Katalog Aneta Isajuk, 2019-06-18 Białystok Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Zabawa uczy i bawiSCENARIUSZ ZAJĘĆ PRACY Z GRUPĄ Temat: Zabawa uczy i bawi. Cel główny: - integracja z grupą poprzez wspólną zabawę Cele szczegółowe: Wychowanek: - współdziała z innymi poprzez zabawę - aktywnie uczestniczy w zajęciach - poznaje nowe zabawy ruchowe - doskonali rozwój poprzez wrażenia wzrokowe, dotykowe, ruchowe Formy pracy: - grupowa - zespołowa - indywidualna Metody pracy: - słowna - czynna Środki dydaktyczne: krzesła. Przebieg zajęć: Część wstępna zajęć: 1. Powitanie. Nauczyciel wita się z wychowankami. 2. Zabawa na powitanie – „Ludzie do ludzi” Wychowankowie witają się wymienionymi przez prowadzącego częściami ciała, np. uszami, kolanami, nosami czy łokciami. Na hasło „ludzie do ludzi” – dzieci siadają w kręgu. Część właściwa zajęć: 1. Zabawa „Krzesła”. Uczestnicy siadają na ustawionych w kręgu krzesłach. Prowadzący stoi w środku. Na hasło prowadzącego: „Wszyscy, którzy...” (tu podaje jakąś cechę wspólną kilku członkom grupy), osoby, które tę cechę posiadają wstają i zmieniają się miejscami. Osoba stojąca pośrodku również zajmuje jedno z krzeseł. Ten, kto nie zdążył zająć żadnego miejsca, staje w środku okręgu i zaczyna zabawę od początku. Przykłady cech wspólnych: wszyscy, którzy: mają na sobie coś czerwonego mają niebieskie oczy nie urodziły się w Białymstoku 2. Zabawa „Ślepe samochody”. Uczestnicy tworzą pary. W parach stoją jeden za drugim, zwróceni w tę samą stronę. Osoba stojąca z przodu – samochód – ma ręce wyciągnięte do przodu, dłonie uniesione do góry, tak że są one jakby zderzakami, i zamknięte oczy. Osoba z tyłu – kierowca prowadzi samochód. Za kierownicę służą jej ramiona partnera. Po kilku minutach zmiana ról. 3. Zabawa „Podróż”. Dzieci siedzą w kręgu. Pierwsza osoba mówi „Wyjeżdżam w podróż, ale najpierw muszę umyć okna”. Wykonuje również ruch naśladujący mycie okien. Następna osoba również mówi, że wyjeżdża w podróż, powtarza mycie okien, dodaje inną czynność i pokazuje ją. 4. Zabawa „10 pytań”. Jedno z dzieci zapamiętuje jakiś przedmiot z sali. Pozostali uczestnicy zadają pytania, zaczynające się od „ Czy….” (można odpowiadać TAK lub NIE). Przy 10 pytaniu dzieci powinny odgadnąć o jaki przedmiot chodzi. Potem następuje zmiana, dziecko, które odgadło tajemniczy przedmiot zapamiętuje inną rzecz z sali. Zabawa toczy się dalej. 5. Zabawa „Duchy”. Uczestnicy siedzą w kole z zamkniętymi oczami. Dwie osoby zostają duchami, chodzą cichutko za plecami pozostałych, aż upatrzą sobie kogoś i za nim się zatrzymają. Na znak prowadzącego osoby w kręgu, którym się wydaje, że duch za nimi stoi, podnoszą ręce do góry. Kto odgadł, jest w następnej rundzie duchem. 6. Zabawa „Memory”. Jeden uczestnik wychodzi z sali. Pozostali dobierają się w pary i ustalają jednakową pozę. Następnie stajemy w kręgu (osoby z pary nie stoją obok siebie) w zwykłych pozach. Zadaniem osoby, która była poza salą, jest znalezienie pary poprzez wskazanie osób. Osoba wskazana przyjmuje swoją pozycję, a uczestnik wskazuje kolejną osobę. Jeśli znalazł parę zdobywa punkt. Zgaduje tak długo, aż wszyscy zostaną wybrani. Część końcowa zajęć. 1. Zabawa na pożegnanie „Iskierka” Dzieci stoją w kręgu, trzymając się za ręce. Osoba prowadząca wysyła iskierkę (czyli mocniejszy uścisk dłoni), mówiąc wierszyk: „Puszczam iskierkę prosto w krąg, Niech powróci do mych rąk”. Impuls przechodzi dalej – kolejna osoba, gdy go poczuje, musi wysłać go dalej. Impuls musi wrócić do prowadzącego. 2. Podsumowanie zajęć. 3. Podziękowanie wszystkim za wspólną zabawę. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |