![]() |
![]() |
Katalog Michał Kubiak, 2019-06-18 Baby Zawodowe, Scenariusze Ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi do rysowania elementów wektorowych.Scenariusz zajęć z Przygotowanie materiałów do druku Wymiar czasu: 45 min. – 1 jednostka lekcyjna lub więcej. Temat: Ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi do rysowania elementów wektorowych. I. Treści z podstawy programowej: AU.54.1(5)12 rysować proste i krzywoliniowe ścieżki za pomocą narzędzia Pióro;* AU.54.1(7)27 przekształcać ścieżki w zaznaczenia i na odwrót;* AU.54.1(7)28 rysować i edytować kształty; AU.54.1(9)5 zastosować odpowiednie modele barw podczas cyfrowej obróbki obiektów bitmapowych; II. Realizowane zadania szkoły: Z.2, Z.3 III. Kształcące umiejętności ponadprzedmiotowe: K.1, K. 5, K.8 IV. Kształcone postawy: kultura osobista, kreatywność, dokładność, zaangażowanie w wykonywaną pracę. Główny cel lekcji: Po lekcji będziesz potrafił rysować i stosować maski wektorowe oraz je modyfikować. Szczegółowe cele lekcji: Uczeń: • potrafi zastosować narzędzie pióro do rysowania ścieżek wektorowych; • potrafi modyfikować ścieżki wektorowe z wykorzystaniem narzędzi zaznaczanie bezpośrednie, zaznaczanie ścieżek, konwertowanie punktów; • potrafi stworzyć maskę wektorową na podstawie ścieżki wektorowej; • potrafi kopiować i przenosić ścieżki wektorowe • potrafi ocenić jakość swojej pracy i modyfikować ją w celu osiągnięcia zamierzonej dokładności • wykorzystuje poznane narzędzia do wykonania praktycznej pracy (wektorowej zabawki) Metody pracy: • pokaz wraz z instruktażem • metoda ćwiczeniowa; Formy pracy: praca indywidualna. Środki dydaktyczne:, karty ćwiczeń, Photoshop, Power Point zdjęcie. Przebieg lekcji: I. Czynności organizacyjne: 1. Sprawdzenie listy obecności. 2. Podanie i zapisanie tematu lekcji do dziennika. II. Nawiązanie do bieżącego tematu. Nauczyciel zadaje uczniom pytania z poprzednich lekcji odnoszące się do bieżących zajęć. Nauczyciel określa na głos cel lekcji. III. Praca nad nowym materiałem oraz jego realizacja. Nauczyciel pokazuje i wyjaśnia jak stosować narzędzia służące do tworzenia elementów wektorowych. Uczniowie wykonują ćwiczenie korzystając z informacji zawartych w Karcie pracy. Nauczyciel zwraca uwagę na co będzie zwracał uwagę podczas oceny pracy, tj. dokładność wykonania, zastosowanie narzędzi, takich jak pióro, stworzenie masek wektorowych, pobranie kolorów z oryginału Magic Jinn. IV. Ćwiczenia podsumowujące i utrwalające nowy materiał. Nauczyciel razem z uczniami podsumowuje efekt pracy oraz przypomina jakie narzędzia zostały wykorzystane do wykonania pracy Magic Jinn. VII. Ocena prac uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |