AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Jur, 2019-06-18
Rawicz

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć edukacji wczesnoszkolnej – zajęcia integracyjno-edukacyjne z użyciem sprzętu multimedialnego („Magiczny dywan”)

- n +

Temat : Rozpoznawanie, nazywanie i opisywanie jesiennych liści – INTEGRACJA ZESPOŁU


Cel główny zajęć :
- rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej,
- usprawnianie koncentracji uwagi,
- pobudzenie do wyrażania pozytywnych emocji,
- rozluźnienie napięcia mięśniowego.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
• rozpoznaje i nazywa liście,
• wie, z jakiego drzewa pochodzi dany liść oraz owoc,
• tworzy wypowiedzi ustne i pisemne,
• współpracuje w grupie zadaniowej,
• dba o poprawność gramatyczną swoich wypowiedzi,
• przelicza w zakresie 9.

Formy pracy:
• indywidualna,
• grupowa.

Metody:
czynne, słowne, pokazu, interaktywne – podłoga interaktywna Magiczny Dywan

Środki dydaktyczne:
Gra „Woda”, gra „Kamienie”, gra „Liście”, płyta CD z nagraniem, liście klonu, buku, jesionu, dębu, kasztanowca oraz ich owoce, etykiety z nazwami drzew i owoców, emblematy liści, emotikony – smutna, wesoła, neutralna, wyrażająca złość, zestawy sensorycznych piłeczek, chusty wolno opadające, koła sensoryczne, rzeczka z wyspami, tajemniczy kuferek.
Przebieg zajęć:
I. Część wstępna:
Wyobraź sobie, że jesteś w lesie, liście na drzewach szumią (dzieci unoszą do góry ręce i naśladują poruszające się gałęzie drzew), niektóre ptaki przelatują z drzewa na drzewo (dzieci podskakują obunóż). Kilka małych wiewiórek wspina się na konary i obserwuje okolicę (naśladują wspinaczkę rękami i nogami na przemian, obserwują stając na palcach stóp). W lesie zaczyna kropić deszczyk (dzieci stukają paluszkami o dywan), zwierzęta uciekają do swoich mieszkań (chowają się w wyznaczonym miejscu). Deszcz na chwilę ustaje i zwierzęta mogą wrócić do swoich zajęć (dzieci siadają na dywanie). Zza drzewa wyłania się potężny niedźwiedź, więc zwierzęta uciekają znów do swoich dziupli lub wspinają się na drzewa (dzieci naśladują wspinanie). Wszystkim udało się uciec przed niebezpieczeństwem.
II. Część główna :
Dzieci wypowiadają się na temat tego, jakie zwierzęta można spotkać w lesie, jakie rośliny, drzewa i grzyby (rozpoznawanie drzew, ich liści, owoców). Dzieci wymieniają się spostrzeżeniami dotyczącymi ich osobistych obserwacji z wycieczek do lasu.
1. Poranny krąg – zabawa ożywiająca „wesołe minki” z wykorzystaniem magicznego dywanu.
Chciałabym, aby na buziach wszystkich dzieci pojawił się uśmiech, dlatego też zapraszam wszystkich do zabawy „wesołe minki”. Zabawa polega na znalezieniu smutnej minki i odczarowaniu jej na wesołą. Aby odczarować smutną minkę, musisz ją klepnąć lub tupnąć na nią nogą.
2. Kamykowa droga – gra kamyczki Zadaniem dzieci jest skakanie po kamieniach w kolejności pojawiających się cyferek od 9 do 1.
3. Zabawa żabki w stawie – gra woda.
Dzieci ustawiają się na brzegach dywanu i urządzają wyścigi żabek – dmuchają w żabki. Po zakończonych ćwiczeniach oddechowych naśladują pływanie żabek. Następnie naśladują skoki żabek na piłkach. Wychodząc na brzeg pokonują ścieżkę - rzeczkę z wyspami, trzymając na głowie woreczek.
4. Zabawa bociek w stawie – gra woda – podział na grupy
Dzieci dzielą się na dwie grupy. Zamieniają się w bociany i wyławiają z wody rozrzucone piłeczki sensoryczne, czyli żabki. Wygrywa ta grupa, która zbierze najwięcej piłek.
5. Ćwiczenia wyciszające – swobodne chodzenie po „interaktywnej wodzie”.

III. Ocena i podsumowanie zajęć.

Nauczycielka włącza na koniec zajęć jeszcze raz grę „Wesołe minki”:
• dzieci, które wybrały wesołą minkę – zajęcia się podobały,
• dzieci, które wybrały smutną minkę – chciałyby robić coś innego.

Podziękowanie za udział w zajęciach

Opracowała: M. Ceglarek, A. Sędłak
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.