Katalog Elżbieta Sałata-Kucharczyk, 2019-06-18 Lubin Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Plan pracy wychowawcy klasyPLAN PRACY WYCHOWAWCY KLASOWEGO NA ROK SZKOLNY 2017/2018 W KLASIE 3 C DYDAKTYKA Zadanie Sposób realizacji 1.DOSKONALENIE PROCESU DYDAKTYCZNEGO 1. Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, Planem pracy szkoły, Planem wychowawcy klasowego, WSO, oraz wewnątrzszkolnymi regulaminami. 2. Przypomnienie uczniom i rodzicom zasad oceniania wiedzy i zachowania, regulaminu przyznawania tarczy „Wzorowy uczeń” i szkolnego „Oskara”. 3. Systematyczna kontrola zeszytów przedmiotowych, zeszytów ćwiczeń i prac uczniowskich ze szczególnym zwróceniem uwagi na czytelność i estetykę zapisu. 4. Otoczenie szczególną opieką pedagogiczną uczniów mających trudności w nauce zaniedbanych środowiskowo 5. Indywidualna pomoc ze strony nauczyciela 6. Realizacja zajęć dydaktyczno-wyrównawczych 7. Skierowanie uczniów z trudnościami w nauce i zachowaniu na badania do Poradni. 8. Motywowanie uczniów do aktywności podczas zajęć. 9. Wykorzystanie tablic interaktywnych, płyt CD, DVD i innych urządzeń multimedialnych 10. Udział w zajęciach bibliotecznych promujących czytelnictwo 11. Udział w konkursach rozwijających zainteresowania czytelnicze 12. Wprowadzenie dzienniczków lektur 13. Typowanie do nagrody Szkolnego Oskara 14. Przyznawanie tarczy wzorowego ucznia 15. Przeprowadzenie i analiza sprawdzianu diagnozującego z edukacji polonistycznej i matematycznej– wrzesień 2017 16. Przeprowadzenie i analiza testu badania kompetencji uczniów kończących klasę III Nowa Era/ Operon 17. Diagnozowanie tempa czytania oraz czytania ze zrozumieniem wśród uczniów w II okresie. 18. Uwzględnić w pracy dydaktycznej wnioski: • Utrwalać umiejętności rozpoznawania części mowy: rzeczownik, czasownik, przymiotnik ze szczególnym uwzględnieniem stosowania pytań do wyrazów • Doskonalić umiejętności podziału wyrazów na głoski i sylaby • Doskonalić umiejętności czytania ze zrozumieniem ze szczególnym uwzględnieniem selekcjonowania prawdziwych i nieprawdziwych informacji zawartych w tekście • Rozwiązywać złożone zadania tekstowe na porównywanie różnicowe oraz ilorazowe • Ćwiczyć odczytywanie wskazań termometru i zaznaczanie pomiaru temperatury • Doskonalić umiejętności ustalania zależności miedzy danymi w zadaniu tekstowym poprzez ćwiczenia związane z analizą treści zadań oraz manipulacyjne odtwarzanie sytuacji za pomocą konkretów • Zachęcać uczniów do wykonywania rysunków pomocniczych do zadań tekstowych. 2. STWARZANIE WARUNKÓW DO KREATYWNOŚCI, AUTONOMICZNOŚCI, SAMODZIELNOŚCI W MYŚLENIU I DZIAŁANIU 1. Przygotowanie uczniów i stwarzanie im możliwości brania udziału w konkursach i turniejach wiedzy oraz akcjach edukacyjnych. 2. Udział uczniów w kołach zainteresowań i zajęciach pozalekcyjnych. WYCHOWANIE, PROFILAKTYKA I OPIEKA Zadanie Sposób realizacji 1. PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO UDZIAŁU W ŻYCIU SPOŁECZNYM 1. Zabawy integracyjne. 2. Wybory do samorządu klasowego 3. Przedstawienie uczniom ich praw i obowiązków, szkolnych regulaminów. Obowiązki dyżurnych. 4. Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych: - Akcja zbiórki makulatury ,,Przywróćmy dzieciom uśmiech” - zbiórka plastikowych nakrętek - I Ty możesz zostać Mikołajem-zbiórka żywności, zabawek i odzieży - ,,Szlachetna paczka” - ,,I Ty możesz zostać Mikołajem-zbiórka żywności, zabawek i odzieży - Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy 5. Stwarzanie uczniom warunków do podejmowania lokalnych akcji społecznych: - Udział uczniów w sprzątaniu świata - Obchody Dnia Ziemi – warsztaty dla dzieci - Konkurs – „Najlepszy zbieracz baterii i surowców wtórnych”itp. 6. Współpraca z MDK, CK „Muza”, kinem „Helios” i parafią M.M. Kolbego: • wyjście na teatrzyk do kina ,,Muza” • wyjście do MDK-u na zajęcia z ceramiki • zorganizowanie wycieczki całodniowej 8. Zabawa karnawałowa klas I-III 3. PROMOCJA ZDROWIA I AKTYWNEGO WYPOCZYNKU 1. Udział w zajęciach na basenie i w programie nauki pływania. 2. Udział w akcji „Pij mleko” i „Owoce w szkole”. 3. Poznajemy zasady zdrowego żywienia „Żyj zdrowo i kolorowo” - udział w warsztatach 4. Stosowanie w pracy gier i zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych i gier sportowych. 5. Propagowanie atrakcyjnych i aktywnych form spędzania wolnego czasu, organizowanie i udział w wycieczkach przedmiotowych, krajoznawczo-turystycznych. 6. Udział w rajdzie na ,,Grzybową Górę” 7. Rozmowy z pielęgniarką na temat edukacji zdrowotnej. 8. Udział w ogólnopolskiej akcji „Śniadanie daje moc” 9. Udział w fluorkowaniu zębów. 10. „Zdrowo i wesoło” – Rambit z okazji pierwszego dnia wiosny z udziałem rodziców. 2. ROZWIJANIE SZKOLNYCH TRADYCJI I PATRIOTYZMU 1. Wdrażanie do poszanowania tradycji, wartości, symboli narodowych poprzez pogadanki tematyczne, pokazy, filmy edukacyjne w ramach edukacji społecznej, plastycznej, muzycznej. 2. Organizowanie lekcji tematycznych związanych z obchodem świąt narodowych. 3. Kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych. 4. Kształtowanie lokalnego patriotyzmu, przywiązania do miejsca zamieszkania, lokalnej kultury, poszanowania dobra wspólnego oraz budowania świadomości społecznej. 5. Udział uczniów w imprezach szkolnych o charakterze patriotycznym zgodnie z kalendarzem imprez. 6. Kultywowanie tradycji szkolnych, narodowych i rodzinnych: • Dzień Chłopaka • Święto Szkoły • Dzień Edukacji Narodowej • Montaż słowno – muzyczny z okazji Dnia Niepodległości. • Andrzejki • Mikołajki • Jasełka • Bal karnawałowy • Dzień babci i dziadka • Dzień Dziewczynek • Dzień Dziecka – podchody z udziałem uczniów i ich rodziców. • Zakończenie roku szkolnego 3. ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ I KREATYWNOŚCI UCZNIÓW. PROMOCJA TALENTÓW I SUKCESÓW SZKOLNYCH 1. Udział uczniów w imprezach i konkursach przedmiotowych wg szkolnego kalendarza imprez: - Powiatowy konkurs plastyczny pt. „Bezpieczeństwo w oczach dziecka” - Konkurs plastyczny „Projekt na śniadaniową wyspę” - „Bezpieczne ferie” – konkurs plastyczny - Konkurs informatyczny - ABC dobrego wychowania - Konkurs matematyczny „Pitagoras 2017” - „Kangur matematyczny ”- ogólnopolski konkurs matematyczny - Turniej szachowy - Ogólnoszkolne dyktando - Konkurs czytelniczy 2. Zorganizowanie zajęć mających na celu prezentowanie zainteresowań uczniów. 3. Zamieszczanie osiągnięć uczniów na stronie internetowej szkoły. 4. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ I INNYCH ZAGROŻEŃ CYWILIZACYJNYCH 1. Udział uczniów w spektaklach profilaktycznych 2. Pogadanki profilaktyczne w klasie. 3. Monitorowanie sytuacji wychowawczej pod kątem zagrożenia patologią społeczną i ryzykownymi zachowaniami uczniów. 4. Zapoznanie się działaniami i skutkami stosowania używek na podstawie literatury,, Palę cygaro” Sempe Gościnny dla klas III 5. Przypomnienie zasad związanych z regulaminem szkoły, wycieczkami, rajdami, wyjściami klasy , zajęciami na basenie. 6. Stosowanie wzmocnień pozytywnych: pochwały, nagrody, pełnienie funkcji klasowych. 7. PODNIOSZENIE POZIOMU BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE PRZEZ ELIMINOWANIE ZAGROŻEŃ I KSZTAŁTOWANIE WŁAŚCIWYCH POSTAW UCZNIÓW 1. Otoczenie opieką uczniów sprawiających trudności wychowawcze. 2. Diagnozowanie relacji społecznych w zespołach i poczucia bezpieczeństwa uczniów w szkole 3. Udział w programie „Stop agresji”. 4. Stosowanie na co dzień zasad kulturalnego zachowania się. 5. ,,Bezpieczne ferie”- spotkanie z policjantem. 6. Udział klasy w całorocznym konkursie propagującym kulturę osobistą „Dziewczyna i chłopak roku”. 7. Ocenianie na bieżąco zachowania uczniów – kolorowe serca. 8. Przeprowadzenie cyklu zajęć wychowawczych na temat zasad dobrego współżycia, rozwiązywania konfliktów, uczenia sztuki negocjacji, a także konieczności naprawiania błędów i zadośćuczynienia wyrządzonym krzywdom. 9. Propagowanie idei fair-play. 10. Dzień bezpiecznego Internetu 11. Działania w zakresie bezpieczeństwa uczniów w Internecie: -tematyczne lekcje multimedialne -obchody Dnia Bezpiecznego Internetu 12. Prowadzenie działań wychowawczych zmierzających do uświadomienia uczniom zagrożeń wypadkami i ich skutkami oraz utrwalenie dyscypliny w czasie zajęć szkolnych i na przerwach oraz w czasie dojazdów do szkoły 13. Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego poprzez pogadanki, konkursy( wg kalendarza), spotkania z policją. 14. Cała Polska czyta Dzieciom-akcja dla uczniów klas III przy udziale nauczycieli klas starszych. 15. Szkolny Dzień Życzliwości- 21 listopada. 16. Kszatłtowanie świadomości odmienności osób niepełnosprawnych poprzez zajęcia edukacyjne, filmy, spotkania z ciekawymi ludźmi. 17. Poznaj swojego przyszłego nauczyciela-zaproszenie nauczyciela na wywiad podczas zajęć z wychowawcą klas III 8. WYKORZYSTANIE OFERT ZEWNĘTRZNYCH NIEPRZEWIEDZIANYCH W PLANIE PRACY 1. Przystąpienie do wybranych akcji, konkursów, prelekcji, warsztatów, szkoleń itd. oferowanych przez różne podmioty mgr Elżbieta Sałata- Kucharczyk Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |