![]() |
![]() |
Katalog Monika Ślesińska, 2019-06-18 Milanówek Pedagogika, Różne Oinia nauczyciela o dzieckuMiejscowość, dn. 10.05.2018r. Opinia nauczyciela o dziecku Imię i nazwisko dziecka: Jan Data i miejsce urodzenia: ……………………… W związku z zaobserwowanymi trudnościami w zakresie rozwoju Jana zaproponowano mamie, aby skonsultowała się ze specjalistami z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w ...…….celem zdiagnozowania dziecka. Opinię opracowano na prośbę rodziców dziecka. Na podstawie danych z wywiadu z mamą Janka wiadomo, że nie uczęszczał on wcześniej do przedszkola, jest to jego pierwszy rok. Chłopiec często choruje w okresie od września do kwietnia (co wynosi 169 dni) Janek był w przedszkolu 87 dni. Janek w przedszkolu jest bardzo miły i spokojny. Da się zauważyć jego niepewność i szukanie oparcia w nauczycielu oraz to, że jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek zmiany, najmniejsze niepowodzenie, brak zrozumienia polecenia wywołuje u chłopca płacz. Chętnie przychodzi do przedszkola i spokojnie rozstaje się z mamą. Od początku objęto Janka szczególną troską i serdecznością ze strony nauczycieli. Okazywano mu swoje zainteresowanie i stosowano pozytywne wzmocnienia - chwalono dziecko nie tyle za efekt, co za jego starania i wysiłek, a także za każde nowe osiągnięcie. Realizowano z dzieckiem zajęcia z zakresu motoryki, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, zajęć tematycznych i ruchowych. Wszystkie te zajęcia prowadzono poprzez zabawę. Ostrożnie dawkowano indywidualną pracę, aby wzbudzić chęć do działania. W pracy indywidualnej Janek chętnie podejmował działania, jednak szybko się męczył i zniechęcał, zwłaszcza podczas pracy nad usprawnieniem ręki. Obecnie jest w stanie dłuższą chwilę skupić się na określonym działaniu. Większa część pracy indywidualnej polegała na nadrabianiu zaległości związanych z częstymi nieobecnościami chłopca w przedszkolu. Janek ma w dalszym ciągu problem z układaniem puzzli (układa 30 elementów, przy prostym obrazku 60), przejawia problemy z analizą i syntezą głoskową (zaczął wysłuchiwać pierwszą i ostatnią głoskę oraz dzieli na głoski proste 3-4 literowe wyrazy, nie czyta, zna większość liter). Potrzebuje ćwiczeń w usprawnieniu ręki. Samodzielny rysunek sprawia chłopcu trudność, jest on prosty, raczej bez szczegółów (ludzie to w dalszym ciągu patyczaki), koloruje wychodząc poza kontur, niedokładnie. Chłopiec chętnie rozmawia, opowiada nauczycielom o sobie i tematach jemu bliskich, ma jednak problem z nawiązywaniem kontaktów z rówieśnikami. Okres adaptacyjny Janka w grupie przedszkolnej trwa praktycznie do dziś. Chłopiec zaczyna szukać kontaktu z dziećmi. Na początku przedszkola chciał się z nimi bawić, ale nie potrafił –nie rozumiał ich zabaw. Obecnie zaczął nawiązywać kontakty z chłopcami i próbuje się z nimi bawić. Preferuje proste zabawy samochodami; unika układania puzzli czy rysowania. Janek wymaga zindywidualizowanych zajęć z zakresu stymulowania rozwoju. Dziecko nie jest jeszcze gotowe do podjęcia obowiązków szkolnych, chociażby ze względu na jego emocje oraz brak pewności siebie. wychowawca …………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |