Katalog Beata Latusek, 2019-06-18 SIEMIANOWICE Wychowanie fizyczne, Scenariusze Ćwiczenia korekcyjne przeciwko skoliozie. Wzmacnianie mm. grzbietu.SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TEMAT: Ćwiczenia korekcyjne przeciwko skoliozie. Wzmacnianie mm. grzbietu. DYSCYPLINA: gimnastyka korekcyjna CZAS TRWANIA: 45’ MIEJSCE ĆWICZEŃ: mała sala gimnastyczna PRZYBORY: piłki lekarskie (1 kg), gazety, piłeczka tenisowa, ławeczki, kocyk, kije, deskorolka, skrzynia, materac, woreczek KLASA: V b CELE GŁÓWNE LEKCJI: Umiejętności: uczeń potrafi prawidłowo wykonywać ćwiczenia na poszczególnych stacjach, uczeń potrafi bezpiecznie ćwiczyć Wiadomości: uczeń zna ćwiczenia korygujące wady postawy i wie jak zapobiegać ich powstawaniu , Motoryka: uczeń wzmacnia siłę mm. brzucha, grzbietu i tułowia, uczeń poprawia zręczność, równowagę, koordynację ruchową, Akcenty wychowawcze: ocena postawy skorygowanej kolegi, szukanie błędów i popra- wianie ich, uczeń wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją nauczyciela. Metody realizacji zadań: - metoda zabawowa – klasyczna, - metoda naśladowcza - ścisła, - metoda twórcza, - metoda ścisła. Metody przekazywania wiedzy: - pokaz, - opis. Formy organizacyjne pracy z uczniami: - forma podziału uczniów: grupy, pary, - forma prowadzenia zajęć: frontalna, obwód stacyjny. Tok lekcji Zadania szczegółowe Uwagi org.-met. Zorganizowanie gru-py i sprawdzenie gotowości do zajęć 1. Zbiórka, powitanie. 2. Sprawdzenie obecności i gotowości grupy do zajęć. 3. Korekcja postawy ciała. 2’ - w szeregu - sprawdzenie stroju sportowego, stanu obuwia, odłożenie biżuterii Motywacja do zajęć 1. Podanie tematu i zadań lekcji. 2. Zabawa „Lustro” – kontrola postawy ciała. 3. Berek na czworakach 3’ Dobór parami. Rozgrzewka Ćwiczenia kształtujące: 1. Cwiczenie oddechowe: „kwiaty zwiędłe” – „kwiaty rosną” 2. PW- stojąc w lekkim rozkroku, opust i wznos RR z gazetą. 3. PW. jak wyżej, naśladowanie ruchów wycierania pleców ręcznikiem. 4. PW. jak wyżej, krążenie PR w przód z przełożeniem gazety do LR, i odwrotnie. 5. PW- postawa, RR z tyłu z gazetą, przysiady z położeniem gazety na podłodze. 6. PW- siad klęczny, RR w górze, skłon T położenie gazety jak najdalej nie odrywając pośladków od pięt, wyprost. 7. PW- siad prosty, przekładanie gazety pod uniesionymi NN z PR do LR. 8. PW- siad prosty, “rowerek” przekładanie gazety pod PN i LN 9. PW- leżenie przodem, wznos RR, naśladowanie mycia podłogi gazetą. 10. PW- leżenie tyłem, NN ugięte, przekładanie gazety PR pod uniesionymi biodrami do LR 11. PW- siad skrzyżny, gazeta na wysokości twarzy, staramy się tak dmuchnąć w gazetę tak, żeby zobaczyć prowadzącego lub kolegę. 12. PW- zwinięta gazeta na głowie, UU wspinają się na palce - chcą „dotknąć głową sufitu”. 10’ - UU ustawiają się w rozsypce, każda UU posiada gazetę Kształtowanie umie-jętności, doskonalenie sprawności, rozwi-janie zdolności twórczych A. Przypomnienie podstawowych zasad dotyczących prawidłowej postawy ciała. B. Tworzenie stanowisk. C. Podział na pary. D. Objaśnienie i pokaz ćwiczeń na poszczególnych stacjach: 1) dmuchanie piłeczki ping - pongowej, 2) leżenie przodem na skrzyni, RR na karku, wznosy T do poziomu, 3) zwijanie gazety palcami stóp, 4) za pomocą RR jazda na desce w pozycji skulonej, 5) leżenie tyłem na materacu – skłony T w przód 6) podciąganie na ławeczce, 7) marsz po odwróconej ławeczce z woreczkiem na głowie 24’ UU ćwiczą na każdej stacji 2 minuty Uspokojenie organizmu. 1. zadanie problemowe „nie dotykając żadna częścią ciała podłogi – przejdź na drugą stronę sali wykorzystując 2 gazety”. 2’ Czynności organizacyjne 1. Uporządkowanie sali gimnastycznej. 2. Omówienie zajęć. 2’ - zbiórka w szeregu Nastawienie do samodzielnej pracy 1. Zachęcenie uczniów do wykonywania ćwiczeń porannych. 2. Przypomnienie o prawidłowej postawie. 3. Pożegnanie klasy. 2’ przypomnienie o prawidłowej postawie w siadzie, podczas czytania, podnoszenia przedmiotów z podłogi, odrabiania lekcji Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |