![]() |
![]() |
Katalog Anna Lenart, 2019-06-18 Pawonków Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoImię i nazwisko: mgr Anna Lenart Nazwa szkoły:Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Bzinicy Starej Stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej nauczyciel muzyki, zajęć technicznych Kwalifikacje:studia wyższe magisterskie w zakresie terapii pedagogicznej z pedagogiką specjalną studia podyplomowe w zakresie wychowania przedszkolnego i terapii pedagogicznej studia podyplomowe w zakresie kształcenie zintegrowane, muzyka dla szkoły podstawowej i gimnazjum studia podyplomowe w zakresie edukacji technicznej w szkole podstawowej i gimnazjum Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r. Data zakończenia stażu:31.05.2019 r. Dyrektor placówki: ................. Cel główny: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury związanej z własnym awansem zawodowym - Analizowanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego -Analiza dokumentacji szkolnej niezbędnej przy opracowaniu planu rozwoju zawodowego -Opracowanie planu rozwoju zawodowego -Udział w szkoleniu na temat awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego -Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 2. Systematyczne poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych - w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej -Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, warsztatach, zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami szkoły – prowadzonych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli i radę pedagogiczną -Ukończenie studiów podyplomowych - Systematyczne zapoznawanie się z najnowszą literaturą z zakresu pedagogiki i psychologii - Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji sali 3. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnieniem pracy szkoły. - Współtworzenie i aktualizacja dokumentacji szkolnej: WSO, Program Wychowawczy, Koncepcja Pracy Szkoły - Opracowanie: planów pracy z edukacji wczesnoszkolnej, muzyki i zajęć technicznych - Koordynator w ewaluacji wewnętrznej w szkole - Członek ewaluacji wewnętrznej w szkole 4.Dbanie o estetykę i wyposażenie sali lekcyjnej i korytarza - Wykonanie wystroju, gazetek tematycznych w sali nr 3 - Systematyczne umieszczanie na gazetkach na korytarzu informacji o działaniach szkoły i osiągnięciach uczniów 5.Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktycznej i wychowawczej. -Podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców -pogadanki -Spotkania klasowe i indywidualne -Współdziałanie w organizacji imprez klasowych i wycieczek. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych –korzystanie ze znajomości obsługi programów. Korzystanie z programów komputerowych podczas: - tworzenie dokumentacji szkolnej - przygotowania pomocy dydaktycznych, testów, sprawdzianów, dyplomów, zaproszeń, - redagowanie tekstów - wypisywanie ocen śródrocznych i świadectw 2.Wykorzystanie Internetu i programów multimedialnych - Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych, encyklopedii i programów multimedialnych, zdobywanie ciekawych materiałów do pracy z dziećmi -Komunikowanie się z innymi nauczycielami w celu wymiany doświadczeń -Prezentacje multimedialne, scenariusze zajęć, strony internetowe 3.Udział w aktualizowaniu szkolnej strony internetowej - Przygotowywanie materiałów do publikacji na stronie internetowej szkoły § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Praca w zespole przedmiotowym kształcenia zintegrowanego i zespole międzyprzedmiotowym - Aktywny udział w pracach zespołu: wymiana doświadczeń, prowadzenie dyskusji i podejmowanie decyzji dotyczących pracy dydaktyczno-wychowawczej. 2.Dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami stażystami i kontraktowymi - Pełnienie funkcji opiekuna stażu -Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli 3.Prowadzenie szkole w ramach WDN. - Opracowanie i wygłoszenie referatów szkoleniowych dla nauczycieli na Radzie Pedagogicznej 4.Promocja własnych osiągnięć i dzielenie się swoją wiedzą -Publikowanie opracowanych materiałów i pomysłów na realizację zadań dydaktyczno-wychowawczych.:propozycji ciekawych zajęć, inscenizacji,referatów, planu rozwoju na stronie internetowej § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Opracowywanie i dalsza realizacja szkolnego programu aktywnej współpracy – „Razem możemy więcej” - Pełnienie funkcji koordynatora programu -Opracowanie i wdrożenie programu -Realizacja założeń programowych poprzez współpracę RUN -Pisanie sprawozdań 2016/2017 2.Opracowanie i wdrożenie własnego programu przyrodniczo-ekologicznego -Opracowanie i wdrożenie programu przyrodniczo-ekologicznego dla klasy II oraz klas I i III 3.Opracowanie i wdrożenie własnego programu promującego czytelnictwo -Opracowanie i wdrożenie programu dla klasy III 4.Wdrożenie i realizacja programów ogólnopolskich -Wdrożenie i realizacja programów ogólnopolskich w klasach I-III § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Praca z dziećmi posiadającymi opinie i orzeczenia -Opracowywanie programu i prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z opiniami -Opracowywanie programu i prowadzenie zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z orzeczeniem 2.Praca z dzieckiem zdolnym -Opracowywanie programu i prowadzenie zajęć koła muzyczno-tanecznego w klasach IV-VI - Przygotowywanie uczniów do konkursów 3.Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych - Opracowanie harmonogramów wycieczek szkolnych z uwzględnieniem uczniów klas młodszych -Zorganizowanie wyjazdów i wycieczek dla uczniów klas I-III 4.Organizowanie i współorganizowanie uroczystości szkolnych i środowiskowych - Opracowanie scenariuszy i organizowanie: spotkań, imprez, akademii szkolnych i środowiskowych dla rodziców, dziadków i społeczności lokalnej 5.Organizowanie konkursów - Organizowanie konkursów o różnej tematyce: matematycznej, polonistycznej, plastycznej, przyrodniczej 6.Pomoc w zbieraniu pieniędzy na rzecz szkoły -Organizowanie zbiórek makulatury -Udział w kiermaszu bożonarodzeniowym – wykonywanie ozdób świątecznych - Dofinansowanie wycieczek ze zbiórek makulatury, kiermaszu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Współpraca z Komendą Policji - Organizowanie spotkania uczniów z policjantem na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego - Udział w konkursach 2.Współpraca ze Strażą Pożarną - Organizowanie spotkań ze strażakami - Organizowanie wyjazdów uczniów do placówki SP 3.Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Oleśnie -Organizowanie spotkań dla rodziców i uczniów z pracownikami poradni, prelekcje -Udział w szkoleniach prowadzonych przez specjalistów z poradni 4.Współpraca z higienistką szkolną - Organizowanie pogadanek i prelekcji dla dzieci na temat zdrowia, higieny osobistej, fluoryzacji -Zorganizowanie zajęć o właściwym odżywianiu 5.Współpraca z pedagogiem i logopedą. - Prowadzenie konsultacji z pedagogiem i logopedą -Zapraszanie ich na prowadzenie zajęć z dziećmi okres stażu 6.Współpraca z DOKiS w Dobrodzieniu - Udział uczniów w konkursach organizowanych przez DOKiS -Współorganizowanie imprez dla dzieci – wyjazdy na basen 7.Współpraca z Nadleśnictwem w Zawadzkiem - Aktywny udział w akcjach organizowanych w Nadleśnictwie Zawadzkiem - Udział w konkursach o tematyce przyrodniczej organizowanej przez Nadleśnictwo: plastyczne, recytatorskie, muzyczne -Wyjazdy do Nadleśnictwa i na „Zielone Kino” - Organizowanie spotkań z leśnikiem 8.Współpraca z „ OTOZ ANIMALS” w Lublińcu -Przeprowadzenie prelekcji „Zerwijmy łańcuchy” -Przeprowadzenie zbiórki pieniędzy i karmy dla zwierząt -Zorganizowanie spotkania- prelekcji z inspektorami „Animals” 9.Współpraca ze środowiskiem lokalnym - Zapraszanie społeczności lokalnej na imprezy środowiskowe organizowane na terenie szkoły -„Kolędowanie” – chodzenie po domach wraz z uczniami i składanie świątecznych życzeń mieszkańcom wsi 10.Udział w różnych akcjach, w tym charytatywnych -- Udział w akcjach: „Sprzątanie świata”, ,,Górze grosza”, „Owoce i warzywa w szkole”, „Mleko w szkole”, „Pomóżmy zwierzętom” - Zbieranie nakrętek § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Diagnozowanie uczniów -Prowadzenie diagnoz wśród uczniów na rozpoczęcie i zakończenie każdego roku szkolnego - Przygotowywanie i przeprowadzenie testów kompetencji wśród uczniów 2.Objęcie specjalistyczną opieką dzieci z problemami - Kierowanie dzieci z problemami na badania w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej -Korzystanie z zaleceń specjalistów podczas planowania pracy dydaktyczno-wyrównawczej Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Zatwierdzam do realizacji: Opracowała: Anna Lenart ...................... ..................... podpis dyrektora data, podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |