Katalog

Joanna Sobczak, 2019-06-18
Olecko

Wychowanie fizyczne, Różne

FESTYN z okazji DNIA DZIECKA

- n +

SCENARIUSZ FESTYNU
RODZINNEGO
dn. 31 maja 2019r
godz. 900- 1300
„…RUSZ się, WYGRAJ zdrowie…”

Festyn organizowany dla młodzieży w wieku 11-16 lat oraz rodziców i ludności lokalnej, z okazji Dnia Dziecka w ramach Gminnych Dni Rodziny
Gry i zabawy opracowałam wraz z grupą uczniów zaangażowanych w organizację festynu.
W przeprowadzeniu zabaw pomagają również nauczyciele innych przedmiotów, przeprowadzając próby sprawnościowe na różnych stanowiskach, sędziując
i oceniając uczestników festynu.

ORGANIZACJA FESTYNU

Każdy z organizatorów jest od początku do końca odpowiedzialny za wszystkie fazy realizacji zadania.
W ten sposób uczniowie uczą się w praktyce wszystkich etapów organizacji imprezy. Mają też okazję do sprawdzenia realności i trafności obmyślonych przez siebie ćwiczeń, zabaw i prób sprawnościowych.
Za przygotowanie i później uprzątnięcie stanowisk oraz przeprowadzenie gier rekreacyjnych odpowiedzialne są osoby pracujące w dwójkowych zespołach; o pomoc w sędziowaniu konkurencji uczniowie mogą zwracać się do innych nauczycieli. Wówczas sami będą mogli uczestniczyć w festynie.
Wcześniej zostały wykonane i rozpowszechnione w okolicy ulotki zachęcające do uczestnictwa w imprezie sportowej informację o festynie zamieszczono na stronie internetowej strony.
Uczniowski Klub Sportowy TROPS zapewnił puchary i dyplomy oraz Eko-medale dla uczestników zabawy.
 W skład głównej komisji sędziowskiej wchodzą nauczyciele na czele z Dyrekcją.
 W trakcie trwania imprezy można będzie posilić się kiełbaską z grilla i ochłodzić się napojami.
 Na terenie objętym festynem funkcjonuje: punkt informacyjny, spiker , punkt medyczny oraz prezentowane są prace realizowane w ramach Programu trzymaj formę : pomiar ciśnienia, wagi ciała, wyliczanie BMI, itp.
 Ustawiona została kryta trybuna honorowa.
 Stanowiska są gotowe do rozpoczęcia zabaw i gier już na ok.15 minut przed rozpoczęciem.
 Wcześniej też zaczyna działać punkt informacyjny pouczający o rozmieszczeniu poszczególnych stanowisk i rozdający między innymi karty startowe.
 Wcześniej też pracę zaczyna spiker.

CEL IMPREZY:

Upowszechnianie kultury fizycznej i rekreacji wśród młodzieży
i społeczności lokalnej oraz popularyzacja aktywnego stylu życia, wolnego od nałogów i zjawisk patologicznych.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

 Sport jako ochrona przed uzależnieniami;
 Ruch na świeżym powietrzu alternatywą spędzania czasu wolnego;
 Sport jako forma „wyładowania” negatywnych emocji;
 Integracja młodzieży i lokalnej ludności;
 Wyrabianie chęci zdrowej rywalizacji w ramach zasad fair-play;
 Wdrażanie do rekreacji.
 Wyrabianie odpowiedzialności w młodych organizatorach sportu

905 Wspólna rozgrzewka prowadzona przez uczennice z klasy VI

W trakcie festynu uczestnicy zabawy mogą korzystać z malowania twarz
farbkami

CZĘŚĆ PIERWSZA FESTYNU

915 Rozpoczęcie rywalizacji indywidualnej o PUCHARY.
Uczniowie rywalizują w tych samych konkurencjach, jednak punktacja jest prowadzona oddzielnie dla SP i PG, z wyłączeniem grup kl. 3 SP i młodszych z podziałem na dziewczęta i chłopców.

KONKURENCJA POMIAR

1. „Wiatr w płucach” nadmuchiwanie balonu czas
2. „ROZWIESZANIE PRANIA” czas
3. „PRZEMIESZCZANIE OPONY” czas
4. „BIEG NARCIARSKI” czas
5. „GUMOBIEG” (bieg w gumiakach) czas
6. „BIEG PO KRĄŻKACH” czas
7. „SKOKI w workach” czas
8. UNIHOCK-GOL (3 próby) celność pkt.
9. „TARCZE NA TRAWIE” celność pkt
10. Kręcenie HULA-HOP”
- KL. IV-VI kręcą obręczą na umiejscowioną w talii,
a młodsze dzieci na nadgarstku czas wykonywania ćwiczenia-max 2 min


1100 ROZPALAMY GRILA

CZĘŚĆ DRUGA FESTYNU

1130 Rozpoczęcie drużynowej rywalizacji o zwycięskie MEDALE (drużyna 2 osobowa, preferowana drużyna rodzinna, może być mikst, jednak w ramach jednej grupy wiekowej).
Uczniowie rywalizują na tych samych boiskach, jednak punktacja jest prowadzona oddzielnie dla SP i PG, z wyłączeniem grup kl. 3 SP i młodszych.

Drużyny mają do wyboru VI stacji, które mogą pokonywać dwukrotnie. Gry trwają 5 minut:

I. „RINGO”
II. „MINISIATKÓWKA”
III. „MINIPIŁKA NOŻNA”
IV. „DO PIĘCIU PODAŃ”
V. „ZDOBYWANIE TWIERDZY”
VI. „PRZECIĄGANIE LINY”

12 40 Zdanie kart startowych

SKOKI PRZEZ LINĘ - bijemy rekord szkoły w ilości skaczących
w tym samym czasie.

1300 Podsumowanie turnieju i rozdanie słodkich nagród i dyplomów.

Dla organizatorów festyn kończy się po całkowitym uporządkowaniu terenu.










PRZYDZIAŁ NAGRÓD


A. NAJMŁODSZ i NAJSTARSZY - 2 x medale

B. DEKORACJA INDYWIDUALNIE: 12 pucharów

GIMNAZJUM 3x puchary

SZKOŁA PODSTAWOWA kl.IV-VI 3x puchary

SZKOŁA PODSTAWOWA kl.III i młodsi 3x puchary


C. DEKORACJA DRUŻYNA/gry: 18 medali

RODZINA 3x puchar

MIESZANE drużyny

GIMNAZJUM

DZIEWCZYNY 3x medale
CHŁOPCY 3x medale

SZKOŁA PODSTAWOWA kl.IV-VI

DZIEWCZYNY 3x medale
CHŁOPCY 3x medale

SZKOŁA PODSTAWOWA kl.III i młodsi

DZIEWCZYNY 3x medale
CHŁOPCY 3x medale

Każdy uczestnik dostaje „Eko-medal” jako nagrodę za uczestnictwo we wspólnej zabawie.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.