Katalog Teresa Bilińska, 2019-06-18 Rzeszów Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Kontynuacja stażu w nowej placówce mgr Teresa Bilińska Szkoła Podstawowa nr 3 w Rzeszowie Dyrektor Szkoły: mgr Kazimierz Leniart Opiekun stażu: mgr Adam Flis Data rozpoczęcia stażu: 4 września 2017 Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2019 Cele podstawowe podejmowanego stażu: • poszerzenie zakresu wiedzy, doskonalenie własnych umiejętności, • doskonalenie warsztatu i metod pracy, • uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Rodzaj działań i przedsięwzięć wynika z wymagań Rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 r., w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. § 7 ust.1 pkt . 1 Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego itp. IX/X 2017r. Notatki Udział w różnych formach pracy szkoły • Działalność m. in. w zespole przedmiotowym • Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem Według planu pracy szkoły Według harmonogramu Potwierdzenia, notatki Protokoły posiedzeń RP Pełnienie funkcji opiekuna podczas wycieczek, imprez szkolnych, wychowawcy • wyjazdy z uczniami do kina i teatru, muzeum, • sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez szkolnych i wycieczek W ciągu całego stażu Karty wycieczek Potwierdzenia, karty wycieczek Dziennik Teczka wychowawcy Współpraca z rodzicami uczestnictwo w zebraniach ogólnoszkolnych i klasowych W ciągu całego stażu Według kalendarza szkolnego § 7 ust.1 pkt . 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI Współpraca z opiekunem stażu • Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. W okresie stażu W okresie stażu Notatki Wnioski z hospitacji Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez doskonalenie zawodowe. • Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego • Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu • Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego • Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Zaświadczenia, protokoły szkoleń RP Zaświadczenia Notatki Notatki Notatki § 7 ust. 1 pkt . 3 Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela - przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI Analiza prawa oświatowego Analiza dokumentów m. in. Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; • Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego Przez okres stażu Potwierdzenia, notatki § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI 1. Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego • Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu (Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu.) • Napisanie aneksu planu rozwoju zawodowego(Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Złożenie wniosku o postępowaniu IX 2017r. IX 2017r. Kontrakt Plan rozwoju zawodowego Sprawozdanie z realizacji planu Wniosek wraz z dokumentacja formalną 2. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna • Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. • Wdrażanie aktywizujących metod nauczania. • Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów. • Wykonywanie pomocy dydaktycznych (gazetki, prezentacje multimedialne, testy). • Organizowanie konkursów • Ukończenie różnych form doskonalenia wewnątrzszkolnego i pozaszkolnego • Lekcje otwarte Przez okres stażu Wnioski z obserwacji, konspekty notatki prezentacje multimedialne Sprawdziany Pomoce dydaktyczne Sprawozdania Dyplomy , zaświadczenia i certyfikaty 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej Zapisy w dziennikach lekcyjnych, dziennikach zajęć dodatkowych, arkusze ocen, plan wychowawczy, plan profilaktyczno-wychowawczy Przez okres stażu Sprawozdania, dzienniki, teczka wychowawcy 4. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły • Współuczestniczenie w pracy zespołu przedmiotowego (opracowanie m.in. Przedmiotowego systemu oceniania) • Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości szkolnych Przez okres stażu Przez okres stażu Sprawozdania, Scenariusze uroczystości § 7 ust.2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI 1. Poznanie środowiska dzieci i ich sytuacji rodzinnej. Nawiązanie współpracy z rodzicami. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych, poza szkolnych (świetlica szkolna, wycieczki, imprezy, uroczystości szkolne, wyjścia do kina). • Poznanie sytuacji rodzinnej podopiecznych – spotkania z rodzicami, rozmowy indywidualne. • Opracowanie kontraktu grupowego. Opracowanie i realizacja działań integrujących grupę poprzez Zaangażowanie rodziców w przygotowania uroczystości w klasie. Pozyskiwanie rodziców do pracy na rzecz klasy i placówki. Karty obserwacji dzieci, ankiety, kontrakt, zapisy w dzienniku zajęć, notatki własne. Scenariusze zajęć, zapisy w dzienniku Protokoły spotkań z rodzicami. Cały okres stażu Początek roku szkolnego Cały okres stażu Cały okres stażu 2.Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Zbieranie informacji na temat uczniów. • Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce. • Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów IX 2017r., Przez okres stażu Notatki Dzienniki zajęć, protokoły 3.Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów • Współpraca z pedagogiem szkolnym- Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów • Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. • Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. • Aktywna współpraca z wychowawcami klas. Przez okres stażu Według harmonogramu pracy szkoły Według harmonogramu pracy szkoły Przez okres stażu Notatki Wpisy w dziennikach, Plany spotkań z rodzicami Wpisy w dziennikach Notatki 4. Praca na rzecz środowiska lokalnego i przekazywanie dziedzictwa kulturowego • Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę • Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych • Współorganizacja i organizacja wycieczek , dyskotek szkolnych • Współpraca z IPN i Muzeum Okręgowym • Współpraca z rodzicami (m. in. rozmowy indywidualne zebrania klasowe ) Przez okres stażu Według harmonogramu Przez okres stażu Przez okres stażu Przez okres stażu Notatki, sprawozdania Notatki, scenariusze Karty wycieczek Notatki Notatki § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI 1.Publikacje własnych prac w Internecie. • Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości Przez okres stażu Linki do publikacji 2..Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji oraz przygotowania zajęć lekcyjnych • Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). • Korzystanie ze stron n. in.: www.literka.pl; www.publikacje.edu.pl; www.scholaris.pl; www.profesor.pl; • Uzyskanie wiedzy o szkoleniach ze stron WWW • Przygotowanie lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz prezentacji multimedialnej • Prowadzenie dziennika elektronicznego klasy Przez okres stażu Przez okres stażu Przez okres stażu Wydruki, notatki Notatki, scenariusze lekcji Prezentacje multimedialne 3.Wykorzystanie Internetu przez uczniów w pracy własnej • Realizowanie przez uczniów zadań wymagających poszukiwania informacji w Internecie Przez okres stażu Notatki §7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI 1.Rozwijanie własnych umiejętności pedagogicznych. • Udział w kursach i szkoleniach (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów). • Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). • Współpraca z pedagogiem szkolnym • Współpraca z biblioteką szkolną • Aktywny udział w pracach zespołu humanistycznego W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Zaświadczenia. Notatki, Potwierdzenia pedagoga Notatki Protokoły 2. Realizowanie zadań opiekuńczo -wychowawczych podczas pracy z dziećmi. • Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwację. • Wdrażanie zasad bezpiecznego zachowania się w sali, a także podczas wycieczek • Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych. • Współpraca z rodzicami w celu ukazania kierunku i sposobu pomocy dziecku. • Współpraca z PPP Przez okres stażu Notatki Notatki Karty pomocy psychologiczno-pedagogicznej Dziennik elektroniczny-kontakty z rodzicami § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI 1.Udział w konstruowaniu i modyfikowaniu dokumentów szkolnych • Dostosowanie przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. • Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne. Pierwszy tydzień roku szkolnego Według harmonogramu PSO Protokoły 2.Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności. • Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy na jego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN. • Analiza przepisów prawa oświatowego W okresie stażu Notatki Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany Rzeszów 14.09.2017r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |