Katalog

Karina Krawczyk, 2019-06-18
Mysłowice

Różne, Rady

Promocja szkoły.

- n +

Dobrze zaplanowana promocja jest działaniem długotrwałym,
przynoszącym oczekiwane korzyści.



Pytanie, co chcę promować?

 szkołę, jako miejsce zdobycia zawodu/tytułu technika (nacisk w promocji na kształcenie zawodowe - wyniki egzaminów, działania podejmowane na poszczególnych kierunkach),

czy

 szkołę w znaczeniu ogólnym (poza informacjami z zakresu przedmiotów zawodowych, uwypuklenie wiedzy ogólnej, jako podstawę do dalszych studiów)



Trzeba zrobić wszystko, wykorzystać wszystkie możliwe metody i narzędzia!

Promocja szkoły ma spełniać 4 funkcje:

1.informacyjną:
wszyscy mają wiedzieć, że jesteśmy i gdzie jesteśmy;
2.perswazyjną (nakłaniająca):
aby komunikat zapadł w pamięci powinien być często powtarzany!
3. konkurencyjną:
benchmarking - podglądanie innych i uczenie się na ich sukcesach;
4. edukacyjną:
„napisz do nas”, „pomożemy Ci”, „e-porady”, strzałki „Do szkoły”, zaproszenie do dialogu „Podziel się opinią”, itp.


I. REKLAMA

Jak Cię widzą, tak Cię piszą!

 Nazwa Szkoły ze wszystkich stron budynku
 Strona internetowa
 Konto Szkoły na portalach społecznościowych:
Facebook,
Instagram,
You Tube,
Twitter
 Tabliczki kierujące do Szkoły
 Baner na szkole z kierunkami / zawodami Szkoły - w okresie promocji
 Banery z kierunkami Szkoły, w różnych częściach miasta
 Roll – up’y
 Potykacze
 Ulotki
 Foldery reklamowe szkoły
 Plakaty - do Gimnazjów, na tablice informacyjne miasta
 Film promujący Szkołę / LipDub
 Schody edukacyjne - np. z matematyki i historii
 Wystrój ścian – gazetki z zawodami, tablo z kolejnymi absolwentami, sławne osoby, jakie odwiedziły szkołę
 Plakaty lub nalepki magnetyczne na samochodach nauczycieli w czasie naboru, informujące o kierunkach / zawodach szkoły
 Gazetka szkolna
 Papier firmowy – zawierający logo Szkoły oraz informacje teleadresowe. Może również zawierać w stopce hasło reklamowe
 Wizytówki
 Maskotka szkolna (np. lew, podczas Dni otwartych i Targów Edukacyjnych; zastosowana może być również w logo Szkoły).

LOGO SZKOŁY - proste, nawiązujące do szkolnictwa lub archetypów (symboli, schematów, wzorców do naśladowania), może być również zaprojektowane w oparciu o Złotą proporcję, czym Szkoła może się chwalić.
Spójne barwy, powiązane ze szkolnictwem, miastem lub cechami, np. niebieski -bezpieczeństwo, żółty - radość, zielony – spokój, różowy - urok.
Logo w kształcie tarczy uczniowskiej lub herbu bardziej przemawia do świadomości.

Maile wychodzące ze szkoły - zawierające w stopce kierunki / zawody, jakie oferuje Szkoła – propozycja na stałe lub na czas wzmożonej promocji, zwłaszcza w korespondencji z potencjalnymi uczniami lub ich rodzicami.

HASŁA REKLAMOWE – na papier firmowy oraz materiały reklamowe:

„Nowa …”, „Lepsza …” ,
„ Dobra Szkoła” – słowo „dobry” działa szczególnie,
„Mamy najlepsze wyniki w…np. w danym zawodzie, w województwie”
„jeszcze lepsza Szkoła” – np. po wyposażeniu pracowni
„Najlepsze Technikum w mieście” ( jeśli innego technikum w mieście nie ma, można użyć słowa „najlepsze” )
„Kim będę?”,
„Dlaczego do nas?”
„Zawody z przyszłością”
„Dołącz do zespołu zawodowców”
„Zawód kucharz – zawsze aktualny”
„Szkoła z tradycją”
II. PUBLIC RELATIONS

MEDIA posiadają ogromną siłę przekonywania,
perswazji i budowania wizerunku.

1. Dni otwarte Szkoły - to dobry moment by pokazać wszystko co najlepsze w każdym, oferowanym przez szkołę, zawodzie.
Przykład działań realizowanych w klasach:
* szkolenie z savoir vivre’u przy stole – klasa hotelarzy
* pokaz umiejętności fryzjerów - klasa fryzjerska
* dzień zdrowego żywienia – klasa gastronomii
* szkolenie z profesjonalnego robienia zdjęć – klasa reklamy
Ponadto: quizy, gry symulacyjne, konkursy i inne formy, za udział w których potencjalny uczeń Szkoły otrzyma nagrodę.

2.Targi Edukacyjne – to jak najlepsza możliwość prezentacji zawodów oraz działań Szkoły (staże za granicą, wyniki egzaminów, organizowane przedsięwzięcia itp.)
3.Imprezy kulturalne organizowane przez szkołę, np. Mysłowice mają talent.
4.Uroczyste obchodzenie rocznic Szkoły.
5.Jesteśmy wszędzie, na wszystkich wydarzeniach w mieście – przedstawiciele Szkoły (z lub bez stanowiska, namiotu) lub baner czy plakat– na podstawie informacji z Miasta o przyszłych imprezach i wydarzeniach.
6.Oklejony barwami szkoły samochód, inny jako atrapa na zewnątrz (plus np. na dachu Szkoły lub przed Szkołą na podeście) – mówiono by „Ta szkoła z samochodem”.
7.Angażowanie rodziców do realizacji projektów edukacyjnych.
8.Informacja o ofercie Szkoły w mysłowickich MEDIACH:
www.myslowice.net
telewizja https://itvm.pl/
www.myslowice.pl
http://myslowice.naszemiasto.pl/
Dziennik zachodni z dodatkami https://dziennikzachodni.pl/
Co Tydzień wraz z http://www.mysnet.pl/
Gazeta Mysłowicka https://gazetamyslowicka.com/
Gazeta Wyborcza z dodatkiem Mysłowice http://info.wyborcza.pl/temat/wyborcza/gazeta+mys%C5%82owice
oraz
Facebook, Instagram, Tweeter, You Tube oraz www Szkoły.

9.CHWALIMY SIĘ WSZEM I WOBEC. Każde działanie Szkoły znajduje odzwierciedlenie w MEDIACH, np.:
 Dobre wyniki egzaminów.
 Staże uczniów za granicą, np. Hiszpania.
 Realizowane programy unijne.
 Wyposażenie Szkoły.
 Konkursy zawodowe : Wiedzy o hotelarstwie, turystyce, fryzjerski itp.
 Reportaże z wyjazdów.
 Porozumienie o współpracy.
 Klasa patronacka.
 Klub Podwyższonej Adrenaliny.
 Dzień Maturzysty.
 Studniówka.
 Nasi Sponsorzy.
 Pomoc charytatywna – w schronisku dla zwierząt, noclegowni, WOŚP, Szlachetna paczka, itp.

Public Relations wewnątrz Szkoły

Wszyscy nauczyciele wiedzą co się dzieje w szkole!

 Identyfikatory – odróżniają nas od innych szkół

 Pogadanka na godzinie wychowawczej- „to również uczniowie tworzą klimat Szkoły”, „nie mów źle o miejscu, gdzie jesteś”, „sam spróbuj coś zmienić”, „podejmuj inicjatywę”


 Na tablicy informacyjnej, jednej z głównych ścian w szkole lub w innym widocznym miejscu – na początku roku i systematycznie aktualizowana, informacja o konkursach, w jakich mogą skorzystać uczniowie. W ten sposób, informacja dotrze do każdego ucznia , będą mogli zgłosić wcześniej swój udział

 Wystrój drzwi – np. „Kiedy tu wchodzisz, stajesz się wielki”, „Jestem:”


 Bluzy z logo Szkoły / T-shirty – do zakupu przez uczniów i nauczycieli.

 Szkolne radio.




III. MARKETING BEZPOŚREDNI

Brak komunikatu (działania lub reakcji), to też komunikat!

1. Wyjścia do Gimnazjów z ofertą skierowaną do uczniów mysłowickich gimnazjów oraz z miast sąsiednich - Sosnowiec, Katowice, Jaworzno, Chełm, Imielin, i in.
- przekazanie ulotek Szkoły i innych materiałów promocyjnych,
- w miarę możliwości przedstawić prezentację z ofertą Szkoły – mogą to zrobić nauczyciele lub uczniowie Szkoły, opowiadający o szkole, jako miejscu, do którego uczęszczają.

2. Wyjścia do Gimnazjów z ofertą skierowaną do rodziców, podczas zebrań w mysłowickich gimnazjach:
- stanowisko Szkoły (stolik, materiały reklamowe, laptop z prezentacją Szkoły, roll-up, itp.), obsługiwane przez nauczycieli lub uczniów Szkoły,
- przekazanie każdemu rodzicowi klasy trzeciej gimnazjum ulotki Szkoły i innych materiałów promocyjnych.







IV. PROMOCJA UZUPEŁNIAJĄCA
„Biada tym, którzy nie odczytują znaków czasu” (Ewangelia Św. Mateusza)

1. Konkursy organizowane przez Szkołę dla Gimnazjalistów – np. Konkurs wiedzy o hotelarstwie i turystyce.

2. Degustacje niezależne lub podczas Dni otwartych – np. w ramach Pracowni gastronomicznej (uczniowie, zaproszeni kucharze z zaprzyjaźnionych restauracji lub znane postacie / specjaliści w danej dziedzinie (bariści, sommelierzy, itp.), z reprezentantami władz miasta:

 Wspólne gotowanie,

 Parzenie kawy,

 Pokaz umiejętności kelnerskich.

3. Gadżety reklamowe:
koszulki, apaszki, długopisy, cukierki, pisaki rozświetlające, balony, pendriv’y, smycze, latarki, czapki, notesy, breloczki, itp.

***
Dyrektor Szkoły ustala Terminarz promocji szkoły oraz powołuje Zespół ds. promocji:
- osoby odpowiedzialne za sprawy techniczne, czyli umieszczenie artykułów w mediach społecznościowych – cały rok,
- osoby odpowiedzialne za wysyłkę do prasy, tu mile widziana jest funkcja rzecznika prasowego, na stałe współpracującego z MEDIAMI – cały rok,
- osoby odpowiedzialne za materiały reklamowe i inne doraźne działania (Dni otwarte, Targi Edukacyjne, itp.) – w okresie przed naborem.

Wszystko musi być spójne:
Logo, godło, herb, kolory, papier firmowy, ubiór, scenografia, rekwizyty itp.



***


Wizerunek Szkoły tworzy KAŻDY NAUCZYCIEL, nie tylko zespół do spraw promocji.


Autor: Karina Krawczyk

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.