Katalog Joanna Nowosad, 2019-06-18 Bełsznica Pedagogika, Program nauczania Program zajęć korekcyjno -kompensacyjnychPROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH IMIĘ I NAZWISKO UCZNIÓW: KLASA -IV Prowadzący zajęcia: Miejsce realizacji- Czas realizacji – Czas trwania zajęć- 45 minut CEL GŁÓWNY : STYMULACJA OGÓLNOROZWOJOWA DZIECKA CELE SZCZEGÓŁOWE : • stymulowanie rozwoju intelektualnego • usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych • podniesienie poziomu umiejętności czytania i pisania • usprawnianie pamięci • wzmacnianie zdolności koncentracji uwagi • stymulowanie rozwoju funkcji słuchowo- językowych • wzmacnianie procesów motywacyjnych do podejmowania wysiłku umysłowego Zadania: 1.Usprawnianie funkcji słuchowo-językowych Ćwiczenia: • Kształtowanie wrażliwości słuchowej • Ćwiczenia słuchu fonetycznego • Ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej mowy • Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek • Ćwiczenia rozwijające mowę pod względem poprawności artykulacyjnej • Wzbogacanie słownika czynnego i biernego • Praca nad poprawnością gramatyczną i logiczną ustnych wypowiedzi •Doskonalenie pamięci i spostrzegawczości słuchowej •Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych Sposoby osiągania celów: < wyodrębnianie ukrytego wyrazu w podanym wyrazie 2.Usprawnianie funkcji wzrokowych Ćwiczenia: • Usprawnianie analizatora wzrokowego • Ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej na materiale obrazkowym, geometrycznym, literopodobnym i literowym. Sposoby osiągania celów: < wyszukiwanie różnic miedzy obrazkami < wyszukiwanie identycznych obrazków < porządkowanie historyjek obrazkowych < budowanie kompozycji przestrzennych 3.Doskonalenie umiejętności czytania i pisania Ćwiczenia: • Usprawnianie techniki czytania •Ćwiczenia w rozumieniu czytanej treści > dobieranie wyrazów do obrazków >rebusy >czytanie wyrazów sensownych i bezsensownych >czytanie wyrazów wizualnie podobnych >rozwiązywanie krzyżówek, zagadek > odpowiadanie na pytania dotyczące przeczytanego tekstu > wykonywanie zadań dotyczących przeczytanego tekstu > przepisywanie wyrazów, zdań > pisanie z pamięci > pisanie ze słuchu > wpisywanie sylab - tekst z lukami sylabowymi 4.Wspomaganie rozwoju emocjonalnego i społecznego Ćwiczenia • wprowadzanie ucznia w stan relaksu i wyciszenia • ćwiczenie sfery motywacyjno-emocjonalnej ucznia Sposoby osiągania celów: Ćwiczenia • równowagi • orientacji kierunkowej • zręcznościowe Sposoby osiągnięcia celów: Sposoby osiągnięcia celu: -wyszukiwanie związków między przedmiotami -wskazywanie cech pierwszo- i drugorzędowych przedmiotów -opowiadanie na zasadzie „od ogółu do szczegółu -układanie opowiadań -rozwijanie wyobraźni Procedury osiągania szczegółowych celów edukacyjnych: • systematyczne uczęszczanie na zajęcia • aktywny udział w zajęciach • wykorzystanie na zajęciach gier edukacyjnych, łamigłówek, krzyżówek, wykreślanek, zgadywanek, gier planszowych. • zachęcanie do wypowiadania się • wspólna dyskusja do rozwiązywania problemu • zauważenie postępów i sukcesów w pracy uczniów • udzielanie pochwał Ewaluacja programu odbywać się będzie systematycznie na podstawie -zapisów w dokumentacji zajęć, - obserwacji dziecka w trakcie terapii -oceny jego postępów -zbiór prac dziecka –wywiadu z rodzicami -wywiad z nauczycielami Treści zawarte w programie będą realizowane w dowolnej kolejności i dostosowane do potrzeb, możliwości i zainteresowań uczniów Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |