Katalog Agnieszka Felczynska, 2019-06-18 głowno Matematyka, Scenariusze SCENARIUSZ FIGURY GEOMETRYCZNEScenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla klasy 4-6 z dnia 31.05.2017r. Temat: „W świecie figur geometrycznych”. Czas zajęć: 45 minut Cele ogólne: • Utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych. • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek. • Utrwalenie nazw kolorów. • Układanie kompozycji z figur geometrycznych. • Układanie rytmu z figur geometrycznych. • Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej. • Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i skupiania się na wykonywanych czynnościach. Cele szczegółowe: Uczeń: • rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, • rozwiązuje zagadki wskazuje prawidłową odpowiedź wśród figur geometrycznych, • zna podstawowe kolory, • układa z wyciętych figur geometrycznych pajacyka, • układa rytm z figur geometrycznych, • rysuje figury geometryczne łącząc ze sobą kropki, • uważnie słucha i skupia się na wykonywanych czynnościach. Metody: • czynna: zadań stawianych do wykonania • słowna: rozmowa, objaśnienie • percepcyjna: obserwacja, pokaz Formy pracy: • z całą grupą • indywidualna Pomoce dydaktyczne: zagadki, plastikowe figury geometryczne, papierowe figury geometryczne, koperty, wiersz „Pajacyk” M. Platy, kartki papieru, klej, karty pracy, worek, mazaki Przebieg zajęć: 1. Powitanie uczniów oraz gościa na zajęciach. 2. Sprawdzenie listy obecności. 3. Wprowadzenie do tematu zajęć. Rozwiązywanie zagadek o figurach geometrycznych (załącznik 1). Wskazywanie odpowiedzi wśród figur geometrycznych, leżących przed każdym z uczniów: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt. Rysowanie w powietrzu figur, określanie koloru figur. 4. Układanie z wyciętych figur geometrycznych pajacyka. Uczniowie otrzymują koperty, w których znajdują się wycięte figury geometryczne. Nauczycielka czyta wiersz „Pajacyk” M. Platy (załącznik 2), a zadaniem uczniów jest ułożenie pajacyka zgodnie z czytaną przez nauczycielkę instrukcją oraz przyklejenie go na kartce. Następnie uczniowie przeliczają ilość figur, podają ich kolory. 5. Układanie rytmu z figur geometrycznych. Uczniowie otrzymują karty pracy (dostosowane poziomem trudności do umiejętności) oraz kolorowe figury geometryczne, dokańczają układanie rytmu z figur geometrycznych wg wzoru. 6. Ćwiczenia grafomotoryczne (dostosowane poziomem trudności do umiejętności). Rysowanie figur geometrycznych, łącząc ze sobą kropki. 7. „Czarodziejski worek”- uczniowie zamykają oczy i losują z worka figury- nazywają je, określają kolor. 8. Podsumowanie zajęć. Anonimowa ocena zajęć przez uczniów na karteczkach poprzez narysowanie uśmiechniętej bądź smutnej buźki. 9. Czynności porządkowe, podziękowanie uczniom za zajęcia, pochwała uczniów- przyznanie uśmiechniętych buziek. 10. Zakończenie zajęć. Pożegnanie uczniów i gościa. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |