Katalog Joanna Welenc, 2019-06-18 Mława Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela: Joanna Welenc Stanowisko: nauczyciel – bibliotekarz Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Okres stażu: wrzesień 2016 – maj 2019 § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1 Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału doskonalenia zawodowego. • Ukończenie szkoleń adekwatnych do potrzeb uczniów i szkoły. Okres stażu Zaświadczenia 2 Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy. • Udział w konferencjach, kursach, szkoleniach. • Studia podyplomowe. • Opracowanie środków dydaktycznych do indywidualnej pracy z uczniem. • Udział w spotkaniach i szkoleniach „Bibliotekarzy Mławskich”. Okres stażu Zaświadczenia Zbiór pomocy dydaktycznych 3 Aktywne uczestnictwo w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli. • Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego. Okres stażu Zaświadczenia 4. Podejmowanie działań mających na celu „Rozwój i modernizacja biblioteki” • Pozyskiwanie funduszy na rozbudowę biblioteki o nowe centrum multimedialne. • Pozyskiwanie funduszy na zakup nowości książkowych, audiobooków, bajek i filmów dla dzieci i młodzieży oraz gier i pomocy dydaktycznych. 2016/2017 Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka 5 Podejmowanie działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości pracy Ośrodka. • Udział w pracach zespołu d. s opracowania koncepcji pracy szkoły na rok szkolny 2016/2017 . • Udział w pracach zespołu koordynującego ewaluację wewnętrzną w roku szkolnym 2015/2016 w obszarze „Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży”. • Opracowywanie na bieżący rok szkolny kalendarza imprez i uroczystości szkolnych. 2016/2017 2015/2016 Okres stażu Potwierdzenia Dyrektora Ośrodka § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1 Pogłębianie wiedzy i umiejętności informatycznych. • Uczestniczenie w kursach, szkoleniach, samodoskonalenie się. Okres stażu Zaświadczenie z kursu; 2 Wykorzystanie programów komputerowych wspomagających proces komunikacji i tworzenia warsztatu pracy. • Opracowywanie pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć, dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczyciela. • Opracowanie dla potrzeb własnych i Ośrodka dyplomów, materiałów informacyjnych, zaproszeń itp. • Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji multimedialnych na zajęciach. • Opracowywanie dokumentacji, broszur, informacji potrzebnych w mojej pracy jako bibliotekarza. • Wykorzystywanie programów komputerowych potrzebnych do prowadzenia „ Kroniki Biblioteki”. Okres stażu Zbiór opracowanych pomocy dydaktycznych; 3 Korzystanie z portali internetowych. • Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. • Korzystanie ze stron MEN. • Gromadzenie i zamieszczanie materiałów na stronie internetowej Ośrodka. Okres stażu Zgromadzone materiały, opracowania; § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1 Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • Prowadzenie zajęć otwartych w ramach WDN dla nauczycieli będących na drodze awansu zawodowego; • Udostępnianie innym nauczycielom opracowanych przez siebie materiałów i pomocy dydaktycznych. Okres stażu Scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne; 2 Pełnienie funkcji opiekuna studenckich praktyk pedagogicznych i opiekuna nauczyciela stażysty. • Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktyki w SOSW, hospitacje zajęć praktykantów, ocena praktyk. Okres stażu Scenariusze zajęć; § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1 Diagnoza potrzeb edukacyjnych i czytelniczych wśród uczniów SOSW w Mławie. • Przygotowanie i upowszechnienie w placówce własnego narzędzia do sondażu diagnostycznego. Okres stażu Opracowane narzędzie; Ewaluacja przydatności; 2 Opracowanie i wdrożenie programu „Rozwijanie przez czytanie” • Opracowanie zbioru utworów wraz z ćwiczeniami do zajęć pt. „Rozwijanie przez czytanie”, których celem jest rozwijanie aktywności czytelniczych. Okres stażu Katalog; Ewaluacja; § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1 Promowanie placówki w środowisku lokalnym. • Organizowanie zajęć integracyjnych, czytelniczych, inscenizacji na terenie placówki i w środowisku lokalnym. • Organizowanie konkursów czytelniczych i wystaw prac plastycznych. Okres stażu Scenariusze zajęć; 2 Promocja biblioteki wśród społeczności szkolnej. • Organizowanie zajęć i lekcji bibliotecznych z wykorzystaniem zasobów biblioteki. • Prowadzenie „Kroniki Biblioteki”. • Angażowanie uczniów do pracy w aktywie bibliotecznym. Okres stażu Kronika biblioteki 3 Poszerzanie zainteresowań uczniów. • Wycieczka do muzeum Ziemi Zawkrzeńskiej w Mławie i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Bolesława Prusa; • Zorganizowanie wycieczki jednodniowej do teatru dla uczniów z funduszy pozyskanych przez sponsorów; • Współorganizacja i organizacja imprez szkolnych . • Wyjazdy i wyjścia do kina z funduszy pozyskanych przez sponsorów. Okres stażu Karty wycieczek; Sprawozdania; 4 Współpraca z rodzicami. • Uzyskiwanie informacji dotyczących funkcjonowania dziecka w rodzinie. • Prowadzenie instruktażu pracy z dzieckiem oraz zajęć w ramach pedagogizacji rodziców. • Angażowanie rodziców do udziału w akcjach i zajęciach propagujących czytelnictwo oraz wspierających bibliotekę szkolną. Okres stażu Harmonogram spotkań z rodzicami; Wpisy w dzienniku lekcyjnym; § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1 Organizowanie akcji „Świąteczna niespodzianka” Organizowanie zajęć czytelniczych w ramach akcji „Cała polska czyta dzieciom”. Organizowanie zbiórki „Kolorowe przybory” • Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami w celu zorganizowania niespodzianek świątecznych. • Zajęcia czytelnicze przy współudziale dzieci, młodzieży oraz innych gości mających na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci oraz rozwijania aktywności czytelniczych. • Organizacja zbiórek przyborów szkolnych przy współpracy z innymi placówkami oświatowymi lub przedsiębiorcami. Okres stażu Zaświadczenia; 2 Współpraca z wybranymi przedszkolami i szkołami. • Współorganizowanie zajęć integracyjnych i czytelniczych dla dzieci i uczniów poszczególnych placówek. Okres stażu Zaświadczenia; 3 Nawiązanie współpracy z podmiotami gospodarczymi i instytucjami celem uzyskania wsparcia materialnego. • Współpraca z podmiotami gospodarczymi w celu pozyskania środków finansowych na organizowanie imprez, organizowanie pomocy uczniom potrzebującym, doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne. Okres stażu Zaświadczenia; § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1 Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych. Zdiagnozowanie dwóch przypadków indywidualnych. Opisanie historii zjawiska, propozycja rozwiązania problemu, wdrażanie oddziaływań i ich ewaluacja. Okres stażu Opis i analiza wykonanych działań; Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. mgr Joanna Welenc Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |