Katalog Grażyna Dorota Laskowska, 2019-06-18 Dobre Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć lekcyjnych w kl. III szkoły podstawowej Scenariusz lekcji w klasie III szkoły podstawowej z wykorzystaniem TIK Przedmiot: edukacja polonistyczna, przyrodnicza, społeczna Temat: Legenda o poznańskich koziołkach Cele ogólne: - uczeń rozszerza swoją wiedzę o Polsce, jej ciekawych miejscach, - doskonali umiejętności posługiwania się mapą. - słucha z uwagą nauczyciela, innych uczniów, ogląda filmy dydaktyczne, - aktywnie współpracuje w grupie. Cele operacyjne: - dekoduje i odczytuje hasła, - wskazuje miasto Poznań na mapie fizycznej Polski i określa jego położenie , - czyta ze zrozumieniem, - z uwagą ogląda filmy, prezentacje, - odpowiada na pytania, - rozumie pojęcie ,,legenda’’, - poznaje legendę o poznańskich koziołkach, - poznaje najciekawsze miejsca w Poznaniu, w tym zabytki Poznania, - starannie i poprawnie przepisuje , - ustala kolejność wydarzeń, - odczytuje tytuły wydarzeń w kolejności, - z uwagą ogląda film o poznańskich koziołkach w południe na ratuszu i prezentację o ciekawych miejscach Poznania. Metody: - oglądowe z wykorzystaniem filmów, prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, praca z tekstem, ćwiczeniowa/ działań praktycznych/, praca z tekstem i z mapą, elementy kodowania. Formy pracy: - zbiorowa, grupowa, indywidualna. Środki dydaktyczne: - tablica multimedialna, laptop, mapa fizyczna Polski, karty pracy do dekodowania, karta pracy ,,Wydarzenia w legendzie” , list, Słownik języka polskiego- wypis, filmy: ,,Legenda o poznańskich koziołkach” , , ,, Koziołki poznańskie w południe”, prezentacja multimedialna ,,Poznań fascynuje- Co warto zobaczyć w Poznaniu?’’ , kolorowe kartony i karteczki Przebieg zajęć: 1. Powitanie gości i zaproszenie do obejrzenia lekcji. 2. Rozdanie indywidualnych kart pracy do rozkodowania i odczytania haseł. 3. Odczytanie haseł: Poznań, legenda. 4. Wskazywanie na mapie Polski miasta Poznań i określanie jego położenia. 5. Odczytanie przez uczniów listu od Skrzata /z tablicy multimedialnej/ . 6. Informacja N., że każde miasto ma swoją legendę, np. Warszawa o Bazyliszku, Kraków o smoku wawelskim, Toruń o piernikach, Węgrów o Lustrze Twardowskiego, Liw o Żółtej Damie. Poznań też ma swoją legendę. 7. Obejrzyjcie uważnie film, bo potem będziecie mieli zadanie specjalne. Nacobezu – zwróćcie szczególną uwagę na miejsce, czas, postacie i najważniejsze wydarzenia 8. Uczniowie oglądają film o poznańskich koziołkach. 9. Odpowiedzi na pytania N. dotyczące filmu / kiedy, gdzie rozgrywają się wydarzenia, kto w nich występuje?/ 10. Co to jest legenda? Uczniowie czytają różne znaczenia pojęcia legenda i wybierają pasujące do obejrzanego filmu, odczytują i zapisują w zeszycie. Przerwa śródlekcyjna - zabawy ruchowe przy piosence ,, Na łące”- ,,Była raz kózka……” 11. N. zapowiada pracę w grupach . Dzieli U. na grupy. Każda grupa otrzymuje wydarzenia dotyczące legendy do ułożenia w kolejności od pierwszego do ostatniego. Uczniowie ustalają kolejność i każda grupa nakleja na karton. Przedstawiciele grup odczytują kolejne wydarzenia. 12. Oglądanie trykających koziołków. Nauczyciel włącza uczniom nagranie z Internetu „Koziołki poznańskie w południe na ratuszu” – You Tube. Uczniowie słuchają bicia zegara i oglądają koziołki, które o godzinie 12.00 trykają się 12 razy rogami. 13. Spacer wirtualny po Poznaniu, poznanie ciekawych miejsc, poznańskich atrakcji, zabytków Poznania – prezentacja multimedialna - U. zapisują kilka nazw obiektów - wg nich najciekawszych. 14. Podsumowanie: - Co nowego poznaliście, jaką wiedzę i umiejętności rozwinęliście? –U. odpowiadają - - Czy ta lekcja zachęciła Was do odwiedzenia miasta Poznań? - Tych, których zachęciła zapraszam do środka, pozostali rozchodzą się na dalej. W nagrodę za aktywną pracę na lekcji U. otrzymują obrazek przedstawiający poznańskie koziołki do wklejenia do zeszytu. 15. Podziękowanie wszystkim za udział w lekcji. Grażyna Laskowska Szkoła Podstawowa w Pniewniku Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |