Katalog Monika Koprynia-Bogacz, 2019-06-18 Rudawa Język polski, Plany rozwoju zawodowego Awans na nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Monika Koprynia-Bogacz Nauczyciel mianowany w Szkole Podstawowej im. Tadeusz Kościuszki w Brzeziu Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2016 r. Data zakończenia stażu: 30.05. 2019 r. Podstawa prawna: Rozdział 3a Karty Nauczyciela – Ustawa z 26.01.1982 (tekst jednolity Dz. U. z 2006 nr 97, poz. 674 z późn. zm.). Rozporządzenie MENiS z 01.12.2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 nr 260, poz. 2593). Rozporządzenie MEN z 14.11.2007 zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 nr 214, poz. 1580). SFERA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO — PLANOWANIE ŚCIEŻKI AWANSU Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi 1. Procedura uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego Ponowna analiza przepisów prawa oświatowego, ustaw i rozporządzeń związanych z awansem. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Wszczęcie postępowania, złożony wniosek, znajomość i wdrażanie przepisów prawa. VIII-IX 2016, na bieżąco nowelizacje Prawne rozpoczęcie stażu 1. Przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego Zaplanowanie działań, kontynuacja i ewaluacja rozpoczętych przedsięwzięć. Złożenie projektu planu rozwoju i jego zatwierdzenie. Dostosowanie działań i zaplanowanie ścieżki rozwoju zgodnie z planem pracy szkoły. Plan rozwoju zawodowego. VIII-IX 2016 1. Realizacja planu rozwoju zawodowego i jej dokumentowanie Realizacja zaplanowanych przedsięwzięć. Zaświadczenia, cząstkowe sprawozdanie z realizacji planu rozwoju. Na bieżąco 1. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Podsumowanie pracy, ewaluacja i analiza podjętych działań, zgromadzonych dokumentów, ich weryfikacja. Złożenie sprawozdania. Pozytywna ocena dorobku zawodowego. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju. V 2019 1. Rozpoczęcie postępowania egzaminacyjnego Złożenie wniosku i wymaganej dokumentacji. Wniosek, wymagana dokumentacja. Po zakończe-niu stażu Wymagania niezbędne do uzyskania stOPNIA nauczyciela DYPLOMOWANEGO: uZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY § 8 ust. 2 pkt 1) Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi Dalsze pogłębianie wiedzy i umiejętności. Doskonalenie warsztatu i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej w ramach WDN-u, w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły oraz zainteresowań nauczyciela. Literatura przedmiotu, strony www (samokształcenie). Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy, uatrakcyjniona praca dydaktyczno-wychowawcza, dobór różnorodnych środków, większa motywacja uczniów. Zaświadczenia. Doskonalenie według ofert, samokształcenie na bieżąco Efektywna współpraca z nauczycielami, wychowawcami oraz innymi pracownikami szkoły i jej organami Wypracowywanie wspólnych dróg efektywnego osiągania celów dydaktycznych i wychowawczych. Przekazywanie własnych obserwacji, Wymiana doświadczeń udzielanie rad, wspólne rozwiązywanie problemów. Bezkonfliktowa i życzliwa współpraca, stały przepływ informacji. Zespołowe czuwanie nad procesem dydaktyczno-wychowawczym i dobrą organizacją pracy Na bieżąco, według potrzeb Współpraca z rodzicami Wspólna praca i wymiana doświadczeń dla dobra dzieci, bieżące informowanie o ważnych sprawach, wspólne rozwiązywanie zaistniałych problemów. Utrzymanie stałej i życzliwej współpracy, przepływ informacji. Rozwiązanie problemów. W czasie stażu, spotkania według harmonogramu Rozwój dzieci. Cykl zajęć ukierunkowanych na rozwój słownej twórczości dziecięcej. Udział w konkursach literackich, recytatorskich Tworzenie gazetki grupy, udział w konkursach W czasie trwania stażu Przygotowywanie szkolnych konkursów. Opracowanie regulaminu konkursów. Zachęcanie i wspieranie uczniów. Większe zainteresowanie uczniów W czasie stażu Przygotowywanie uczniów do konkursów Praca z uczniem uzdolnionym, zgłoszenia do konkursów. Udział uczniów w konkursach , ich sukcesy. Na bieżąco Aktywizowanie i integrowanie uczniów. Organizacja imprez klasowych i szkolnych. Angażowanie uczniów w życie klasy, szkoły, w środowisku lokalnym; wzajemna pomoc i życzliwość. Wycieczki. Realizowanie programu wychowawczego, udział w akcjach ogólnopolskich Aktywność i integracja dzieci. Na bieżąco WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ § 8 ust. 2 pkt 2) Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi 1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela. Dalsze doskonalenie umiejętności, właściwe wykorzystanie materiałów. Na bieżąco 1. Wykorzystanie internetu Poszukiwanie pożądanych materiałów i informacji, przeglądanie portali edukacyjnych, stron wydawnictw. Zachęcanie uczniów do bezpiecznego korzystania z komputera i internetu. Udostępnienie w sieci planu rozwoju. Znalezienie atrakcyjnych i pożądanych informacji. Bezpiecznie korzystanie z internetu. Zaświadczenie. W czasie stażu 2. Przygotowywanie materiałów dydaktycznych i wychowawczych Opracowywanie sprawdzianów, testów, kart pracy, dyplomów dla uczniów itp. Popularyzacja osiągnięć uczniów i przygotowanie ich do korzystania z różnych źródeł informacji, poprawa jakości organizacji pracy własnej. Na bieżąco 3. Przygotowanie dokumentacji awansu zawodowego Tworzenie i gromadzenie dokumentacji związanej z awansem. Przygotowana dokumentacja. Na bieżąco 4. Korzystanie z technik multimedialnych. Przygotowanie prezentacji. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych itp. Wykorzystanie multimediów na lekcjach. Wykorzystanie technik multimedialnych. Uatrakcyjnienie lekcji, prezentacje multimedialne. Według rozkładów 5. Wykorzystywanie technik komunikacyjnych Wymiana doświadczeń i wiedzy na forach, grupach dyskusyjnych itp. Utrzymywanie kontaktów (osobiste, telefoniczne, korespondencja) z rodzicami. Stała i bezkonfliktowa współpraca, przepływ informacji bez barier komunikacyjnych. Zdobywanie nowych wiadomości i doświadczeń, propagowanie technik komunikacyjnych wśród uczniów, nauczycieli i rodziców. Na bieżąco UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ § 8 ust. 2 pkt 3) Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi Prowadzenie zajęć otwartych Przygotowanie zajęć otwartych. Zajęcia otwarte, konspekt lekcji. Wpis w dzienniku. W czasie stażu Obserwacja zajęć dydaktycznych i wychowawczych prowadzonych przez innych nauczycieli Udział w zajęciach otwartych, hospitacjach. Dyskusje z nauczycielami nt. pomysłów metodycznych i dydaktycznych, omawianie oglądanych lekcji. Ocena zajęć, poszerzenie wiedzy i doświadczeń, wzrost efektywności pracy. Wzajemna współpraca. W czasie stażu Udostępnianie własnych materiałów i pomocy dydaktycznych Przygotowanie i udostępnianie własnych opracowań. Umieszczenie w sieci planu rozwoju zawodowego. Przekazanie materiałów, zaświadczenie. W czasie stażu Współpraca z nauczycielami przy wykorzystaniu pracowni komputerowej do zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Pomoc nauczycielom we wdrażaniu technologii komputerowej na ich lekcjach i poza nimi. Udostępnianie nauczycielom opracowań. Efektywna współpraca, uatrakcyjnienie działań dydaktycznych. W czasie stażu Pełnienie funkcji opiekuna stażu Pomoc i wskazówki do pracy dla przyszłych nauczycieli, omawianie zajęć (zawarcie kontraktu i jego realizacja). Dokumentacja praktyki (stażu). Efektywna pomoc, życzliwa współpraca. W czasie stażu REALIZACJA NASTĘPUJĄCYCH ZADAŃ: § 8 ust. 2 pkt 4) 4a) Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi Wdrożenie do realizacji programu ukierunkowanego na promocję zdrowia. Wdrażanie programu , udział w ogólnopolskiej akcji "Śniadanie daje moc", wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych w szkole Zrealizowany program (ewaluacja). W czasie stażu 4c) Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów uzdolnionych Rozbudzanie i poszerzanie zainteresowań uczniów. Promowanie młodzieży uzdolnionej, przygotowywanie do konkursów. Zachęcenie do samorozwoju, ukierunkowanie działań i dalszej drogi kształcenia. Wspieranie uczniów ich rozwoju Na bieżąco Zajęcia wyrównawcze Pomoc uczniom z trudnościami w nauce Przygotowanie uczniów do dalszej pracy w klasie. Na bieżąco Administrowanie szkolną stroną WWW Bieżąca aktualizacja szkolnej witryny. Promocja w środowisku lokalnym. Zwiększone zainteresowanie rodziców, przyszłych uczniów i innych życiem szkoły. Na bieżąco Na bieżąco Promowanie szkoły w środowisku lokalnym Przygotowywanie przedstawień na Dni Seniora, udział w imprezach lokalnych, uatrakcyjnianie szkolnej strony WWW, Prezentacja, strona WWW szkoły. Eksponowanie szkoły w środowisku. Aktywny udział uczniów w życiu lokalnym i regionalnym. Na bieżąco Współorganizacja Dnia Otwartego Szkoły Tworzenie prezentacji, materiałów graficznych, ulotek, logo itp. Promocja szkoły w środowisku lokalnym Zgodnie z harmonogramem Udział w akcjach czytelniczych i promowanie czytelnictwa wśród dzieci Udział w akcji "Mądra szkoła czyta dzieciom", "Uwolnij książkę" Promocja czytelnictwa wśród dzieci Na bieżąco Organizowanie wycieczek i wyjść edukacyjnych Przygotowanie dokumentacji wycieczki, merytoryczna opieka Dokumentacja wycieczki. W czasie stażu 4e) Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi Współpraca ze specjalistami pedagogiki i psychologii. Obserwacja uczniów. Kierowanie na badania. Zapoznanie z opiniami z ppp, wdrażanie wniosków do pracy. Przekazywanie spostrzeżeń pedagoga. Wykorzystanie doświadczeń do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Efektywna współpraca, sukcesy dydaktyczno-wychowawcze. Skuteczna pomoc w rozwoju młodzieży. Według potrzeb Współpraca z instytucjami regionu (poradniami specjalistycznymi, policją) Zasięganie opinii i porad, przekazywanie informacji na podstawie obserwacji. Zorganizowanie spotkania z policją na temat przestępstw komputerowych lub zagrożeń związanych z komputerami i siecią. Efektywna współpraca dla dobra dzieci. Według potrzeb umiejętność ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY § 8 ust. 2 pkt 5) Lp. Cele i zadania szczegółowe Formy realizacji Oczekiwane efekty, dowody realizacji Termin Uwagi Studium dwóch przypadków pedagogicznych Analiza i opis 2 przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychow. Studium przypadku W czasie stażu Poznanie uczniów — zwiększanie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych Współpraca z nauczycielami, pedagogiem i rodzicami. Rozpoznawanie ewentualnych problemów. Dokonywanie wstępnej diagnozy wiadomości i umiejętności uczniów, dostosowywanie treści. Wdrażanie wniosków z egzaminów próbnych i testów. Rozwiązanie ewentualnych problemów, przyjazna atmosfera pracy i właściwe relacje na lekcjach. Dostosowanie pracy do możliwości uczniów, doskonalenie ich umiejętności. Na bieżąco Angażowanie uczniów w akcje charytatywne i kampanie społeczne, pomoc naszym uczniom. Organizacja akcji, włączanie dzieci. Efektywna pomoc, angażowanie uczniów w życie szkoły. Według potrzeb Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii Studiowanie literatury przedmiotu w drodze samokształcenia, rozmowy z innymi pracownikami szkoły. Doskonalenie pracy wychowawczej i opiekuńczej. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do dalszej pracy. Na bieżąco Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |