Katalog

Agnieszka Felczynska, 2019-06-18
głowno

Matematyka, Scenariusze

SCENARIUSZ FIGURY GEOMETRYCZNE

- n +

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla klasy 4-6 z dnia 31.05.2017r.


Temat: „W świecie figur geometrycznych”.

Czas zajęć: 45 minut

Cele ogólne:
• Utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych.
• Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek.
• Utrwalenie nazw kolorów.
• Układanie kompozycji z figur geometrycznych.
• Układanie rytmu z figur geometrycznych.
• Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
• Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i skupiania się na wykonywanych czynnościach.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
• rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt,
• rozwiązuje zagadki wskazuje prawidłową odpowiedź wśród figur geometrycznych,
• zna podstawowe kolory,
• układa z wyciętych figur geometrycznych pajacyka,
• układa rytm z figur geometrycznych,
• rysuje figury geometryczne łącząc ze sobą kropki,
• uważnie słucha i skupia się na wykonywanych czynnościach.

Metody:
• czynna: zadań stawianych do wykonania
• słowna: rozmowa, objaśnienie
• percepcyjna: obserwacja, pokaz


Formy pracy:
• z całą grupą
• indywidualna

Pomoce dydaktyczne: zagadki, plastikowe figury geometryczne, papierowe figury geometryczne, koperty, wiersz „Pajacyk” M. Platy, kartki papieru, klej, karty pracy, worek, mazaki

Przebieg zajęć:

1. Powitanie uczniów oraz gościa na zajęciach.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Wprowadzenie do tematu zajęć. Rozwiązywanie zagadek o figurach geometrycznych (załącznik 1). Wskazywanie odpowiedzi wśród figur geometrycznych, leżących przed każdym z uczniów: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt. Rysowanie w powietrzu figur, określanie koloru figur.
4. Układanie z wyciętych figur geometrycznych pajacyka. Uczniowie otrzymują koperty, w których znajdują się wycięte figury geometryczne. Nauczycielka czyta wiersz „Pajacyk” M. Platy (załącznik 2), a zadaniem uczniów jest ułożenie pajacyka zgodnie z czytaną przez nauczycielkę instrukcją oraz przyklejenie go na kartce. Następnie uczniowie przeliczają ilość figur, podają ich kolory.
5. Układanie rytmu z figur geometrycznych. Uczniowie otrzymują karty pracy (dostosowane poziomem trudności do umiejętności) oraz kolorowe figury geometryczne, dokańczają układanie rytmu z figur geometrycznych wg wzoru.
6. Ćwiczenia grafomotoryczne (dostosowane poziomem trudności do umiejętności). Rysowanie figur geometrycznych, łącząc ze sobą kropki.
7. „Czarodziejski worek”- uczniowie zamykają oczy i losują z worka figury- nazywają je, określają kolor.
8. Podsumowanie zajęć. Anonimowa ocena zajęć przez uczniów na karteczkach poprzez narysowanie uśmiechniętej bądź smutnej buźki.
9. Czynności porządkowe, podziękowanie uczniom za zajęcia, pochwała uczniów- przyznanie uśmiechniętych buziek.
10. Zakończenie zajęć. Pożegnanie uczniów i gościa.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.