Katalog

AGATA tĘCZA- tUSZAKOWSKA, 2019-05-10
Opole

Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

PSP nr 15 im. Królowej Jadwigi w Opolu
ul. Małopolska 20
45-334 Opole










PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO














Nauczyciel mianowany mgr AgataTęcza-Tuszakowska

DANE PERSONALNE:
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr AgataTęcza- Tuszakowska
Stanowisko: nauczyciel wspomagający

TERMINARZ:
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r.
Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego:
Data zakończenia stażu: 31.05.2019r.

Cel główny:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

Czynności organizacyjne.

Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Poznanie procedury
awansu zawodowego.
Uzupełnienie informacji
o zmianach w prawie oświatowym
Analiza przepisów prawa regulujących system awansu zawodowego-Rozporządzenia MENIS w sprawie uzyskania stopni awansu-Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Sierpień/Wrzesień 2016r.
Dokumentacja własna
2.
Odbycie stażu
dotyczącego awansu
zawodowego.
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Opracowanie i przedłożenie dyrektorowi
szkoły plan rozwoju zawodowego.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Wrzesień 2016r.

Wrzesień 2016r.


Okres stażu.

Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju
zawodowego.

Dokumentacja własna.

3.
Bieżące dokumentowanie realizacji
planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentacji w wersji elektronicznej i papierowej.
Kompletowanie dokumentacji mającej
znaczenie na ocenę pracy.
Okres stażu.
Teczka z dokumentacją własną.
4.
Sporządzenie 
sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Autorefleksja. Opracowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Maj 2019r.
Sprawozdanie
z realizacji planu.
5.
Bieżąca analiza dokumentacji szkolnej.
Rzetelne i zgodne z prawem prowadzenie dokumentacji szkolnej wynikającej z zajmowanego stanowiska.
Na bieżąco.
Dokumentacja szkolna.

Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:

§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu oraz samodzielnym pogłębianiu wiedzy.
Udział w szkoleniach w ramach WDN, posiedzeniach rady pedagogicznej według harmonogramu,praca w zespołach zadaniowych i przedmiotowych (zespole ds. bezpieczeństwa i profilaktyki oraz zespole nauczycieli wspomagających). Udział i prowadzenie WDN.
Systematyczne pogłębianie wiedzy
z zakresu metodyki, dydaktyki
poprzez studiowanie fachowej
literatury jak również korzystanie
z Internetu jako podstawowego
źródła informacji.
Okres stażu.
Listy obecności, plany pracy, sprawozdania, zaświadczenia. Własna dokumentacja. Wykaz interesujących
książek i stron
internetowych.
2.
Udział w zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli wynikającym z potrzeb własnych i szkoły
Udział w warsztatach metodycznych,
szkoleniach, kursach doskonalących,
konferencjach.
Okres stażu.
Zaświadczenia, dyplomy.
3.
Modyfikowanie własnego warsztatu pracy poprzez dobór odpowiednich i nowatorskich form i metod pracy dla każdego ucznia w zależności od jego możliwości psychofizycznych.
Opracowywanie pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć, Stosowanie aktywizujących metod nauczania w procesie dydaktycznym oraz różnorodnych form pracy z wykorzystaniem TIK na zajęciach z uczniem dysfunkcyjnym.
Dokonywaniu oceny postępu w zakresie umiejętności społecznych (kompetencji społecznej) dzieci. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do specyficznych potrzeb i możliwości uczniów z orzeczeniami i opiniami MPPP oraz tworzenie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych. Opracowywanie programów rewalidacji indywidualnej i zajęć ZKK oraz prowadzenie zajęć.
Okres stażu.
Dokumentacja własna,
diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia,
dostosowania, indywidualne programy pracy.
4.
Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań; współpraca z samorządem szkolnym. Konsultowanie podejmowanych działań w klasie z pedagogiem, psychologiem i logopedą szkolnym
Aktywna współpraca z Samorządem Szkolnym.- szerzenie idei wolontariatu poprzez koordynowanie w szkole „Akcji Kilometry Dobra”. Przestrzeganie , aby w strukturach samorządu był przedstawiciel uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Praca z zespole zadaniowym ds. Bezpieczeństwa i Profilaktyki jako jej członek oraz praca w zespole przedmiotowym Nauczycieli Wspomagających jako jej przewodnicząca.
Okres stażu
Sprawozdania, plany pracy, dokumentacja szkolna i własna.
5.
Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami.
Opieka nad salą lekcyjną.
Tworzenie tematycznych gazetek ściennych w klasie i na korytarzu, pomoc przy dekorowaniu szkoły. Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych. Przygotowywanie i prowadzenie uroczystości klasowych i szkolnych. Uczestniczenie w konkursach
szkolnych, wystąpieniach,
festiwalach, spartakiadach, akcjach.
Rozwijanie zdolności i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach.
Okres stażu
Sprawozdania, zaświadczenia, dokumentacja własna.
6.
Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym.
Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami.
Pedagogizacja rodziców.
Konsultacje indywidualne z rodzicami.
Informacje dla rodziców o zamierzeniach
dydaktyczno-wychowawczych.
Zajęcia otwarte dla rodziców.
Organizacja imprez okolicznościowych dla
członków rodziny. Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa
w uroczystościach szkolnych.
Organizowanie spotkań z rodzicami
wykonującymi ciekawe zawody lub mających ciekawe zainteresowania, zdolności w ramach programu „ Mamo, tato zostań bohaterem swojego dziecka”. Spotkania w szkole lub w miejscu pracy rodzica.
Okres stażu
Sprawozdania, dokumentacja własna, wpisy do dziennika.
7.
Współpraca ze
środowiskiem lokalnym.
Współpraca z instytucjami
wspomagającymi pracę wychowawczą i
opiekuńczą, szczególnie z Poradnią
Psychologiczno-Pedagogiczną- wymiana informacji, spotkania na terenie placówki oraz poza nią.
Współpraca z Fundacją „Dom” w Opolu- udział w akacjach charytatywny, spotkania ze specjalistami.
Współpraca z Towarzystwem Walki z Kalectwem w Opolu- udział w Opolskich Dniach Osób Niepełnosprawnych.
Okres stażu
Sprawozdania, dokumentacja własna.


§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Organizowanie
warsztatu pracy przy
użyciu techniki
komputerowej.
Wykonywanie środków dydaktycznych za
pomocą komputera.
Opracowywanie dokumentów, sprawozdań,
scenariuszy hospitacji, planów i programów korzystając z komputera.
Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów,
zaproszeń, podziękowań przy użyciu
komputera.
Gromadzenie niezbędnych przepisów
oświatowych z Internetu.
Wykorzystywanie w pracy encyklopedii
multimedialnych i Internetu.
Korzystanie z internetowych publikacji
innych nauczycieli odbywających staż.
Okres stażu
Dokumentacja szkolna i własna.
2.
Korzystanie na zajęciach ze sprzętu informatycznego, wykorzystywanie pomocy multimedialnych w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wykorzystywanie narzędzi elektronicznych dostosowanych do pracy z uczniami o różnego rodzaju dysfunkcjach.
Wzbogacanie i uatrakcyjnianie zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno –kompensacyjnych przez korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, takich jak MatZOO, Gry Ortomagiczne, Sokrates, Ortofrajda, Edusensus, Learning Apps. E- podrecznik.
Wykorzystywanie TIK jako narzędzia kompensacyjnego w pracy z uczniami o SPE. Wykorzystanie specjalistycznego sprzętu( Mysz komputerowa BIGtrack oraz klawiatura Clevy),powiększona czcionka, programy typu Czytak.
Okres stażu.
Dokumentacja własna
3.
Multimedialne i elektroniczne dokumentowanie wszelkich wydarzeń z życia klasy
i szkoły.
Zamieszanie informacji na stronie www szkoły oraz w e-kronice. Dokumentowanie wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu.
Okres stażu.
Informacja na stronie szkoły i w e-kronice, dokumentacja własna.

§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
1. Opracowanie
materiałów i narzędzi dydaktycznych,
scenariuszy zajęć, testów.
Udostępnianie koleżankom swojego
warsztatu pracy – scenariusze zajęć,
pomoce dydaktyczne.
Okres stażu.
Scenariusze, poświadczenie nauczycieli współpracujących, dokumentacja własna.
2.
Opublikowanie na
stronie
internetowej ,,Planu
rozwoju zawodowego”.
Opublikowanie w portalu internetowym
zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego.


I semestr roku
szkolnego 2016/2017
Zaświadczenie,
publikacja w
Internecie.
3.
Prowadzenie szkoleń w
ramach WDN dla kadry pedagogicznej.


Opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych. Wygłoszenie referatów szkoleniowych dla nauczycieli na WDN.
Okres stażu.
Referaty.
Potwierdzenie
Dyrektora
szkoły.
4.
Zajęcia otwarte i koleżeńskie dla nauczycieli stażystów, kontraktowych oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć otwartych. Zaprezentowanie innowacyjnych metod
pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Okres stażu.
Scenariusze.
Lista obecności
nauczycieli.
Potwierdzenie
Dyrektora
5.
Aktywny udział w pracach zespołu
przedmiotowego i zadaniowego.
Pełnienie roli lidera w zespole nauczycieli wspomagających oraz bycie członkiem w zespole ds. wychowania i profilaktyki.
Okres stażu
Dokumentacja własna , sprawozdania, dokumentacja szkolna.
6.
Dzielenie się wiedzą i
umiejętnościami z
innymi nauczycielami
Wspólne rozwiązywanie problemów
(podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentacji uczniów o SPE, przygotowywanie opinii do poradni i specjalistów).
Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach.
Udostępnianie swoich opracowań,
materiałów ze szkoleń.
Polepszenie współpracy i wymiany
doświadczeń.
Okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych. Opracowywanie programów rewalidacji indywidualnej i zajęć ZKK.
Prowadzenie zajęć wspierających i specjalistycznych.
Okres stażu.
Dokumentacja szkolna.






2.
Kształtowanie
umiejętności
autorskiego
projektowania własnych
działań. Opracowanie innowacji „ Mamo, tato zostań bohaterem swojego dziecka”.
Opracowanie i wdrożenie własnych
programów z zakresu zajęć wspierających oraz integrujących i rozwijających uczniów.
Okres stażu.
Dokumentacja szkolna.

§ 8 ust. 2 pkt 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Diagnozowanie i
rozwijanie
zainteresowań i zdolności dzieci.
Organizacja szkolnych i międzyszkolnych konkursów:
Stosowanie różnorodnych aktywnych
metod i form pracy z uwzględnieniem
różnic rozwojowych.
Obserwacja dzieci na tle grupy.
Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich
rodzicami.
Organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy oraz stwarzanie warunków do prezentacji swoich umiejętności i zdolności w ramach organizowanych cyklicznie, klasowych zajęć „ Mam talent”.Motywowanie i przygotowywanie uczniów do udziału
w konkursach.

Dokumentacja szkolna, dyplomy, notatki własne.

Praca z dziećmi z różnego rodzajami dysfunkcjami


Prowadzenie zajęć specjalistycznych i wspierających.
Okres stażu
wg potrzeb
Wpisy do dziennika.
Dokumentacja szkolna. Dyplomy, podziękowania.

Współpraca z
instytucjami wspierającymi. Organizowanie
wycieczek poza teren szkoły.
Organizowanie wycieczek do różnych
instytucji i miejsc rozwijający wiedzę i zainteresowania uczniów. Zapoznanie dzieci z najbliższym
środowiskiem oraz z instytucjami
użyteczno – społecznymi.
Promocja zdrowia, propagowanie zdrowego stylu życia, właściwego odżywiania się.
Okres stażu.
Sprawozdania.
Dokumentacja szkolna. Dyplomy, podziękowania.

Promowanie
szkoły w
środowisku lokalnym.
Zamieszczanie informacji w prasie lokalnej dotyczącej działalności szkoły oraz na stronie internetowej szkoły.
Organizowanie uroczystości szkolnych, dni otwartych,kiermaszów. Udział w konkursach, imprezach, akcjach organizowanych na terenie gminy, województwa i kraju.
Okres stażu.
Sprawozdania.
Dokumentacja szkolna. Dyplomy, podziękowania.
§ 8 ust. 2 pkt 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1
Współpraca z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi i Specjalistycznymi.
Spotkania ze specjalistami w celu wymiany doświadczeń, udział w warsztatach, szkoleniach, konferencjach.
Okres stażu.
Notatki własne, zaświadczenia.
2
Udział w akcjach charytatywnych oraz inicjatywach szerzących pozytywny wizerunek integracji..
Współpraca z Fundacją Dom w Opolu.
Współpraca z Towarzystwem Walki z Kalectwem w Opolu- udział w Opolskich Dniach Osób Niepełnosprawnych.
Okres stażu.
Sprawozdania, zaświadczenia.
3
Podejmowanie działań na rzecz integracji dzieci i młodzieży.
Współpraca ze szkołami i instytucjami kształcącymi i wspierającymi uczniów
o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Udział w akcjach, konkursach.
Okres stażu.
Notatki własne, zaświadczenia.

§ 8 ust.2 pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych
lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
1.
Otoczenie opieką i wsparciem uczniów klasy, w której jestem nauczycielem wspomagającym.
Ścisła współpraca z całym gronem pedagogicznym. Współpraca z rodzicami uczniów.
Okres stażu
Dokumentacja szkolna i własna.
2.
Opis i analiza
przypadków -
rozpoznawanie i
rozwiązywanie
problemów
edukacyjnych,
wychowawczych lub
innych.
Identyfikacja problemu.
Geneza i dynamika zjawiska.
Znaczenie problemu.
Prognoza.
Propozycje rozwiązania.
Wdrażanie oddziaływań.
Efekty oddziaływań.
Okres stażu
Opis i analiza przypadku.

Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły.


Plan sporządziła:
Agata Tęcza- Tuszakowska

Zatwierdzam do realizacji:

data i podpis dyrektora










Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.