![]() |
![]() |
Katalog Joanna Pachuca, 2019-05-15 Janowiec Pedagogika, Różne Opinia o uczennicy - upośl. lekkieOPINIA xxx urodzona xxxx r. w xxx, jest uczennicą klasy trzeciej integracyjnej. Dziewczynka chętnie chodzi do szkoły. Jest radosna, miła, koleżeńska. Nie popada w żadne konflikty z rówieśnikami, wszelkie polecenia wykonuje natychmiast. Na zajęciach pracuje dzielnie, na miarę swoich możliwości. Wymaga częstego wsparcia i pomocy ze strony nauczyciela wspomagającego. Dziewczynka łatwo się rozprasza, nadmiernie zwraca uwagę na nieistotne bodźce słuchowe. Wykazuje trudność w skupianiu i koncentracji uwagi. Hałaśliwe otoczenie zmniejsza wydajność i efektywność jej pracy, powoduje zmęczenie. xxx ma trudności z zapamiętywaniem i powtarzaniem usłyszanej informacji, sekwencji dźwięków, z uczeniem się na pamięć i zapamiętywaniem. Czyta głoskami i sylabami proste wyrazy w wolnym tempie, dłuższe wyrazy często przekręca. Nie zawsze rozumie przeczytany krótki tekst. Wypowiada się pojedynczymi wyrazami, krótkimi zdaniami zbudowanymi niepoprawnie, ma mały zasób słownictwa. Przepisuje z tablicy, nie popełniając większych błędów, ale często na zasadzie odwzorowywania. Pisze samodzielnie z pamięci i ze słuchu krótkie wyrazy. Obliczenia wykonuje na konkretach, popełniając niekiedy błędy. Z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe. Rozumie zależności ubywania, przybywania. Zna podstawowe figury geometryczne. Poprawnie odczytuje wskazania termometru i pełne godziny zegara. Bardzo dobrze mierzy i rysuje odcinki o podanej długości. Prawidłowo obserwuje i wyciąga trafne wnioski podczas zajęć przyrodniczych. Wymienia dni tygodnia i pory roku, myli nazwy miesięcy. Rozumie zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku. Podczas zajęć komputerowych sprawnie posługuje się poznanymi programami, po uprzednim objaśnieniu i ukierunkowaniu przez nauczyciela wspomagającego. Prace plastyczne i techniczne są estetyczne, oryginalne, twórcze. Zawsze kończy rozpoczętą pracę. Uczennica bezpiecznie posługuje się przyrządami, ma ład i porządek w swoim otoczeniu. xxx chętnie śpiewa poznane piosenki, rymowanki i masażyki. Lubi pląsy, tańce i zabawy ruchowe. Trudność sprawia jej odtwarzanie sekwencji dźwięków, wystukiwanie rytmów. Aktywnie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego, wykonując po kolei wszystkie ćwiczenia i polecenia. Nigdy nie narzeka, sama potrafi zaproponować koleżankom i kolegom własne ciekawe ćwiczenie gimnastyczne. Uczennica jest bardzo zżyta z rodziną. Często odwołuje się do doświadczeń związanych z domem, dziadkami. Rodzice są w ciągłym kontakcie z nauczycielami, na bieżąco odbywa się wymiana informacji i współpraca w celu ujednolicenia oddziaływań. xxx wykonała ogromną pracę od początku pierwszej klasy, zrobiła niesamowite postępy. Nie daje sobie taryfy ulgowej, pracuje codziennie w skupieniu pokonując swoje trudności i ograniczenia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |