Katalog AGATA tĘCZA- tUSZAKOWSKA, 2019-05-10 Opole Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPSP nr 15 im. Królowej Jadwigi w Opolu ul. Małopolska 20 45-334 Opole PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Nauczyciel mianowany mgr AgataTęcza-Tuszakowska DANE PERSONALNE: Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr AgataTęcza- Tuszakowska Stanowisko: nauczyciel wspomagający TERMINARZ: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: Data zakończenia stażu: 31.05.2019r. Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Czynności organizacyjne. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Uzupełnienie informacji o zmianach w prawie oświatowym Analiza przepisów prawa regulujących system awansu zawodowego-Rozporządzenia MENIS w sprawie uzyskania stopni awansu-Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Sierpień/Wrzesień 2016r. Dokumentacja własna 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie i przedłożenie dyrektorowi szkoły plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2016r. Wrzesień 2016r. Okres stażu. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Dokumentacja własna. 3. Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji w wersji elektronicznej i papierowej. Kompletowanie dokumentacji mającej znaczenie na ocenę pracy. Okres stażu. Teczka z dokumentacją własną. 4. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Autorefleksja. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj 2019r. Sprawozdanie z realizacji planu. 5. Bieżąca analiza dokumentacji szkolnej. Rzetelne i zgodne z prawem prowadzenie dokumentacji szkolnej wynikającej z zajmowanego stanowiska. Na bieżąco. Dokumentacja szkolna. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu oraz samodzielnym pogłębianiu wiedzy. Udział w szkoleniach w ramach WDN, posiedzeniach rady pedagogicznej według harmonogramu,praca w zespołach zadaniowych i przedmiotowych (zespole ds. bezpieczeństwa i profilaktyki oraz zespole nauczycieli wspomagających). Udział i prowadzenie WDN. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury jak również korzystanie z Internetu jako podstawowego źródła informacji. Okres stażu. Listy obecności, plany pracy, sprawozdania, zaświadczenia. Własna dokumentacja. Wykaz interesujących książek i stron internetowych. 2. Udział w zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli wynikającym z potrzeb własnych i szkoły Udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach. Okres stażu. Zaświadczenia, dyplomy. 3. Modyfikowanie własnego warsztatu pracy poprzez dobór odpowiednich i nowatorskich form i metod pracy dla każdego ucznia w zależności od jego możliwości psychofizycznych. Opracowywanie pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć, Stosowanie aktywizujących metod nauczania w procesie dydaktycznym oraz różnorodnych form pracy z wykorzystaniem TIK na zajęciach z uczniem dysfunkcyjnym. Dokonywaniu oceny postępu w zakresie umiejętności społecznych (kompetencji społecznej) dzieci. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do specyficznych potrzeb i możliwości uczniów z orzeczeniami i opiniami MPPP oraz tworzenie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych. Opracowywanie programów rewalidacji indywidualnej i zajęć ZKK oraz prowadzenie zajęć. Okres stażu. Dokumentacja własna, diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia, dostosowania, indywidualne programy pracy. 4. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań; współpraca z samorządem szkolnym. Konsultowanie podejmowanych działań w klasie z pedagogiem, psychologiem i logopedą szkolnym Aktywna współpraca z Samorządem Szkolnym.- szerzenie idei wolontariatu poprzez koordynowanie w szkole „Akcji Kilometry Dobra”. Przestrzeganie , aby w strukturach samorządu był przedstawiciel uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Praca z zespole zadaniowym ds. Bezpieczeństwa i Profilaktyki jako jej członek oraz praca w zespole przedmiotowym Nauczycieli Wspomagających jako jej przewodnicząca. Okres stażu Sprawozdania, plany pracy, dokumentacja szkolna i własna. 5. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami. Opieka nad salą lekcyjną. Tworzenie tematycznych gazetek ściennych w klasie i na korytarzu, pomoc przy dekorowaniu szkoły. Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych. Przygotowywanie i prowadzenie uroczystości klasowych i szkolnych. Uczestniczenie w konkursach szkolnych, wystąpieniach, festiwalach, spartakiadach, akcjach. Rozwijanie zdolności i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach. Okres stażu Sprawozdania, zaświadczenia, dokumentacja własna. 6. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym. Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Informacje dla rodziców o zamierzeniach dydaktyczno-wychowawczych. Zajęcia otwarte dla rodziców. Organizacja imprez okolicznościowych dla członków rodziny. Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach szkolnych. Organizowanie spotkań z rodzicami wykonującymi ciekawe zawody lub mających ciekawe zainteresowania, zdolności w ramach programu „ Mamo, tato zostań bohaterem swojego dziecka”. Spotkania w szkole lub w miejscu pracy rodzica. Okres stażu Sprawozdania, dokumentacja własna, wpisy do dziennika. 7. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą, szczególnie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną- wymiana informacji, spotkania na terenie placówki oraz poza nią. Współpraca z Fundacją „Dom” w Opolu- udział w akacjach charytatywny, spotkania ze specjalistami. Współpraca z Towarzystwem Walki z Kalectwem w Opolu- udział w Opolskich Dniach Osób Niepełnosprawnych. Okres stażu Sprawozdania, dokumentacja własna. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy hospitacji, planów i programów korzystając z komputera. Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. Wykorzystywanie w pracy encyklopedii multimedialnych i Internetu. Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. Okres stażu Dokumentacja szkolna i własna. 2. Korzystanie na zajęciach ze sprzętu informatycznego, wykorzystywanie pomocy multimedialnych w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wykorzystywanie narzędzi elektronicznych dostosowanych do pracy z uczniami o różnego rodzaju dysfunkcjach. Wzbogacanie i uatrakcyjnianie zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno –kompensacyjnych przez korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, takich jak MatZOO, Gry Ortomagiczne, Sokrates, Ortofrajda, Edusensus, Learning Apps. E- podrecznik. Wykorzystywanie TIK jako narzędzia kompensacyjnego w pracy z uczniami o SPE. Wykorzystanie specjalistycznego sprzętu( Mysz komputerowa BIGtrack oraz klawiatura Clevy),powiększona czcionka, programy typu Czytak. Okres stażu. Dokumentacja własna 3. Multimedialne i elektroniczne dokumentowanie wszelkich wydarzeń z życia klasy i szkoły. Zamieszanie informacji na stronie www szkoły oraz w e-kronice. Dokumentowanie wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu. Okres stażu. Informacja na stronie szkoły i w e-kronice, dokumentacja własna. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. 1. Opracowanie materiałów i narzędzi dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów. Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. Okres stażu. Scenariusze, poświadczenie nauczycieli współpracujących, dokumentacja własna. 2. Opublikowanie na stronie internetowej ,,Planu rozwoju zawodowego”. Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. I semestr roku szkolnego 2016/2017 Zaświadczenie, publikacja w Internecie. 3. Prowadzenie szkoleń w ramach WDN dla kadry pedagogicznej. Opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych. Wygłoszenie referatów szkoleniowych dla nauczycieli na WDN. Okres stażu. Referaty. Potwierdzenie Dyrektora szkoły. 4. Zajęcia otwarte i koleżeńskie dla nauczycieli stażystów, kontraktowych oraz studentów kierunków pedagogicznych. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć otwartych. Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Okres stażu. Scenariusze. Lista obecności nauczycieli. Potwierdzenie Dyrektora 5. Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego i zadaniowego. Pełnienie roli lidera w zespole nauczycieli wspomagających oraz bycie członkiem w zespole ds. wychowania i profilaktyki. Okres stażu Dokumentacja własna , sprawozdania, dokumentacja szkolna. 6. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentacji uczniów o SPE, przygotowywanie opinii do poradni i specjalistów). Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń. Polepszenie współpracy i wymiany doświadczeń. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych. Opracowywanie programów rewalidacji indywidualnej i zajęć ZKK. Prowadzenie zajęć wspierających i specjalistycznych. Okres stażu. Dokumentacja szkolna. 2. Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie innowacji „ Mamo, tato zostań bohaterem swojego dziecka”. Opracowanie i wdrożenie własnych programów z zakresu zajęć wspierających oraz integrujących i rozwijających uczniów. Okres stażu. Dokumentacja szkolna. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci. Organizacja szkolnych i międzyszkolnych konkursów: Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. Obserwacja dzieci na tle grupy. Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami. Organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy oraz stwarzanie warunków do prezentacji swoich umiejętności i zdolności w ramach organizowanych cyklicznie, klasowych zajęć „ Mam talent”.Motywowanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach. Dokumentacja szkolna, dyplomy, notatki własne. Praca z dziećmi z różnego rodzajami dysfunkcjami Prowadzenie zajęć specjalistycznych i wspierających. Okres stażu wg potrzeb Wpisy do dziennika. Dokumentacja szkolna. Dyplomy, podziękowania. Współpraca z instytucjami wspierającymi. Organizowanie wycieczek poza teren szkoły. Organizowanie wycieczek do różnych instytucji i miejsc rozwijający wiedzę i zainteresowania uczniów. Zapoznanie dzieci z najbliższym środowiskiem oraz z instytucjami użyteczno – społecznymi. Promocja zdrowia, propagowanie zdrowego stylu życia, właściwego odżywiania się. Okres stażu. Sprawozdania. Dokumentacja szkolna. Dyplomy, podziękowania. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. Zamieszczanie informacji w prasie lokalnej dotyczącej działalności szkoły oraz na stronie internetowej szkoły. Organizowanie uroczystości szkolnych, dni otwartych,kiermaszów. Udział w konkursach, imprezach, akcjach organizowanych na terenie gminy, województwa i kraju. Okres stażu. Sprawozdania. Dokumentacja szkolna. Dyplomy, podziękowania. § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1 Współpraca z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi i Specjalistycznymi. Spotkania ze specjalistami w celu wymiany doświadczeń, udział w warsztatach, szkoleniach, konferencjach. Okres stażu. Notatki własne, zaświadczenia. 2 Udział w akcjach charytatywnych oraz inicjatywach szerzących pozytywny wizerunek integracji.. Współpraca z Fundacją Dom w Opolu. Współpraca z Towarzystwem Walki z Kalectwem w Opolu- udział w Opolskich Dniach Osób Niepełnosprawnych. Okres stażu. Sprawozdania, zaświadczenia. 3 Podejmowanie działań na rzecz integracji dzieci i młodzieży. Współpraca ze szkołami i instytucjami kształcącymi i wspierającymi uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Udział w akcjach, konkursach. Okres stażu. Notatki własne, zaświadczenia. § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Otoczenie opieką i wsparciem uczniów klasy, w której jestem nauczycielem wspomagającym. Ścisła współpraca z całym gronem pedagogicznym. Współpraca z rodzicami uczniów. Okres stażu Dokumentacja szkolna i własna. 2. Opis i analiza przypadków - rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Identyfikacja problemu. Geneza i dynamika zjawiska. Znaczenie problemu. Prognoza. Propozycje rozwiązania. Wdrażanie oddziaływań. Efekty oddziaływań. Okres stażu Opis i analiza przypadku. Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Plan sporządziła: Agata Tęcza- Tuszakowska Zatwierdzam do realizacji: data i podpis dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |