Katalog

Kamil Parol, 2019-06-18
łomża

Historia, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o dyplomowanie

- n +

Plan rozwoju zawodowego

mgr Kamila Parola

Nauczyciela Zespołu Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 w Łomży.

Ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego.




Zajmowane stanowisko: nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie
Status zawodowy: nauczyciel mianowany Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2016 r.
Termin zakończenia stażu: 31 maja 2019 r.


§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Wstępna analiza własnych umiejętności Autorefleksja IX 2016 Teczka osiągnięć zawodowych
Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli IX 2016 Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i sporządzenie planu rozwoju zawodowego
Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu przedmiotowego, lekcje koleżeńskie Okres stażu Zapisy w protokołach zebrań zespołu przedmiotowego, scenariusze zajęć
Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły Aktywny udział w kursach, szkoleniach i warsztatach zorganizowanych w ramach WDN, studiowanie literatury fachowej Okres stażu Świadectwa ukończenia, dokumentacja z posiedzeń rad pedagogicznych, notatki
Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach i olimpiadach Opracowanie planu przygotowań i prowadzenie kółka Okres stażu Zgłoszenia do konkursów, plan przygotowań

§ 8 ust.2 pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Stosowanie Internetu w życiu prywatnym i zawodowym Wykorzystanie komputerowych programów edukacyjnych i Internetu na lekcjach i w życiu codziennym Okres stażu Opis i analiza realizowanych przedsięwzięć
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły. Okres stażu Zaświadczenia, pomoce dydaktyczne, scenariusze lekcji, testy, plan rozwoju zawodowego i sprawozdanie z jego realizacji
Opracowanie prezentacji komputerowych Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji w Power Point na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie Okres stażu Prezentacje, potwierdzenie wykorzystania
§ 8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji wspólnych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć
Okres stażu Scenariusze, analizy i sprawozdania
Pełnienie obowiązku opiekuna stażu lub opiekuna praktyk Pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego, konsultacje metodyczne, arkusze hospitacji Okres stażu Zaświadczenie sprawozdanie, scenariusze i arkusze
Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy lekcji, uroczystości szkolnych, testów i kart pracy.
Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego Opracowanie materiałów do udostępnienia w bibliotece szkolnej




zamieszczenie planu rozwoju w portalu edukacyjnym Okres stażu







Do końca 2017 r Scenariusze, karty pracy, testy






Potwierdzenie dyrektora szkoły
Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Opracowanie i przeprowadzanie wspólnych projektów. Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości i szkoleń Okres stażu Scenariusze lekcji i uroczystości szkolnych, projekty. Sprawozdanie i analiza wspólnych działań
Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów Konsultacje z innymi nauczycielami przedmiotów humanistycznych, wymiana poglądów Okres stażu Notatki, opis działań
§ 8 ust.2 pkt.4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Przygotowanie programu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego Przygotowanie programu i opracowanie planu zajęć

Okres stażu Program, plan, sprawozdanie
Współpraca z rodzicami Przygotowanie i wdrożenie programu pedagogizacji, rozmowy indywidualne Okres stażu Program, sprawozdanie, zapis w dzienniku lekcyjnym
Praca z uczniem zdolnym i słabym Przygotowanie planu działań w ramach konsultacji i zajęć wyrównawczych Okres stażu Opis działań
Diagnozowanie potrzeb uczniów Ankietowanie Wg potrzeb Analiza ankiet
§ 8 ust. 2 pkt.4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów
Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych oraz literatury fachowej.

Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami.
Cały okres stażu




Spis przeczytanej literatury

Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi instytucjami Spotkania z przedstawicielami władz lokalnych
Okres stażu Wpisy do dziennika, karty wyjść, karty pracy
Organizowanie wycieczek szkolnych Opracowanie i realizacja planów wycieczek Okres stażu Karty wycieczek, karty pracy, sprawozdania i regulaminy
Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych Stworzenie i systematyczne wzbogacanie podręcznej biblioteczki Okres stażu Spis płyt CD
Działania profilaktyczne Pogadanki, udział uczniów w spektaklach profilaktycznych Okres stażu Opis działań
§ 8 ust. 2 pkt.4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną Skierowania na badania, opinie, konsultacje
Okres stażu Zaświadczenia
Współpraca z pedagogiem szkolnym Systematyczne spotkania, konsultacje i rozmowy Okres stażu Zapisy w dzienniku lekcyjnym, notatki
Współpraca z biblioteką szkolną Rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji bibliotecznych i wychowawczych Okres stażu Zapisy w dzienniku, zagadnienia realizowane na godzinach wychowawczych
Współpraca z Samorządem Uczniowskim Pomoc w organizowaniu dyskotek i akcji charytatywnych Okres stażu Potwierdzenie współpracy

§ 8 ust.2 pkt.4 f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Publikacje artykułów Artykuły Okres stażu Potwierdzenie zamieszczenia tekstów artykułów prasie i w Internecie
§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych

Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu Okres stażu Opis i analiza dwóch przypadków
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych Sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja. Studiowanie literatury fachowej Okres stażu Kopia planu pracy wychowawcy klasy. Opis i wynik ewaluacji
§ 9 ust.3
Inna dokumentacja świadcząca o osiągnięciach zawodowych

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji
Inne osiągnięcia zawodowe Dokumentowanie osiągnięć zawodowych Okres stażu Zgodnie z rozporządzeniem



Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może ulec zmianom.

Łomża, dnia 13.09.20016 r.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.