Katalog

Patryk Cheba, 2019-06-18
Zabrze

Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO



NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO






Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż : mgr PATRYK CHEBA


Data rozpoczęcia stażu : 01. 09. 2015 r.
Planowany termin zakończenia stażu : 31. 05. 2018 r.
Miejsce odbywania stażu : Szkoła Podstawowa nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zabrzu
CEL GŁÓWNY:

• uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego.


CELE POŚREDNIE:

• podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy ,
• doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej,
• doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej,
• realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły,
• pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi , samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.

Podstawy prawne:

• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2003r. nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013r w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez 2nauczycieli, (Dz. U. Nr 0 poz. 393 z 26 marca 2013r.)


§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY
1 Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego •Analiza przepisów prawa oświatowego
•Karta Nauczyciela
•Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN , MENiS
i portalach edukacyjnych
•Sformułowanie wniosku
o rozpoczęcie stażu Wrzesień 2015r •Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego nauczyciela
•Zredagowany plan rozwoju zawodowego zgodny z potrzebami szkoły







2 Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania
i organizacji szkoły •Analiza dokumentacji : Statutu Szkoły, WSO,WDN, programu wychowawczego, programu profilaktycznego szkoły.
Wrzesień 2105 •Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły Wykorzystanie wiedzy prawnej
w praktyce pedagogicznej.
3 Poszerzanie swojej wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych
i zewnętrznych formach doskonalenia
zawodowego •Udział w warsztatach metodycznych, kursach, konferencjach doskonalących własny warsztat pracy.
•Udział w konferencjach
i szkoleniach Rady Pedagogicznej
•Udział w zespole przedmiotowym nauczycieli.
•Udział w pracach zespołu wychowawczego szkoły. Okres stażu •Dokument potwierdzający uzyskane kwalifikacje Wykorzystanie wiedzy teoretycznej do wzbogacania własnego warsztatu pracy.
4 Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych •Ukończenie kursów doskonalących własny warsztat pracy oraz pracę wychowawcy, opiekuna. Okres stażu •Zaświadczenia, dyplomy Wykorzystanie wiedzy teoretycznej do wzbogacania własnego warsztatu pracy.
5 Samodzielne studiowanie fachowej literatury, w celu uzupełnienia i odświeżenia swoich wiadomości, pogłębienia wiedzy merytorycznej i podnoszenie kompetencji •Zapoznawanie się na bieżącą
z ukazującą się literaturą metodyczną i przedmiotową, wykorzystanie zdobytej wiedzy
w praktyce
•Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej Okres stażu •Spis literatury
•Spis najczęściej odwiedzanych stron internetowych Wykorzystanie wiedzy teoretycznej do wzbogacania własnego warsztatu pracy.
6 Troska o sprzęt sportowy i estetykę bazy sportowej •Składanie zapotrzebowania na przybory i przyrządy sportowe
w szkole według bieżących potrzeb wychowania fizycznego i sportu szkolnego.
•Drobne naprawy bieżące przyborów i sprzętu sportowego Okres stażu
7 Promowanie szkoły •Udział uczniów w zawodach międzyszkolnych
•czynny udział w imprezach środowiskowych Okres stażu •Dokumentacja
i potwierdzenia
• notatki, sprawozdania, listy obecności
• notatki, zdjęcia Wypromowanie najzdolniejszych uczniów.
Promocja szkoły

§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY
1 Zastosowanie programów użytkowych w pracy nauczyciela
•Przygotowanie testów, ankiet, dyplomów, podziękowań oraz dokumentacji nauczyciela Okres stażu •Ankiety, testy, dyplomy, podziękowania Prawidłowo zreda- gowana dokumentacja nauczyciela wychowania – fizycznego

2 Wykorzystanie technologii komputerowej do prowadzenia
i aktualizacji gazetki szkolnej •Gromadzenie materiałów przez uczniów pod kontrolą nauczyciela za pomocą Internetu do przygotowania informacji
o tematyce sportowej Okres stażu •Zdjęcia Większa sportowa wiedza uczniów
3 Wykorzystanie sprzętu multimedialnego w procesie dydaktycznym •Prowadzenie lekcji z wychowania fizycznego z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego


Okres stażu •Scenariusze lekcji Uatrakcyjnienie lekcji wychowania fizycznego.

4 Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą •Zamieszczenie na stronach internetowych scenariuszy lekcji
z wychowania fizycznego oraz planu rozwoju zawodowego Okres stażu •Publikacja w Internecie
5 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego •Gromadzenie dokumentów: świadectw , zaświadczeń, programów, itp. Okres stażu •Dokumentacja
6 Korzystanie z edukacyjnych serwisów internetowych •Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego za pośrednictwem Internetu.
•Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu sportu, wychowania fizycznego i zdrowia oraz techniki i edukacji dla bezpieczeństwa . Okres stażu •Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www.szkola.net/awans/







§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY
Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniem z innymi nauczycielami •Prowadzenie zajęć otwartych, koleżeńskich dla innych nauczycieli
•Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów
i kontraktowych
•Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy lekcji
•Pełnienie roli opiekuna stażu
•Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów (wycieczki rekreacyjne, turystyczno-krajoznawcze)- działania interdyscyplinarne

Okres stażu •Scenariusze lekcji
•Sprawozdania Wzbogacenie warsztatu pracy innych nauczycieli
Uczestniczenie w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli •Udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego
•Dzielenie się wiedzą i umie -jętnościami w ramach zespołu przedmiotowego
•Uczestniczenie w spotkaniach, szkoleniach Rady Pedagogicznej Okres stażu •Sprawozdania Wzbogacenie warsztatu pracy swojego i innych nauczycieli
§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY
1 Opracowanie i wdrożenie planu autorskiego programu z piłki nożnej na zajęciach pozalekcyjnych dla uczniów klas I-III. •Planowanie sposobów realizacji programu
•Wdrożenie do realizacji własnego programu z piłki nożnej w ramach zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas I-III Okres stażu •Autorski program zajęć piłki nożnej
w ramach zajęć pozalekcyjnych Podniesienie poziomu sprawności i umiejętności sportowych uczniów







§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY
1 Pogłębianie wiedzy i umieję- tności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych •Współorganizowanie zawodów sportowych , imprez
i uroczystości szkolnych wynikających z planu pracy
i potrzeb szkoły m.in.: pikniki środowiskowe, Mikołajki, Wigilia, Dzień Sportu, Walentynki oraz organizacja nagłośnienia przy innych uroczystościach i imprezach. Okres stażu •Zapisy w dzienniku, •Zdjęcia. Lepsza współpraca z uczniami. Promocja szkoły w środowisku lokalnym
2 Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków. • Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów
i organizowanie pomocy uczniom z problemami. Okres stażu •Notatki z rozmów z rodzicami Lepsza praca z uczniami. Lepsze wyniki uzyskane przez uczniów
3 Aktywne i bezpieczne
spędzanie czasu
wolnego przez uczniów. • Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez motywowanie uczniów do korzystania z różnych form aktywności sportowo - rekreacyjnej.
• Prowadzenie zajęć dla chętnych uczniów w okresie ferii zimowych i wakacji Okres stażu


Ferie i wakacje •Dziennik zajęć pozalekcyjnych
•Zdjęcia, sprawozdania, Rozwinięcie zainteresowań sportowych uczniów
4 Działania profilaktyczne
i wychowawcze. •Realizowanie założeń programu profilaktycznego oraz wychowa -wczego szkoły w ramach zajęć Okres stażu •Zapisy w dzienniku lekcyjnym, opis działań

§ 8 ust. 2 pkt 4 e
Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY
1 Aktywna współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz instytucjami samorządowymi •Współpraca z innymi klubami sportowymi mająca na celu analizę osiągnięć pozaszkolnych
•Współpraca z Urzędem Miasta – Wydział Kultury Fizycznej Sportu i Turystyki, Miejskim Ośrodkiem Sportu, Szkolnym Związkiem Sportowym
•Współpraca z policją z zakresu zasad bezpieczeństwa Okres stażu •Zaświadczenia
2 Współpraca z pedagogiem szkolnym i kuratorem sądowym. •Konsultacje i współpraca z pedagogiem szkolnym w sprawach wychowawczych oraz
w razie potrzeby z kuratorem sądowym Okres stażu •Notatki
3 Współpraca ze Służbą Zdrowia. •Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej . Okres stażu •Notatki
4 Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagog. •Stosowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej zawartych w opiniach uczniów Okres stażu •Zapisy w dzienniku





§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp ZADANIA SZCZEGÓŁOWE FORMY REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODU REALIZACJI PRZEWIDYWANE EFEKTY
1 Zanalizowanie i opisanie rozpoznanych dwóch przypadków oraz przedstawienie sposobu rozwiązania problemów wychowawczych. •Dokonanie analizy oraz przed -stawienie rozwiązania wybranego problemu wychowawczego
•Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemów wychowawczych, dydaktycznych uczniów
•Uważna obserwacja uczniów, poznanie ich środowiska domowego
•Realizacja treści programu profilaktycznego, wychowawczego szkoły
i wdrażanie procedur
w przeciwdziałaniu przemocy Okres stażu •Opis i analiza przy -padków Rozwiązanie problemów wychowawczych uczniów

Podpis nauczyciela .............................. Data i podpis Dyrektora szkoły................................................
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.