Katalog

Łukasz Jagła, 2019-06-18
Kołobrzeg

Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

- n +



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.





Okres stażu:
01.09.2016r. - 31.05.2019 r.



Opracowanie: mgr Łukasz Jagła
- nauczyciel wychowania fizycznego
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się awans na stopień nauczyciela dyplomowanego opracowany na podstawie:


Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Poz. 393), które weszło w życie 27 marca 2013 r.




WSTĘP DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO



Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie trwania stażu będę kontynuował niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Przedstawiony Plan Rozwoju jest dokumentem otwartym tzn. możliwe jest dokonywanie jego modyfikacji w trakcie realizacji.


Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Czynności organizacyjne;

1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
- sporządzenie planu rozwoju zawodowego
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju - gromadzenie dokumentacji
- praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego
- uzyskanie oceny dorobku zawodowego

3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego plan rozwoju
4. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.


Wymagania niezbędne (§ 8 ust. 2 pkt. 1 - 5 ) do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują:



§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp.
Zadania / działania nauczyciela
Formy realizacji

Sposoby dokumentowania
Termin realizacji
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.

Złożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu.
Opracowany plan rozwoju zawodowego.
XIII – IX 2016 r.
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentacji realizowania planu rozwoju zawodowego.
Zebrane dokumenty: zaświadczenia, scenariusze zajęć, programy.

Okres stażu
3.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Sprawozdanie z
realizacji planu rozwoju zawodowego ( opis, analiza).

V. 2019 r.
Koniec stażu
4.
Podnoszenie kwalifikacji i umiejętności zawodowych (doskonalenie własnego warsztatu pracy).

1.Udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach czy warsztatach dotyczących pracy dydaktycznej, metodycznej i opiekuńczo - wychowawczej organizowanych w szkole i poza szkołą.
2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, metodyczno-dydaktycznej. (Korzystanie z biblioteki szkolnej i pedagogicznej, wzbogacanie własnej biblioteczki).

Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego,
potwierdzenie uczestnictwa, materiały szkoleniowe, notatki własne.
Karta czytelnicza,
bibliografia własnej biblioteczki
Okres stażu
Zgodnie z ofertą
a także zgodnie z potrzebami
szkoły oraz przydatności w pracy.

5.
Rozbudzanie zainteresowania uczniów wychowaniem fizycznym.

1.Prowadzenie dodatkowych pozalekcyjnych zajęć sportowych (SKS, UKS).
2. Zorganizowanie różnego rodzaju turniejów i konkursów sportowych (klasowych, międzyklasowych, międzyszkolnych
itp. )
3. Organizowanie wycieczek sportowo – rekreacyjnych, turystyczno-krajoznawczych.

Zapisy w dzienniku SKS, UKS


Opracowane regulaminy konkursu/ turnieju sportowego, dyplomy sprawozdania


Potwierdzenie dyrektora

Karta wycieczki

Okres stażu


Dostosowanie do
harmonogramu imprez sportowych
ZSZ

6.
Podejmowanie działań zmierzających do zaktywizowania i motywowania uczniów do nauki.

1.Monitorowanie i analiza pracy i osiągnięć uczniów na lekcjach wychowania fizycznego .
2.Metody aktywizujące na lekcjach wychowania fizycznego.
3.Zamieszczanie na tablicy informacji o rekordach klasowych, wynikach z zawodów sportowych.
4.Analiza i ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania (PSO ) z wychowania fizycznego.
5. Organizowanie pozalekcyjnych zajęć dla uczniów mających trudności w realizacji programu lub uczniów chcących podnieść swoje umiejętności i spędzić aktywnie czas.


Wnioski, ewaluacja sprawdzianów motoryki, umiejętności oraz wiadomości w zakresie wychowania fizycznego. Przykładowe scenariusze zajęć.

Materiały, zdjęcia



Potwierdzenie Dyrektora, dokument



Lista uczniów
Okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp.
Zadania / działania nauczyciela
Formy realizacji

Sposoby dokumentowania
Termin
realizacji
1.
Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej we własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.

1.Korzystanie z programów komputerowych podczas tworzenia dokumentacji szkolnej: pisanie sprawozdań, niezbędnych dokumentów na Rady Pedagogiczne, planów wynikowych, planów pracy wychowawcy, PSO, praca z dziennikiem intrenetowym.
2.Przygotowywanie materiałów do pracy: scenariuszy, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne, sprawdzianów, testów, ankiet, materiałów dydaktycznych, analiz sprawdzianów i innych z wykorzystaniem dostępnych programów.

3. Opracowywanie dyplomów, podziękowań i wyróżnień za udział w rozgrywkach sportowych.
4. Przygotowanie własnej dokumentacji za okres stażu: opracowanie planu rozwoju zawodowego,
- opracowanie sprawozdania z realizacji planu, itp.

5. Współpraca z mediami lokalnymi

Dokumentacja szkolna















Senariusze, zestawy ćwiczeń na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne, sprawdziany, testy, ankiety















Wzory
Okres stażu


















Okres stażu






















Okres stażu
2.
Wykorzystanie Internetu w pracy oraz komunikowanie się.














































1.Pozyskiwanie z Internetu informacji przydatnych w pracy dydaktyczno- wychowawczej, materiałów multimedialnych, archiwizowanie materiałów.
Adresy portali internetowych.





















































Dokumentacja z okresu stażu



Prezentacja multimedialna




Okres stażu






















































Okres stażu





Okres stażu


2.Śledzenie edukacyjnych portali internetowych dla nauczycieli.
3.Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego.
4.Korzystanie z poczty elektronicznej.
5. Prowadzenie portali społecznościowych szkoły.
6. Publikacja mojego planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej.
7. Współpraca z nauczycielem informatyki odpowiedzialnym za prowadzenie strony internetowej szkoły ( przygotowywanie sprawozdań z zawodów sportowych, udostępnianie zdjęć).



1. Poznawanie i wykorzystanie w pracy prog. Edukacyjnych

2. Przygotowanie prezentacji multimedialnych



3. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera




§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp.
Zadania / działania nauczyciela
Formy realizacji
Sposoby dokumentowania
Termin realizacji
1.
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz umiejętnościami zdobytymi podczas szkoleń i kursów doskonalących.
Współpraca z nauczycielami



























1. Prowadzenie zajęć otwartych ( w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych).
2. Przygotowanie scenariuszy zajęć i
udostępnienie ich w bibliotece szkolnej.
3. Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami (dzielenie się problemami,własnymi rozwiązaniami, efektami pracy)
4. Przygotowanie i opracowanie referatu dla nauczycieli.
5. Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego.

Konspekty lekcji, Scenariusze zajęć, potwierdzenia nauczycieli



Przykłady opracowanych scenariuszy,
zaświadczenie z biblioteki szkolnej.
Potwierdzenia od nauczycieli




Referat, potwierdzenie nauczycieli



Protokół Rady Pedagogicznej
Okres stażu








Okres stażu
dostosow. do potrzeb







Okres stażu















IX/X 2016 r.
§ 8 ust. 2 pkt. 4 a)
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Lp.
Zadania / działania nauczyciela
Formy realizacji
Sposoby dokumentowania
Termin realizacji
1.
Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych
z wychowania fizycznego
1.Opracowanie programu z gier zespołowych UKS na zajęcia pozalekcyjne i jego ewaluacja.

Program w dzienniku zajęć pozalekcyjnych.
Ewaluacja programu .

W okresie stażu
2.


Praca z uczniem zdolnym i słabym
1.Przygotowanie planu działań.
Opis działań


W okresie stażu




Listy obecności rodziców, wykaz tematów
W okresie stażu

Program pedagogizacji rodziców
dla klas 4-6
1. Prelekcje i pogadanki na wybrane tematy dopasowane do potrzeb klasy i rodziców.


3.






§ 8 ust. 2 pkt. 4 c)
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp.
Zadania / działania nauczyciela
Formy
realizacji
Sposoby dokumentowania
Termin realizacji
1.
Podejmowanie dodatkowych zadań w celu rozwijania zainteresowań i twórczej działalności uczniów.

1.Przygotowywanie uczniów do zawodów sportowych (w oparciu o możliwości obiektowe i sprzętowe szkoły) i udział w zawodach.
2. Przygotowywanie oraz organizacja zawodów i turniejów szkolnych i międzyszkolnych.
3. Organizowanie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów uzdolnionych.
4. Organizowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych w czasie ferii zimowych.
5. Współorganizowanie lub organizowanie wycieczek oraz wyjść poza teren szkoły i sprawowanie opieki nad dziećmi.

Potwierdzenia uczestnictwa uczniów w zawodach, dyplomy.


Sprawozdania z organizacji imprez sportowych, zdjęcia.

Potwierdzenia uczestnictwa uczniów w zawodach, dyplomy.
Sprawozdania z organizacji imprez sportowych, zdjęcia.

Dziennik zajęć pozalekcyjnych, deklaracje członkowskie
Harmonogram zajęć, dziennik zajęć.
Potwierdzony plan wycieczek, karty wycieczek, zdjęcia.

Okres stażu
















































§ 8 ust. 2 pkt. 4 e)
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp.
Zadania /działania nauczyciela
Formy
realizacji

Sposoby dokumentowania
Termin
realizacji
1.
Współpraca z innymi osobami oraz organizacjami działającymi na rzecz oświaty
Współpraca z:
- organizacjami szkolnymi:
pedagogiem szkolnym (konsultacje),
pielęgniarką szkolną, Samorządem Uczniowskim, biblioteką szkolną (rozbudzanie potrzeb czytelniczych),
- rodzicami (pedagogizacja rodziców w zależności od potrzeb, spotkania indywidualne z rodzicami),
- organizacjami pozaszkolnymi: SZS, klubami sportowymi oraz innymi szkołami, Powiatową Policji w Kołobrzegu, Strażą Gminną, Strażą Pożarną, Proradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Dygowie, WOPR Kołobrzeg, Akadiemia Piłkarska Kołobrzeg, FCSM Kołobrzeg, Klub Kolarski „Ósemka” Kołobrzeg.
Potwierdzenie współpracy.

Przykłady scenariuszy, materiałów





Listy obecności





Potwierdzenie współpracy.

Systematycznie w okresie odbywania stażu- dostosow. do potrzeb

W okresie stażu

2.










































Praca na rzecz środowiska lokalnego, pomocy socjalnej uczniów.



























Udział i organizacja w akcji charytatywnych.
- WOŚP,
- Świąteczna Paczka itp.
Zdobywanie środków materialnych dla rodzin będących w trudnej sytuacji materialnej.

Organizacja akcji ekologicznych
zbieranie nakrętek, segregacja śmieci, sprzątanie świata, zbiórka sprzętu elektronicznego.
Ogranizacja i współprganziacja festynów na terenie szkoły oraz akcji okolicznościowych dla mieszkańców miejscowości i okolic.
Współpraca z mediami lokalnymi.
Potwierdzenie

















Potwierdzenie















Publikacje

Okres stażu




















§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp.
Zadania /działania nauczyciela
Formy
realizacji
Sposoby dokumentowania
Termin
Realizacji

1.
















Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczo - edukacyjnych.











1. Studium przypadku:
- Rozpoznanie, diagnoza, podejmowanie działań ( środki zaradcze) zmierzających do rozwiązania problemów, ocena efektów, wyciąganie wniosków.

Opis i analiza przypadków


Notatki






Okres stażu



Według potrzeb





2.





Współpraca z rodzicami.





Rozpoznanie i rozwiązanie problemu opiekuńczego.

Wpisy w dzienniku, ankiety, notatki.



W okesie stażu


Opracował -Łukasz Jagła
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.