Katalog Bożena Oleszczuk, 2019-06-18 Werbkowice Różne, Scenariusze Scenariusz zebrania z rodzicami w klasie IScenariusz zebrania z rodzicami w klasie I Temat: Podsumowujemy półroczną pracę w klasie I. Cele: –Omówienie osiągnięć uczniów: (w zakresie rozwoju osobistego, stopnia opanowania umiejętności i wiadomości). –Przypomnienie zasad opisowego oceniania uczniów (wewnątrzszkolny system oceniania). –Zapoznanie rodziców z planem pracy dydaktycznej i wychowawczej na II półrocze. –Dążenie do współpracy rodziców i nauczycieli w celu wspomagania dzieci w osiągnięciu przez nie sukcesów szkolnych. Materiały: półroczne karty oceny opisowej (wkładka), karty pracy dla rodziców (wkładka), karty uzupełnione przez uczniów (wkładka), flamastry, długopisy. Czas trwania:60 minut. Przebieg zebrania 1.Przywitanie rodziców w kręgu. Podanie tematu spotkania. 2.Krótka informacja nauczyciela o zespole klasowym (pod kątem inteligencji wielorakich). –Jakie inteligencje wykazują grupy dzieci w klasie. –Jak zostało w związku z tym zorganizowane środowisko klasowe. –W jaki sposób organizowane są zajęcia klasowe. 3. Omówienie i podsumowanie pracy w I półroczu. • Omówienie stopnia opanowania wiadomości i umiejętności przewidzianych na pierwsze półrocze. • Omówienie zachowania uczniów w klasie i w szkole (stopnia adaptacji do warunków szkolnych, kontaktów między rówieśnikami i relacji z dorosłymi, zaangażowania w wykonywanie zadań). • Realizacja planu wychowawczego (uroczystości klasowe i szkolne, prezentacje, wyjścia na wycieczki, do kina, na teatrzyki i inne wspólne przedsięwzięcia). • Podziękowanie za współpracę. 4.Przypomnienie zasad oceniania zawartych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania. 5.Ćwiczenie. Jak oceniasz umiejętności i wiadomości swojego dziecka po półrocznej pracy? • Rodzice otrzymują do uzupełnienia karty pracy (wkładka). Takie same karty wcześniej z pomocą nauczyciela uzupełniały dzieci (samoocena). Rodzice porównują swoje karty z kartami dzieci. • Rozmowa na temat samooceny dzieci i oceny ich umiejętności przez rodziców. Jeżeli w ocenach wynikły duże rozbieżności, jest okazja do rozmowy na temat postrzegania dziecka przez siebie i innych. Warto zwrócić uwagę na to, że przy ocenianiu ważne są wszystkie aspekty pracy: zaangażowanie ucznia, jego możliwości oraz charakter poczynionych przez niego postępów. (Rodzice zaznaczają stopień opanowania umiejętności czytania, liczenia, pisania, rysowania oraz samopoczucie dziecka w klasie i w szkole). 6.Rozdanie kart oceny opisowej za I półrocze 7.Przedstawienie propozycji planu pracy dydaktycznej i wychowawczej na II półrocze. 8.Wysłuchanie propozycji rodziców dotyczących planu pracy dydaktyczno-wychowawczej na II półrocze. 9.Sprawy różne. Do Rodziców! Doceniajcie osiągnięcia swojego dziecka. Nagradzajcie je – to lepsza motywacja do pracy niż karanie. Współpracujcie z wychowawcą, przecież macie wspólne cele. Przygotowała Bożena Oleszczuk Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |