Katalog

Małgoarzta Jurkiewicz, 2019-05-10
Sztum

Zajęcia przedszkolne, Projekty edukacyjne

Projekt "Dziś przedszkolak - jutro uczeń"

- n +

„Dziś przedszkolak , jutro uczeń”
Program ułatwiający przedszkolakom strat w szkole podstawowej

Autorka programu: mgr Małgorzata Jurkiewicz

Program skierowany jest do dzieci sześcioletnich z Publicznego Przedszkola Nr 1 im. Kubusia Puchatka w Sztumie.
Czas trwania: od 1 października 2018 do 31 maja 2019 r.
Program jest zgodny z treściami zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

Wstęp

Bardzo ważnym etapem w rozwoju u dziecka , jest zakończenie okresu przedszkolnego i rozpoczęcie nauki w szkole. Zadaniem przedszkola jest optymalne przygotowanie dziecka do osiągnięcia gotowości szkolnej i rozpoczęcia nauki w szkole zarówno pod względem dydaktycznym, społecznym ale również , co jest bardzo ważne pod względem emocjonalnym. Dziecko wkraczając w mury szkolne powinno być wyposażone w wiedzę i umiejętności pozwalające mu na jak najlepszy strat w klasie pierwszej.
Zadaniem tego programu jest przybliżanie dzieciom środowiska szkolnego, zarówno samego wyglądu budynku, ale również, przebiegiem lekcji , z zajęciami szkolnymi, bezpieczną droga do i ze szkoły, z zasadami jakie uczniowie muszą przestrzegać.

I. Cel ogólny:

- zapewnienie takich warunków, aby przygotować dzieci sześcioletnie pod względem emocjonalnym i społecznym do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej,

II. Cele szczegółowe

-poznanie środowiska szkolnego, zajęć szkolnych,
- pozytywne wzmocnienie dziecka, nauka wiary we własne możliwości,
- wszechstronny rozwój dziecka,
- nabywanie umiejętności radzenia sobie w nowych sytuacjach,
- rozwijanie postawy otwartej na nowe sytuacje nauka radzenia sobie z lękiem oraz umiejętności zgłaszania swoich obaw i lęków,
- kształtowanie umiejętności swobodnego poruszania się po szkole,
- rozwijanie zainteresowań dziecka, jego umiejętności społecznych,

III. Formy realizacji

- zapoznanie dzieci z wyglądem szkoły, zwiedzanie szkoły,
- udział w zajęciach otwartych w kasie pierwszej , poznanie toku lekcji,
- obserwacja pracy uczniów na lekcji,
- udział w zajęciach bibliotecznych,
- obserwacja zajęć wychowania fizycznego, udział w takich zajęciach,
- obserwacja zajęć w sali komputerowej,
- zapraszanie uczniów na uroczystości przedszkolne,
- udział w uroczystościach szkolnych,

Planowane efekty:

- dzieci uczestniczące w programie pozbędą się lęku i obaw w związku ze zmianą środowiska oraz rozpoczęciem nauki w kasie pierwszej,
- podejmują się wyzwań i śmiało przezwyciężają trudności,
- swobodnie poruszają się w środowisku szklonym,
IV. Ewaluacja programu

Program realizowany będzie w roku szkolnym 2018/2019
Ewaluacja programu będą:
• ankieta przeprowadzona wśród rodziców (dotyczących stopnia emocjonalnej gotowości dziecka do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej),
• dokumentacja fotograficzna,
• quizy wiedzy o szkole dla dzieci, album „Szkoła moich marzeń”
• obserwacja bieżąca zachowań dzieci,
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.