Katalog Łukasz Jagła, 2019-06-18 Kołobrzeg Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Okres stażu: 01.09.2016r. - 31.05.2019 r. Opracowanie: mgr Łukasz Jagła - nauczyciel wychowania fizycznego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się awans na stopień nauczyciela dyplomowanego opracowany na podstawie: Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Poz. 393), które weszło w życie 27 marca 2013 r. WSTĘP DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie trwania stażu będę kontynuował niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Przedstawiony Plan Rozwoju jest dokumentem otwartym tzn. możliwe jest dokonywanie jego modyfikacji w trakcie realizacji. Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Czynności organizacyjne; 1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego - sporządzenie planu rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju - gromadzenie dokumentacji - praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego - uzyskanie oceny dorobku zawodowego 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego plan rozwoju 4. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Wymagania niezbędne (§ 8 ust. 2 pkt. 1 - 5 ) do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują: § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy realizacji Sposoby dokumentowania Termin realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowany plan rozwoju zawodowego. XIII – IX 2016 r. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji realizowania planu rozwoju zawodowego. Zebrane dokumenty: zaświadczenia, scenariusze zajęć, programy. Okres stażu 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego ( opis, analiza). V. 2019 r. Koniec stażu 4. Podnoszenie kwalifikacji i umiejętności zawodowych (doskonalenie własnego warsztatu pracy). 1.Udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach czy warsztatach dotyczących pracy dydaktycznej, metodycznej i opiekuńczo - wychowawczej organizowanych w szkole i poza szkołą. 2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, metodyczno-dydaktycznej. (Korzystanie z biblioteki szkolnej i pedagogicznej, wzbogacanie własnej biblioteczki). Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego, potwierdzenie uczestnictwa, materiały szkoleniowe, notatki własne. Karta czytelnicza, bibliografia własnej biblioteczki Okres stażu Zgodnie z ofertą a także zgodnie z potrzebami szkoły oraz przydatności w pracy. 5. Rozbudzanie zainteresowania uczniów wychowaniem fizycznym. 1.Prowadzenie dodatkowych pozalekcyjnych zajęć sportowych (SKS, UKS). 2. Zorganizowanie różnego rodzaju turniejów i konkursów sportowych (klasowych, międzyklasowych, międzyszkolnych itp. ) 3. Organizowanie wycieczek sportowo – rekreacyjnych, turystyczno-krajoznawczych. Zapisy w dzienniku SKS, UKS Opracowane regulaminy konkursu/ turnieju sportowego, dyplomy sprawozdania Potwierdzenie dyrektora Karta wycieczki Okres stażu Dostosowanie do harmonogramu imprez sportowych ZSZ 6. Podejmowanie działań zmierzających do zaktywizowania i motywowania uczniów do nauki. 1.Monitorowanie i analiza pracy i osiągnięć uczniów na lekcjach wychowania fizycznego . 2.Metody aktywizujące na lekcjach wychowania fizycznego. 3.Zamieszczanie na tablicy informacji o rekordach klasowych, wynikach z zawodów sportowych. 4.Analiza i ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania (PSO ) z wychowania fizycznego. 5. Organizowanie pozalekcyjnych zajęć dla uczniów mających trudności w realizacji programu lub uczniów chcących podnieść swoje umiejętności i spędzić aktywnie czas. Wnioski, ewaluacja sprawdzianów motoryki, umiejętności oraz wiadomości w zakresie wychowania fizycznego. Przykładowe scenariusze zajęć. Materiały, zdjęcia Potwierdzenie Dyrektora, dokument Lista uczniów Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy realizacji Sposoby dokumentowania Termin realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej we własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej. 1.Korzystanie z programów komputerowych podczas tworzenia dokumentacji szkolnej: pisanie sprawozdań, niezbędnych dokumentów na Rady Pedagogiczne, planów wynikowych, planów pracy wychowawcy, PSO, praca z dziennikiem intrenetowym. 2.Przygotowywanie materiałów do pracy: scenariuszy, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne, sprawdzianów, testów, ankiet, materiałów dydaktycznych, analiz sprawdzianów i innych z wykorzystaniem dostępnych programów. 3. Opracowywanie dyplomów, podziękowań i wyróżnień za udział w rozgrywkach sportowych. 4. Przygotowanie własnej dokumentacji za okres stażu: opracowanie planu rozwoju zawodowego, - opracowanie sprawozdania z realizacji planu, itp. 5. Współpraca z mediami lokalnymi Dokumentacja szkolna Senariusze, zestawy ćwiczeń na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne, sprawdziany, testy, ankiety Wzory Okres stażu Okres stażu Okres stażu 2. Wykorzystanie Internetu w pracy oraz komunikowanie się. 1.Pozyskiwanie z Internetu informacji przydatnych w pracy dydaktyczno- wychowawczej, materiałów multimedialnych, archiwizowanie materiałów. Adresy portali internetowych. Dokumentacja z okresu stażu Prezentacja multimedialna Okres stażu Okres stażu Okres stażu 2.Śledzenie edukacyjnych portali internetowych dla nauczycieli. 3.Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. 4.Korzystanie z poczty elektronicznej. 5. Prowadzenie portali społecznościowych szkoły. 6. Publikacja mojego planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. 7. Współpraca z nauczycielem informatyki odpowiedzialnym za prowadzenie strony internetowej szkoły ( przygotowywanie sprawozdań z zawodów sportowych, udostępnianie zdjęć). 1. Poznawanie i wykorzystanie w pracy prog. Edukacyjnych 2. Przygotowanie prezentacji multimedialnych 3. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy realizacji Sposoby dokumentowania Termin realizacji 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz umiejętnościami zdobytymi podczas szkoleń i kursów doskonalących. Współpraca z nauczycielami 1. Prowadzenie zajęć otwartych ( w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych). 2. Przygotowanie scenariuszy zajęć i udostępnienie ich w bibliotece szkolnej. 3. Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami (dzielenie się problemami,własnymi rozwiązaniami, efektami pracy) 4. Przygotowanie i opracowanie referatu dla nauczycieli. 5. Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego. Konspekty lekcji, Scenariusze zajęć, potwierdzenia nauczycieli Przykłady opracowanych scenariuszy, zaświadczenie z biblioteki szkolnej. Potwierdzenia od nauczycieli Referat, potwierdzenie nauczycieli Protokół Rady Pedagogicznej Okres stażu Okres stażu dostosow. do potrzeb Okres stażu IX/X 2016 r. § 8 ust. 2 pkt. 4 a) Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy realizacji Sposoby dokumentowania Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych z wychowania fizycznego 1.Opracowanie programu z gier zespołowych UKS na zajęcia pozalekcyjne i jego ewaluacja. Program w dzienniku zajęć pozalekcyjnych. Ewaluacja programu . W okresie stażu 2. Praca z uczniem zdolnym i słabym 1.Przygotowanie planu działań. Opis działań W okresie stażu Listy obecności rodziców, wykaz tematów W okresie stażu Program pedagogizacji rodziców dla klas 4-6 1. Prelekcje i pogadanki na wybrane tematy dopasowane do potrzeb klasy i rodziców. 3. § 8 ust. 2 pkt. 4 c) Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania / działania nauczyciela Formy realizacji Sposoby dokumentowania Termin realizacji 1. Podejmowanie dodatkowych zadań w celu rozwijania zainteresowań i twórczej działalności uczniów. 1.Przygotowywanie uczniów do zawodów sportowych (w oparciu o możliwości obiektowe i sprzętowe szkoły) i udział w zawodach. 2. Przygotowywanie oraz organizacja zawodów i turniejów szkolnych i międzyszkolnych. 3. Organizowanie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów uzdolnionych. 4. Organizowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych w czasie ferii zimowych. 5. Współorganizowanie lub organizowanie wycieczek oraz wyjść poza teren szkoły i sprawowanie opieki nad dziećmi. Potwierdzenia uczestnictwa uczniów w zawodach, dyplomy. Sprawozdania z organizacji imprez sportowych, zdjęcia. Potwierdzenia uczestnictwa uczniów w zawodach, dyplomy. Sprawozdania z organizacji imprez sportowych, zdjęcia. Dziennik zajęć pozalekcyjnych, deklaracje członkowskie Harmonogram zajęć, dziennik zajęć. Potwierdzony plan wycieczek, karty wycieczek, zdjęcia. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 e) Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania /działania nauczyciela Formy realizacji Sposoby dokumentowania Termin realizacji 1. Współpraca z innymi osobami oraz organizacjami działającymi na rzecz oświaty Współpraca z: - organizacjami szkolnymi: pedagogiem szkolnym (konsultacje), pielęgniarką szkolną, Samorządem Uczniowskim, biblioteką szkolną (rozbudzanie potrzeb czytelniczych), - rodzicami (pedagogizacja rodziców w zależności od potrzeb, spotkania indywidualne z rodzicami), - organizacjami pozaszkolnymi: SZS, klubami sportowymi oraz innymi szkołami, Powiatową Policji w Kołobrzegu, Strażą Gminną, Strażą Pożarną, Proradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Dygowie, WOPR Kołobrzeg, Akadiemia Piłkarska Kołobrzeg, FCSM Kołobrzeg, Klub Kolarski „Ósemka” Kołobrzeg. Potwierdzenie współpracy. Przykłady scenariuszy, materiałów Listy obecności Potwierdzenie współpracy. Systematycznie w okresie odbywania stażu- dostosow. do potrzeb W okresie stażu 2. Praca na rzecz środowiska lokalnego, pomocy socjalnej uczniów. Udział i organizacja w akcji charytatywnych. - WOŚP, - Świąteczna Paczka itp. Zdobywanie środków materialnych dla rodzin będących w trudnej sytuacji materialnej. Organizacja akcji ekologicznych zbieranie nakrętek, segregacja śmieci, sprzątanie świata, zbiórka sprzętu elektronicznego. Ogranizacja i współprganziacja festynów na terenie szkoły oraz akcji okolicznościowych dla mieszkańców miejscowości i okolic. Współpraca z mediami lokalnymi. Potwierdzenie Potwierdzenie Publikacje Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania /działania nauczyciela Formy realizacji Sposoby dokumentowania Termin Realizacji 1. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczo - edukacyjnych. 1. Studium przypadku: - Rozpoznanie, diagnoza, podejmowanie działań ( środki zaradcze) zmierzających do rozwiązania problemów, ocena efektów, wyciąganie wniosków. Opis i analiza przypadków Notatki Okres stażu Według potrzeb 2. Współpraca z rodzicami. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu opiekuńczego. Wpisy w dzienniku, ankiety, notatki. W okesie stażu Opracował -Łukasz Jagła Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |