Katalog Natalia Semeniuk, 2019-05-15 Iława Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoNatalia Semeniuk ZS w Dobrzykach PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r -Karta Nauczyciela (Dz. U. 2006, nr 97, poz.674, z późn. zm.) • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Terminarz: 1. Okres trwania stażu - 2 lata i 9 miesięcy 2. Data rozpoczęcia stażu - 01.09.2016 3. Planowana data zakończenia stażu - 31.05.2019 4. Data złożenia projektu Planu Rozwoju Zawodowego - ....................... 5. Data zatwierdzenia do realizacji Planu Rozwoju Zawodowego................... 6. Data złożenia sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego .......... 7. Uzyskana ocena za okres stażu - ................................. Rozporządzenie MEN &7ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Lp. Zadania Formy realizacji Sposoby dokumentacji Termin realizacji 1. Uczestniczenie w pracach organów Szkoły Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym zapis obecności w protokole posiedzeń Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Dobrzykach wg harmonogramu posiedzeń Rady Pedagogicznej 2. Współpraca z Samorządem Uczniowskim Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez, np.: - Dzień Nauczyciela, Redagowanie gazetki szkolnej "Spod Ławki" scenariusze imprez i uroczystości szkolnych zdjęcia kolejne numery czasopisma zgodnie z harmonogramem roku szkolnego cały okres stażu 3. Realizowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania Ocenianie uczniów wg kryteriów w nim zawartych zapisy w dziennikach lekcyjnych cały okres stażu 4. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych Tworzenie planu wychowawczego dla klasy i przedmiotowych systemów oceniania. Organizacja i uczestnictwo w różnych formach upowszechniania kultury (wyjazdy do teatru, kina, muzeum itp.). Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez. Plany wychowawcze i przedmiotowe systemy oceniania zapisy w dziennikach lekcyjnych cały okres stażu 5. Zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków pracy uczniom. Opieka nad uczniami w czasie lekcji i poza lekcjami. Sprawowanie dyżurów w czasie przerw między lekcjami oraz opieka nad dziećmi dojeżdżającymi do szkoły autobusem szkolnym w czasie przywozu i odwozu. zapisy w dziennikach lekcyjnych cały okres stażu Rozporządzenie MEN § 7 ust.1 pkt 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu Uczestnictwo w radach szkoleniowych i kursach organizowanych na terenie szkoły notatki własne cały okres stażu 2. Udział w różnych formach pozaszkolnego doskonalenia zawodowego Udział w szkoleniach, warsztatach potwierdzenia/zaświadczenia cały okres stażu 3. Tworzenie własnego warsztatu pracy Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, pomocy naukowych itp. materiały własne cały okres stażu 4. Orientacja w nowościach dotyczących nauczania języka polskiego oraz pracy pedagoga szkolnego Lektura czasopism, wykorzystywanie poznanych metod pracy notatki własne cały okres stażu Rozporządzenie MEN § 7 ust.1 pkt 2 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty,(…) z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której [nauczyciel] odbywa staż. 1. Analiza przepisów prawnych Analiza takich aktów prawnych takich jak: Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, Rozporządzenie MENiS z dnia z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. notatki własne cały okres stażu 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego Śledzenie i gromadzenie nowych przepisów prawa oświatowego notatki własne cały okres stażu 3. Analiza dokumentacji regulującej zasady funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza takich dokumentów jak: Statutu Zespołu Szkół w Dobrzykach, Szkolnego Programu Wychowawczego i Programu Profilaktyki, - Regulaminów: Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego. notatki własne cały okres stażu Rozporządzenie MEN &7ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Systematyczna współpraca z opiekunem stażu. Realizacja zadań wynikających z kontraktu zawartego pomiędzy opiekunem a stażystą w tym obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, prowadzenie zajęć w jego obecności kontrakt cały okres trwania stażu 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Analiza programów nauczania, stosowanie aktywizujących metod nauczania. Opracowanie pomocy dydaktycznych. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. Opracowanie i analiza przedmiotowego systemu oceniania. notatki własne materiały własne cały okres trwania stażu 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej Terminowe zapisy w dziennikach lekcyjnych, dzienniku pedagoga, arkuszach ocen itp. zapisy w dziennikach cały okres trwania stażu Rozporządzenie MEN &7ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie się z potrzebami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów społecznych i cywilizacyjnych Obserwacja własna Rozmowy z uczniami Wnioski wyciągane z obrad Rady Pedagogicznej notatki własne cały okres trwania stażu 2. Koordynacja i udział w realizacji projektów edukacyjnych Koordynacja prac nad projektami gimnazjalnymi w szkole. Opieka nad uczniami pracującymi nad projektem gimnazjalnym. dokumentacja wewnątrzszkolna publiczna prezentacja efektów pracy nad projektem gimnazjalnym zgodnie z harmonogramem prac 3. Współpraca z rodzicami Organizacja spotkań z rodzicami podczas wywiadówek, oraz spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty w nauce i z zachowaniem. zapisy w dziennikach lekcyjnych cały okres trwania stażu 4. Praca z uczniem zdolnym Prowadzenie zajęć dodatkowych w ramach pomocy pychologiczno-pedagogicznej, przygotowywanie uczniów do konkursów notatki własne cały okres trwania stażu 5. Praca z uczniem słabym Prowadzenie zajęć dodatkowych w ramach pomocy pychologiczno-pedagogicznej, konsultacje dotyczące poszczególnych uczniów notatki własne cały okres trwania stażu 6. Koordynacja zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej Przygotowanie harmonogramu, prowadzenie dokumentacji wewnątrzszkolnej, podsumowanie roczne dokumentacja wewnątrzszkolna cały okres trwania stażu Rozporządzenie MEN &7ust.2 pkt.3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Publikowanie własnych prac Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie plan rozwoju zawodowego cały okres trwania stażu 2. Wykorzystanie komputera i Internetu w codziennej pracy Przygotowywanie dokumentów wewnątrzszkolnych. Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową Przygotowanie scenariuszy lekcji, przy użyciu komputera i Internetu. Prace redakcyjne nad gazetką szkolną "Spod Ławki". Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku. Opracowanie różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów. Uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach ze stron WWW dotyczących awansu lub poprzez pocztę elektroniczną. Prowadzenie zajęć multimedialnych. Przygotowanie zestawienia semestralnego i końcoworocznego oraz świadectw za pomocą programów komputerowych dokumenty wewnątrzszkolne, materiały własne kolejne numery gazetki szkolnej materiały własne notatki własne, zaświadczenia o udziale zapisy w dziennikach lekcyjnych Wersja elektroniczna zestawień, potwierdzenie, zapisy w dzienniku, świadectwa cały okres trwania stażu 3. Zachęcanie do korzystania z komputera przez uczniów Zachęcanie uczniów do przekazywania zadanych prac w formie multimedialnej lub pocztą elektroniczną. Realizowanie przez uczniów projektów wymagających posługiwania się komputerem i Internetem. notatki własne cały okres trwania stażu Rozporządzenie MEN &7ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Indywidualnie rozpatrywane problemy uczniów Rozmowy, porady indywidualne, kontakty z rodzicami i odpowiednimi instytucjami zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego oraz notatki służbowe pedagoga szkolnego cały okres trwania stażu 2. Współpraca z bibliotekami Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma) notatki własne cały okres trwania stażu 3. Udział w pracach zespołu wychowawczego Omawianie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów i proponowanie środków naprawczych dokumentacja wewnątrzszkolna - obecność w protokole z posiedzeń, referaty z posiedzeń cały okres trwania stażu 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Iławie Kierowanie uczniów na badania, zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez tę poradnię. notatki własne cały okres trwania stażu 5. Koordynacja działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przygotowanie harmonogramu prac, współpraca z nauczycielami przedmiotów, dyrekcją, rodzicami. dokumentacja wewnątrzszkolna, notatki włąsne cały okres trwania stażu Rozporządzenie MEN &7ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Dalsze poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły Analiza przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i dokumentacji szkolnej. Udział w Radach Pedagogicznych poświęconych tworzeniu i wdrażaniu ww. dokumentów szkolnych notatki własne Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej cały okres trwania stażu 2. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do poradni psychologiczno-pedagogicznej Rozmowy indywidualne notatki służbowe pedagoga szkolnego cały okres trwania stażu 3. Dzielenie się wiedzą z koleżankami i kolegami ubiegającymi się o stopień nauczyciela mianowanego Służenie pomocą, wskazówkami, własną biblioteczką aktów prawa oświatowego i własnymi materiałami multimedialnymi innym nauczycielom będącym w trakcie stażu notatki własne cały okres trwania stażu 4. Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu Stosowanie aktów prawa oświatowego w procesie pisania planu, sprawozdania, przygotowania prezentacji dorobku i przygotowania się do egzaminu kwalifikacyjnego notatki własne cały okres trwania stażu 5. Udział w konstruowaniu i modyfikowaniu dokumentów szkolnych Praca w ramach posiedzeń Rady Pedagogicznej Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania dokumentacja wewnątrzszkolna cały okres trwania stażu 6. Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp. Dokumentacja wewnątrzszkolna, protokoły przebiegu egzaminów cały okres trwania stażu 7. Realizacja bieżących zadań ogólnoszkolnych cały okres trwania stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |