniejszej do największej
 kucają liczby większe od 6
 krok do przodu liczby mniejsze od 12
 kartoniki do góry liczby większe od 4 a mniejsze od 11
 ustawiają się w szeregu od największej do najmniejszej, odwracają kartoniki
 odczytują hasło: „Tęsknimy za wiosną”.

3. Pogadanka: dlaczego tęsknimy za wiosną?

4. Łowimy ryby – zadanie dla pary.
Podanie instrukcji do zadania: każda para losuje przy pomocy wędki zestaw rybek (wędka to patyk ze sznurkiem, na końcu sznurka przywiązany jest magnes, rybki spięte są spinaczem, więc swobodnie można je łapać). Zestaw dwóch rybek – na jednej znajduje się wyraz,
w którym uczniowie powinni wpisać ż, na drugiej rz. Uczniowie wspólnie uzupełniają brakującą literę. Poprawność zapisu wyrazów sprawdzają
w słowniczku ortograficznym. Do każdego wyrazu dorysowują model głoskowy. Rybki przyklejają do planszy. Plansze przedstawiają staw: jedna plansza oznaczona jest literą „ż”, druga literą „rz”.

5. Wykonanie karty pracy - praca samodzielna. Uczniowie uzupełniają tekst podanymi wyrazami. Odczytują go.

Karta pracy
Uzupełnij zdania podanymi wyrazami.
 rzekach  grzeje  porządki  żonkile 
 brzozy 

Marcowe słonko coraz mocniej ……..………………..
Puszczają lody na ………………………….….
Zwierzęta robią wiosenne ……………………………….
Zielenią się gałązki ………………..…….
Kwitną pierwiosnki i żółte ……………………….

6. Gra multimedialna: Odsłoń obrazek – grupowanie wyrazów do odpowiednich kategorii: wyrazy z ż lub rz.
https://learningapps.org/display?v=pgfe4via519

7. Podsumowanie:
 Przypomnienie celu lekcji
 Ocenianie swoich umiejętności poprzez przyklejanie na planszy muszelek:
duża muszelka – jestem mistrzem ortografii, wszystkie zadania było dla mnie proste;
średnia muszelka – całkiem dobrze sobie poradziłam/poradziłem;
mała muszelka – muszę jeszcze poćwiczyć.

Opracowanie:
Agnieszka Jałowiec
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.