AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

BEATA NIEDBALSKA-HOLECZEK, 2019-06-18
BYTOM

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Zabawy z chustą animacyjną.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ
IMIĘ I NAZWISKO PROWADZĄCEGO: Beata Niedbalska-Holeczek
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 90 minut
TEMAT ZAJĘĆ: Zabawy z chustą animacyjną
CELE OGÓLNE:

- kształtowanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania poprawnych kontaktów
w większej grupie
- zgodna współpraca w zespole
- krzewienie ducha sportowej rywalizacji
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas rywalizacji
- rozwijanie sprawności ruchowej
- zachęcenie do aktywnego stylu życia

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- uczeń potrafi współdziałać w zespole podczas rywalizacji
- przestrzega reguł zabaw
- przeżywa satysfakcję i radość z poprawnie wykonanego zadania
- rozwija koordynację ruchową

FORMY:

- indywidualna
- grupowa

METODY:

- słowna
- podająca
- czynna
- praktycznego działania

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

- szarfy
- worki
- chusta animacyjna KLANZA
- gazety
- piłki


PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Zbiórka, przywitanie uczniów przez okrzyk - "Czołem grupa"
2. Rozgrzewka- przygotowanie dzieci do zajęć ruchowych -rozdanie szarf
• zabawa ożywiająca "Ogonki" - każdy uczeń ma szarfę włożoną za spodenki,
tak aby 2/3 szarfy wisiało na zewnątrz.
• Ustawienie w rozsypce każdy z szarfą
Szarfa trzymana w rękach i uczeń wykonuje:
- krążenie tułowia
- skłony boczne
- skłony w przód z pogłębieniem
- skręty tułowia w bok
- opad tułowia w przód i skręty tułowia
- przejście nad szarfą w przód
- przejście nad szarfą w tył
Szarfa leży na parkiecie złożona w pół
- przeskoki nad szarfą w przód i w tył
- przeskoki nad szarfą w bok, w prawo i w lewo
- przeskoki nad szarfą w wykroku
- przeskoki nad szarfą o 180 stopni
• Zabawa "Komórki do wynajęcia"- szarfy są rozłożone na parkiecie jako koła. Uczniowie poruszają sie różnymi wyznaczonymi przez nauczyciela sposobami, na hasło "wiewiórki do dziupli hop" każdy szuka wolnej komórki - szarf jest zawsze mniej niż dzieci. Kto nie znajdzie komórki wykonuje 2 pajacyki.
3. Część główna lekcji:
Zabawy z workami:
• Skoki w workach - uczniowie ćwiczą trójkami. Nauczyciel wyjaśnia i pokazuje jak należy współpracować przy wchodzeniu i wychodzeniu z worka. Kolejno dzieci wchodzą do worka i podskokami przemieszczają sie do wyznaczonego punktu.
• Biegi w workach - uczniowie ćwiczą trójkami. Nauczyciel wyjaśnia i pokazuje jak należy współpracować przy wchodzeniu i wychodzeniu z worka. Kolejno dzieci wchodzą do worka i biegiem przemieszczają sie do wyznaczonego punktu. Zwycięska drużyna nagradzana jest brawami.
Zabawy z chustą animacyjną:
• "Poznajmy się" - każde dziecko trzyma za uchwyt chusty. Wszyscy podnoszą chustę wysoko do góry, a następnie na sygnał nauczyciela - dół, opuszczają ją na wysokość pasa. Dzieci kolejno przedstawiają się, wypowiadając swoje imię " Mam na imię Sara" a pozostali mówią "Dzień dobry Saro".
• "Chusta niewidka" - wszyscy uczestnicy zajęć, stojąc dookoła chusty, trzymają ja pod brodą. Na komendę nauczyciela wszyscy zamykają oczy, nauczyciel w tym czasie wyznacza jedna osobę, która wchodzi pod chustę. W ten sposób kolejno dzieci znikają pod chustą a pozostałe dzieci ustalają kto jest pod nią.
• "Karuzela się kręci" - wszyscy stoją w kręgu bokiem do chusty, trzymając chustę jedną ręką za uchwyty. Na sygnał nauczyciela rozpoczynamy marsz w prawa stronę. Kolejne sygnały to: jedno klaśnięcie - zmiana kierunku marszu (zmiana ręki i kierunku poruszania), dwa klaśnięcia - marsz tyłem, słowo góra - chusta podniesiona w górę, słowo dół - chusta w dole. Jeśli grupa dobrze reaguje można zmieniać sygnały.
• "Słońce świeci- pada deszcz" - wszyscy stoją w kręgu trzymając chustę za uchwyty. Maszerują w prawą/lewą stronę. Na hasło: "uwaga nadchodzi deszcz" wszyscy chowają sie pod chustę, na hasło: "słońce świeci" wychodzimy i maszerujemy dalej.
• "Meksykańska fala"- uczestnicy trzymają chustę. Zadaniem grupy jest uzyskanie i utrzymanie efektu meksykańskiej fali - najpierw tylko poprzez pracę rąk góra-dół, potem przez kolejne wykonywanie przysiadów.
• " Kolorowe wycieczki" - uczniowie trzymają chustę i głośno liczą do trzech, wtedy prowadzący podaje nazwę jakiegoś koloru, a osoby trzymające ten kolor jak najszybciej zamieniają się miejscami biegnąc dookoła chusty.
Modyfikacja: chusta trzymana wysoko i uczniowie przebiegają pod chustą.
Modyfikacja: chusta leży na parkiecie a dzieci maszerują dookoła chusty, jak usłyszą nazwę koloru to staja na tym kolorze.
• "Bilard" - uczniowie trzymają chustę, na chustę nauczyciel rzuca piłeczkę. Zadaniem uczniów jest takie poruszanie chustą, aby piłeczka jak najszybciej wpadła do otworu w chuście.
• "Przesyłka" - uczniowie trzymają chustę, jeden z nich jest pod chustą i trzyma rękę w otworze, na chustę nauczyciel rzuca piłeczkę. zadaniem uczniow jest jak najszybsze dostarczenie piłki do ucznia.
• "Ochron piłkę" - uczniowie trzymają chustę, na chustę nauczyciel rzuca piłeczkę .Zadaniem uczniów jest takie poruszanie chustą, aby piłeczka jak najdłużej nie wpadła do otworu.
• "Sztorm" - każdy z uczniów samodzielnie tworzy kulkę z papieru. Następnie wszystkie kulki zostają wrzucone na chustę. Uczniowie wprowadzają chustę w ruch przypominający sztorm na morzu, ale musza tak chustą manewrować, aby żadna kulka nie wpadła do otworu.
• "Składanie chusty" - zadaniem uczniów jest odpowiednie złożenie chusty: w kostkę, trójkąt, prostokąt, tak aby było widać jeden klin materiału, tak aby było widać dwa, trzy kliny materiału.
• "Minutka"- uczniowie siadają na chuście i zamykają. Na sygnał nauczyciela zaczynają w myślach odliczać jedną minutę. Kto uzna, że minuta minęła- wstaje. Wygrywa osoba, która była najbliżej trafienia.

4. Zakończenie lekcji:
 podsumowanie zajęć
 udzielenie pochwały uczniom
 zachęcenie do aktywności fizycznej w czasie wolnym











Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.