Katalog

Bożena Oleszczuk, 2019-06-18
Werbkowice

Różne, Scenariusze

Scenariusz zebrania z rodzicami w klasie I

- n +

Scenariusz zebrania z rodzicami w klasie I



Temat: Podsumowujemy półroczną pracę w klasie I.

Cele:
–Omówienie osiągnięć uczniów: (w zakresie rozwoju osobistego, stopnia opanowania umiejętności i wiadomości).
–Przypomnienie zasad opisowego oceniania uczniów (wewnątrzszkolny system oceniania).
–Zapoznanie rodziców z planem pracy dydaktycznej i wychowawczej na II półrocze.
–Dążenie do współpracy rodziców i nauczycieli w celu wspomagania dzieci w osiągnięciu przez nie sukcesów szkolnych.

Materiały:
półroczne karty oceny opisowej (wkładka), karty pracy dla rodziców (wkładka), karty uzupełnione przez uczniów (wkładka), flamastry, długopisy.

Czas trwania:60 minut.

Przebieg zebrania


1.Przywitanie rodziców w kręgu. Podanie tematu spotkania.

2.Krótka informacja nauczyciela o zespole klasowym (pod kątem inteligencji wielorakich).
–Jakie inteligencje wykazują grupy dzieci w klasie.
–Jak zostało w związku z tym zorganizowane środowisko klasowe.
–W jaki sposób organizowane są zajęcia klasowe.

3. Omówienie i podsumowanie pracy w I półroczu.

• Omówienie stopnia opanowania wiadomości i umiejętności przewidzianych na pierwsze półrocze.

• Omówienie zachowania uczniów w klasie i w szkole (stopnia adaptacji do warunków szkolnych, kontaktów między rówieśnikami i relacji z dorosłymi, zaangażowania w wykonywanie zadań).

• Realizacja planu wychowawczego (uroczystości klasowe i szkolne, prezentacje, wyjścia na wycieczki, do kina, na teatrzyki i inne wspólne przedsięwzięcia).

• Podziękowanie za współpracę.

4.Przypomnienie zasad oceniania zawartych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania.

5.Ćwiczenie.
Jak oceniasz umiejętności i wiadomości swojego dziecka po półrocznej pracy?

• Rodzice otrzymują do uzupełnienia karty pracy (wkładka). Takie same karty wcześniej z pomocą nauczyciela uzupełniały dzieci (samoocena). Rodzice porównują swoje karty z kartami dzieci.

• Rozmowa na temat samooceny dzieci i oceny ich umiejętności przez rodziców.
Jeżeli w ocenach wynikły duże rozbieżności, jest okazja do rozmowy na temat postrzegania dziecka przez siebie i innych. Warto zwrócić uwagę na to, że przy ocenianiu ważne są wszystkie aspekty pracy: zaangażowanie ucznia, jego możliwości oraz charakter poczynionych przez niego postępów.
(Rodzice zaznaczają stopień opanowania umiejętności czytania, liczenia, pisania, rysowania oraz samopoczucie dziecka w klasie i w szkole).

6.Rozdanie kart oceny opisowej za I półrocze

7.Przedstawienie propozycji planu pracy dydaktycznej i wychowawczej na II półrocze.

8.Wysłuchanie propozycji rodziców dotyczących planu pracy dydaktyczno-wychowawczej na II półrocze.

9.Sprawy różne.


Do Rodziców!
Doceniajcie osiągnięcia swojego dziecka. Nagradzajcie je – to lepsza motywacja do pracy niż karanie.
Współpracujcie z wychowawcą, przecież macie wspólne cele.


Przygotowała Bożena Oleszczuk

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.