Katalog Joanna Sobczak, 2019-06-18 Olecko Wychowanie fizyczne, Różne FESTYN z okazji DNIA DZIECKASCENARIUSZ FESTYNU RODZINNEGO dn. 31 maja 2019r godz. 900- 1300 „…RUSZ się, WYGRAJ zdrowie…” Festyn organizowany dla młodzieży w wieku 11-16 lat oraz rodziców i ludności lokalnej, z okazji Dnia Dziecka w ramach Gminnych Dni Rodziny Gry i zabawy opracowałam wraz z grupą uczniów zaangażowanych w organizację festynu. W przeprowadzeniu zabaw pomagają również nauczyciele innych przedmiotów, przeprowadzając próby sprawnościowe na różnych stanowiskach, sędziując i oceniając uczestników festynu. ORGANIZACJA FESTYNU Każdy z organizatorów jest od początku do końca odpowiedzialny za wszystkie fazy realizacji zadania. W ten sposób uczniowie uczą się w praktyce wszystkich etapów organizacji imprezy. Mają też okazję do sprawdzenia realności i trafności obmyślonych przez siebie ćwiczeń, zabaw i prób sprawnościowych. Za przygotowanie i później uprzątnięcie stanowisk oraz przeprowadzenie gier rekreacyjnych odpowiedzialne są osoby pracujące w dwójkowych zespołach; o pomoc w sędziowaniu konkurencji uczniowie mogą zwracać się do innych nauczycieli. Wówczas sami będą mogli uczestniczyć w festynie. Wcześniej zostały wykonane i rozpowszechnione w okolicy ulotki zachęcające do uczestnictwa w imprezie sportowej informację o festynie zamieszczono na stronie internetowej strony. Uczniowski Klub Sportowy TROPS zapewnił puchary i dyplomy oraz Eko-medale dla uczestników zabawy. W skład głównej komisji sędziowskiej wchodzą nauczyciele na czele z Dyrekcją. W trakcie trwania imprezy można będzie posilić się kiełbaską z grilla i ochłodzić się napojami. Na terenie objętym festynem funkcjonuje: punkt informacyjny, spiker , punkt medyczny oraz prezentowane są prace realizowane w ramach Programu trzymaj formę : pomiar ciśnienia, wagi ciała, wyliczanie BMI, itp. Ustawiona została kryta trybuna honorowa. Stanowiska są gotowe do rozpoczęcia zabaw i gier już na ok.15 minut przed rozpoczęciem. Wcześniej też zaczyna działać punkt informacyjny pouczający o rozmieszczeniu poszczególnych stanowisk i rozdający między innymi karty startowe. Wcześniej też pracę zaczyna spiker. CEL IMPREZY: Upowszechnianie kultury fizycznej i rekreacji wśród młodzieży i społeczności lokalnej oraz popularyzacja aktywnego stylu życia, wolnego od nałogów i zjawisk patologicznych. CELE SZCZEGÓŁOWE: Sport jako ochrona przed uzależnieniami; Ruch na świeżym powietrzu alternatywą spędzania czasu wolnego; Sport jako forma „wyładowania” negatywnych emocji; Integracja młodzieży i lokalnej ludności; Wyrabianie chęci zdrowej rywalizacji w ramach zasad fair-play; Wdrażanie do rekreacji. Wyrabianie odpowiedzialności w młodych organizatorach sportu 905 Wspólna rozgrzewka prowadzona przez uczennice z klasy VI W trakcie festynu uczestnicy zabawy mogą korzystać z malowania twarz farbkami CZĘŚĆ PIERWSZA FESTYNU 915 Rozpoczęcie rywalizacji indywidualnej o PUCHARY. Uczniowie rywalizują w tych samych konkurencjach, jednak punktacja jest prowadzona oddzielnie dla SP i PG, z wyłączeniem grup kl. 3 SP i młodszych z podziałem na dziewczęta i chłopców. KONKURENCJA POMIAR 1. „Wiatr w płucach” nadmuchiwanie balonu czas 2. „ROZWIESZANIE PRANIA” czas 3. „PRZEMIESZCZANIE OPONY” czas 4. „BIEG NARCIARSKI” czas 5. „GUMOBIEG” (bieg w gumiakach) czas 6. „BIEG PO KRĄŻKACH” czas 7. „SKOKI w workach” czas 8. UNIHOCK-GOL (3 próby) celność pkt. 9. „TARCZE NA TRAWIE” celność pkt 10. Kręcenie HULA-HOP” - KL. IV-VI kręcą obręczą na umiejscowioną w talii, a młodsze dzieci na nadgarstku czas wykonywania ćwiczenia-max 2 min 1100 ROZPALAMY GRILA CZĘŚĆ DRUGA FESTYNU 1130 Rozpoczęcie drużynowej rywalizacji o zwycięskie MEDALE (drużyna 2 osobowa, preferowana drużyna rodzinna, może być mikst, jednak w ramach jednej grupy wiekowej). Uczniowie rywalizują na tych samych boiskach, jednak punktacja jest prowadzona oddzielnie dla SP i PG, z wyłączeniem grup kl. 3 SP i młodszych. Drużyny mają do wyboru VI stacji, które mogą pokonywać dwukrotnie. Gry trwają 5 minut: I. „RINGO” II. „MINISIATKÓWKA” III. „MINIPIŁKA NOŻNA” IV. „DO PIĘCIU PODAŃ” V. „ZDOBYWANIE TWIERDZY” VI. „PRZECIĄGANIE LINY” 12 40 Zdanie kart startowych SKOKI PRZEZ LINĘ - bijemy rekord szkoły w ilości skaczących w tym samym czasie. 1300 Podsumowanie turnieju i rozdanie słodkich nagród i dyplomów. Dla organizatorów festyn kończy się po całkowitym uporządkowaniu terenu. PRZYDZIAŁ NAGRÓD A. NAJMŁODSZ i NAJSTARSZY - 2 x medale B. DEKORACJA INDYWIDUALNIE: 12 pucharów GIMNAZJUM 3x puchary SZKOŁA PODSTAWOWA kl.IV-VI 3x puchary SZKOŁA PODSTAWOWA kl.III i młodsi 3x puchary C. DEKORACJA DRUŻYNA/gry: 18 medali RODZINA 3x puchar MIESZANE drużyny GIMNAZJUM DZIEWCZYNY 3x medale CHŁOPCY 3x medale SZKOŁA PODSTAWOWA kl.IV-VI DZIEWCZYNY 3x medale CHŁOPCY 3x medale SZKOŁA PODSTAWOWA kl.III i młodsi DZIEWCZYNY 3x medale CHŁOPCY 3x medale Każdy uczestnik dostaje „Eko-medal” jako nagrodę za uczestnictwo we wspólnej zabawie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |